Bilsnakk

Har selv tre små i alderen null til fem år, alle i bakovervendt sete. Var ikke villig til å bruke 600-700k på en familiebil type Q7, så endte opp med en 2016 Ford Galaxy AWD. Da får du en bil som har gode kjøreegenskaper og har god komfort, god plass til tre bakovervendte ved siden av hverandre i baksetet og enorm bagasjeplass. Så får jeg heller gå tilbake til spreke BMW er når ungene blir noe større.
Har sett litt på S-max, det er vel mye likt?

Flere enn 3 da ;)
Det blir for dumt å bruke 750k+ på bil imho.
En kompis av meg vurderer å bytte inn Tesla Xen sin i en sprett ny, mot 250k i mellomlegg. Jeg lurte på hva som feilte fyren..

For dumt? Tja. Tror det er enklere å vise seg i en bil til 750k uten å bli stemplet som gal utenfor asylet her enn å fortelle omverden om summene som brukes på pynten på håndleddet...

G
Vis vedlegg 216336
Eg rekke opp handa og fortel om ei synd: Eg tok å bestilte ein sånn Enyaq.

Blir min første elbil.

Gratulasjonar eller kondulasjonar?
Grattis , eg får vel prøve den en dag då ?.

Eg vart veldig imponert av kodiaq og med 2,5t hengervekt fungerer den greit nok. Eg kunne riktignok tenkt meg en maskinist med fleire syl og 100hk til då.

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
På en måte, men samtidig er jo galskapen verre mht. biler. For det er jo akseptert å ratte rundt i en bil til en snau mill, hvor verditapet er grassalt. Mens om du bruker en snau mill på en tidløs FPJ eller ALS (hvor verdien holder seg, eller øker), som kun de som vet, ser hva er - da har du en skrue løs? Heller en bil til 50k, med en Platona på armen, enn en eTron og Daniel Wellington.
Annerkjent galskap er ikke nødvendigvis bedre, den er bare akseptert.

Begge deler dreier seg om interesse og prioriteringer for de fleste av oss. At brukte klokker stiger i verdi synes jeg er mot all fornuft. Samtidig hadde jeg likt det om bilene mine hadde holdt deg litt bedre i verdi. Om det er galskap å kjøpe noen av delene hvis du har råd og interesse for det? Jeg mener ikke det, men aksepterer lett at du sannsynligvis prioriterer noe annerledes enn jeg gjør.

På en måte, men samtidig er jo galskapen verre mht. biler. For det er jo akseptert å ratte rundt i en bil til en snau mill, hvor verditapet er grassalt. Mens om du bruker en snau mill på en tidløs FPJ eller ALS (hvor verdien holder seg, eller øker), som kun de som vet, ser hva er - da har du en skrue løs? Heller en bil til 50k, med en Platona på armen, enn en eTron og Daniel Wellington.
Annerkjent galskap er ikke nødvendigvis bedre, den er bare akseptert.
Hæh...? Hva mener du...?:mrgreen:
91F98373-F38B-479E-A1F1-F0AA9049C5B6.jpeg

Begge deler dreier seg om interesse og prioriteringer for de fleste av oss. At brukte klokker stiger i verdi synes jeg er mot all fornuft. Samtidig hadde jeg likt det om bilene mine hadde holdt deg litt bedre i verdi. Om det er galskap å kjøpe noen av delene hvis du har råd og interesse for det? Jeg mener ikke det, men aksepterer lett at du sannsynligvis prioriterer noe annerledes enn jeg gjør.

+1

Dette handler om personlige prioriteringer - og interesse. Jeg kunne åpenbart klart meg med et langt rimeligere bilhold, og heller handlet klokker som holder seg bedre i verdi. Eller solgt det meste av klokker og heller kjørt noe raskere og dyrere, eller solgt hytta og reist til syden 2 ganger i året bare for rentekostnaden.....

Det er en fin balansegang å prioritere mellom alle hobbyer og familiens behov og utgifter, da penger dessverre ikke vokser på trær.

Verditapet på bil har en svært oppdragende effekt på min økonomi, det får meg til å holde igjen på bilinteressen. Tapet på nær sagt hvilken som helst bil er hinsides klokkehobbyen, i hvert fall hvis man klarer å holde seg unna splitter nye Breitling :mrgreen:

Vet ikke helt altså..Hvor ofte får du sitte på? Fremsete eller baksete? Her trengs det mer data for å avgjøre om du er en ekte syklist.