Bilsnakk

Etter mye research og nerding, som jeg vedder på at dere også kjenner til, ga jeg etter for inspirasjonen til @Bjarnetv.

Det ble San Remo, med beige interiør, og dersom det ikke funker når bilen en gang kommer, hører du fra meg....:mrgreen:
 

Vedlegg

  • San Remo green.png
    San Remo green.png
    373,9 KB · Visninger: 0
kjenner jeg VW rett vil nok produksjonsmodellen se mer slik ut...
Vis vedlegg 242468

men om de klarer å holde den tro mot konseptet så har de en vinner!

fasiten er her! (med litt camo for å skjule lykter og grill)
Screenshot 2021-06-28 at 22.42.44.png

Screenshot 2021-06-28 at 22.42.57.png

Screenshot 2021-06-28 at 22.43.12.png


Overraskende clean og lite rotete for å være en moderne bil!
Gir et forsiktig stamp of approval inntil videre ;)

den gamle konseptbilen for ref:
1624913318833.png
 
  • Liker
  • Wow
Reaksjoner: g-s og Grendel
Jaguar IPace. Kona og jeg er litt forelsket i den, skulle gjerne hørt erfaringer om denne. Noen her på sonen som eier/har eid den og kan fortelle hva de synes?

Vi setter forøvrig pris på byggekvalitet, driftssikkerhet og serviceapparat.
 
Jaguar IPace. Kona og jeg er litt forelsket i den, skulle gjerne hørt erfaringer om denne. Noen her på sonen som eier/har eid den og kan fortelle hva de synes?

Vi setter forøvrig pris på byggekvalitet, driftssikkerhet og serviceapparat.
Kjøpte Ipace for snart to år siden. Bildiskusjoner har fort en tendens til å ende opp i utveksling av anekdoter og følelser, men der er jeg ganske nøytral. Det er mange gode elbiler på markedet innen dette segmentet.
For meg har Ipace vært en ren glede å eie. Jeg har hatt absolutt null problemer. I entusiastforum finner man alltid masse klaging på ditt og datt (det gjelder alle merker), men husk at det først og fremst er de negative historiene som kommer frem.

Pluss:
- Helt fantastiske kjøreegenskaper. Test den i sportmodus på egnede veier!
- God plass: den ser nok mindre ut enn den er. Vi kjører uten problem på hytta med hele familien (5), dog med skiboks. Men preferansene er jo ulike for hvor mye man må ha med seg. Noen kjører HiAce med henger for å få med alt.
- Bra batterikapasitet. Her går utviklingen raskt, men i dagens marked er den helt grei med litt over 40 mil under ideelle forhold. Som med alle elbiler har kjørestil og vær, fart osv mye å si. Den går vel et steinkast lenger enn nærmeste konkurrent (eTron).
- God service hos forhandler (Insignia Oslo)
- Gjennomgående høy kvalitet på alt av interiør og teknikk. Min forrige bil var for øvrig X5.

Minus:
- Kunne ladet raskere på ladestasjoner (selv om det sjelden er noe jeg tenker over i hverdagen siden den lader i garasjen om natten)
- Infosystemet, dvs. skjermen, er ikke blant de raskeste, og har ei heller de mest intuitive løsningene
- Hengerfestet er ikke innfoldbart. Litt gammeldags avtagbar løsning

Konklusjon: Det er ikke uten grunn at den ble utropt til årets bil i diverse kåringer da den ble lansert.

Jeg er så langt unna noen biltester som du kan komme, så sikkert noen som kan bidra mer enn meg. For meg handler det om å ha en god bil som funker uten tull i hverdagen, og som dekker mine behov. Jaguar Ipace har i så måte innfridd siden jeg kjøpte den sommeren 2019 (haha…merk at jeg kjøpte den, det ble ikke «tatt ut»).

9BA50A03-AE63-4044-AD76-9B6981C2C041.jpeg
 
Kjøpte Ipace for snart to år siden. Bildiskusjoner har fort en tendens til å ende opp i utveksling av anekdoter og følelser, men der er jeg ganske nøytral. Det er mange gode elbiler på markedet innen dette segmentet.
For meg har Ipace vært en ren glede å eie. Jeg har hatt absolutt null problemer. I entusiastforum finner man alltid masse klaging på ditt og datt (det gjelder alle merker), men husk at det først og fremst er de negative historiene som kommer frem.

Pluss:
- Helt fantastiske kjøreegenskaper. Test den i sportmodus på egnede veier!
- God plass: den ser nok mindre ut enn den er. Vi kjører uten problem på hytta med hele familien (5), dog med skiboks. Men preferansene er jo ulike for hvor mye man må ha med seg. Noen kjører HiAce med henger for å få med alt.
- Bra batterikapasitet. Her går utviklingen raskt, men i dagens marked er den helt grei med litt over 40 mil under ideelle forhold. Som med alle elbiler har kjørestil og vær, fart osv mye å si. Den går vel et steinkast lenger enn nærmeste konkurrent (eTron).
- God service hos forhandler (Insignia Oslo)
- Gjennomgående høy kvalitet på alt av interiør og teknikk. Min forrige bil var for øvrig X5.

Minus:
- Kunne ladet raskere på ladestasjoner (selv om det sjelden er noe jeg tenker over i hverdagen siden den lader i garasjen om natten)
- Infosystemet, dvs. skjermen, er ikke blant de raskeste, og har ei heller de mest intuitive løsningene
- Hengerfestet er ikke innfoldbart. Litt gammeldags avtagbar løsning

Konklusjon: Det er ikke uten grunn at den ble utropt til årets bil i diverse kåringer da den ble lansert.

Jeg er så langt unna noen biltester som du kan komme, så sikkert noen som kan bidra mer enn meg. For meg handler det om å ha en god bil som funker uten tull i hverdagen, og som dekker mine behov. Jaguar Ipace har i så måte innfridd siden jeg kjøpte den sommeren 2019 (haha…merk at jeg kjøpte den, det ble ikke «tatt ut»).

Vis vedlegg 255474

Takk for fyldig svar @SantaMonica, dette var nyttig!
 
  • Liker
Reaksjoner: SantaMonica
Kjøpte Ipace for snart to år siden. Bildiskusjoner har fort en tendens til å ende opp i utveksling av anekdoter og følelser, men der er jeg ganske nøytral. (...)

Da er vi i samme båt. Da jeg kjøpte (tok ikke ut jeg heller), kjøpte jeg den bilen jeg mest ville ha. Ga F i ulike tester osv.

e-tron lader fortere, og har nok mer plass, men jeg vil ikke ha Audi
EQC var mer for pengene hva utstyr angår, men jeg synes ikke den var fin
Tesla fristet ikke etter mange historier om hyppige verkstedbesøk, samt at jeg ser den over alt.

Så mine kriterier ble utseende, kjøreegenskaper og magefølelse. Etter to år med I-Pace er jeg fortsatt superfornøyd, og ville kjøpt det samme igjen.

Litt parktisk info fra en småbarnsfar som kjører 2-3 lange turer pr år:

* Den kunne ladet litt fortere, men 99% av all lading foregår hjemme, så det er ikke et problem.
* Jeg har fått inn: èn reiseseng, en (liten) barnevogn, to store bagger, to små barnekofferter og diverse annen småbagasje i bagasjerommet. Så plassen er god nok, men som du nevner, noen trenger utrolig mye bagasje.
* Ungene drar dørhåndtaket nedover og ut når de åpner døra si, det virker det ikke som Jaguaren er noe glad i. Ser ut som vi kan få en garantisak der. 3-åringen må over hodet med armene for å nå dørhåndtaket, og drar da ned og ut. Ikke bra.
* Rekkevidden er nå (sommer) ca 420km, og den er reell. Vinterrekkevidden er ca 330km avhengig av temp og føre. Har aldri sett 460 som de reklamerer med.
* Den går som ei kule. Påkjøringsrampene på motorveien er noe av det artigste både jeg og ungene veit av på bilturen.
* Infotainment er ok. Litt tregt, men helt ok.

Har testet andre elbiler, men etter min smak, ville jeg kjøpt I-Pace igjen.
 
På et kjøpesenter ser jeg en gammel fin bil, og sjekker hos Biltilsynet for å se alder.
Der oppdager jeg at bilen har frist for EU kontroll 31 mai, 2019....

Bilen har mao ikke godkjenning for å kjøre på veien. Den kan vel heller ikke få forsikring?
20210712_142435.jpg


8
 
Er det noen her som kjenner til Audi Etron 55 sportsback. Er redd jeg knekker og kjøper radiobil
 
Er det noen her som kjenner til Audi Etron 55 sportsback. Er redd jeg knekker og kjøper radiobil
Hadde vanlig etron som lånebil for et par uker siden. Sportback er utvilsomt mye flottere (selv om fruen mener det motsatte), men du mister mye volum i bagasjen ved å velge sportback.
Kjørekomfort er stor i etron (som all Audi) men du har null og niks sportslighet. Da er jaguar bedre om det er et kriterie.
Vær obs på at etron blir faset ut om 4 år. Da kommer det nok en vesentlig forbedret modell med en respektabel rekkevidde.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tubbs