Bilsnakk

Jeg brukte pengene fra salget av vinterhjul, spart forsikring og veiavgift mm. til å kjøpe en iX! Om lekebilen bruker 1,2 eller 3 liter på mila synes nesten ikke på totalen ved denne type bil, blir aldri de mange km. uansett. Forsikring på den annen side har blitt helt »koko»!

Glad jeg ikke har en hang til nyere biler med ekstreme ytelser. Har jo tilgang på noen av de mest ekstreme av dem stort sett når jeg vil, men finner mye større glede i noe gammelt og quirky!

Vi blir snart en ren elbil-husholdning (bytter ut plugin-hybriden med en Ioniq 5 i år en gang).

Svigers bor i Nordland og vi pleier å besøke dem på sommeren. Hvordan er det å kjøre ikke-Tesla så langt nordover i høysesong/fellesferie? Da tenker jeg på antall stasjoner underveis, typisk ladekø osv oppover E6. Er det et sabla styr i 2022?

Alt over 80 i lekebilen min føles som å kjøre gammel russisk romrakett. Alt skrangler, og man er et sekund fra døden.

Eg hadde et skikkelig race med Alfaen . Girte og stod i der eg trudde eg piska meg oppover ei fjellside . På første strekker der eg fikk tid å løsne det lett svette grepet på rattet kikket eg i speilet og såg en Skoda kodiaq i lett cruise med full famileoppakning bak meg. Eg hadde hatt det kjempemorro for det , uten å risikere lappen så dette er kjent . Bonus at service koster nada i forhold til nye biler også .