Bilsnakk

Har du testet Michelin Pilot Sport. Har de nå og de er meget fine på støy og sporer nada. Bonus at de faktisk tåler å bli kjørt hardt også.
Har Michelin Pilot Sport foran på SLK55n og Conti sportcontact 7 bak. Begge er fine dekk, men dekkstøy kan ikke sammenlignes med andre biler da jeg sitter oppå bakjulene. Skiftet til Conti bakdekk fra Falken. Det ble stor forskjell, Falken sporen noe inn h.....
Merkelig nok så slites framhjul og bakhjul ulikt på denne.
Fikk pris på Michelin til 20k, Conti til 14k som er en bra pris. Men Conti var utsolgt hos importør og litt usikkert når de kom inn. Pga dette så ble det Yokohama til 14k som ikke ble noen suksess. Skulle nok hatt litt is i magen og ventet noen uker / mnd til.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Ja, det vil nok være forskjeller. Men på en bil som har litt prestanda så synes jeg Michelin leverer godt.
På en familiefrakter er det samme hva som sitter på, da kan jeg like gjerne kjøpe det billigste jeg finner.
Vinter alltid Nokian her. Sommer har eg prøvd ymse. Yokohama, Bridgestone, Continental, Michelin++ Synast det er lite forskjell på Premium merka. Men familiefrakter er min biltype.
 
  • Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Vinter alltid Nokian her. Sommer har eg prøvd ymse. Yokohama, Bridgestone, Continental, Michelin++ Synast det er lite forskjell på Premium merka. Men familiefrakter er min biltype.
Lite med banekjøring her å på BMW 5serien. Virker som alle 20" skal hete "sport". Komfortdekk er vist fraværende i denne størrelsen. Mulig en må på pling plong dekk som muligens er bedre for kjøring til butikken i 60 km/t.
 
  • Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Lite med banekjøring her å på BMW 5serien. Virker som alle 20" skal hete "sport". Komfortdekk er vist fraværende i denne størrelsen. Mulig en må på pling plong dekk som muligens er bedre for kjøring til butikken i 60 km/t.
Skifta frå desse runflat dekka til Michelin på 5serien. Dette var revolusjon mtp støy.
 
  • Liker
Reaksjoner: DJ41
Sommerdekk på familiefrakter spiller ingen rolle da dekkene aldri vil bli utfordret uansett.

På vinterdekk derimot er det greit å velge noe bra.
Selv synes jeg Nokian piggfritt er utmerket. Og når jeg kjørte E-klasse med bakhjulstrekk sverget jeg til Bridgestone Blizzak piggfritt, de var helt enorme på fremkommelighet på de bilene.
 
  • Liker
Reaksjoner: DJ41
Av prinsipp så kjøper eg aldri noke annet en premium dekk til en bil som det mest dyrebare eg har skal sitte i. Det er dei 4 kontakpunkta med asfalten som skal sørge for veigrep i alle situasjoner samt korteste bremselengde .
 
Savner stor bil.
Har sett litt på:
Id buzz
Ix40
G9
HS9

Noen som har prøvd/eier disse?
Hvorfor bruker tyskerene asia dekk på bilene sine?
Og kineserene conti og michelin ?
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Av prinsipp så kjøper eg aldri noke annet en premium dekk til en bil som det mest dyrebare eg har skal sitte i. Det er dei 4 kontakpunkta med asfalten som skal sørge for veigrep i alle situasjoner samt korteste bremselengde .
Tja, har kjørt bil i over 40 år og har faktisk aldri vært i en situasjon er et premium dekk har vært savnet, eller at jeg har kjørt inn i noe eller noen bakfra pga dårlige bremser, det er forskjell på dekk, og det er forskjell på biler. Og det er forskjell på sjåførene. Kompromiss må man godta på alt. På bruktbilen kjøper jeg det beste jeg har råd til, på veteranbiler i garasjen kjører jeg på 15 år gamle dekk som sikkert ikke er premium på noen som helst måte men så lenge det ikke er sprekker og mønsteret er der så går det helt fint, man kjører etter forholdene det være seg føre, dekk, bil med og uten ABS bremser etc.