Elbil-veden er rar. Prøvde en Porsche Macan og en BMW iX1 back-to-back denne uka. Førstnevnte koster 1.1MNOK og sistnevnte halvparten (550K). Kjørte Macan'n først og de første minuttene var litt sånn "jøsse navn a gitt, for et godstog". Ikke positivt ment. Man merker all vekten umiddelbart. Etter 1 time, så satt det bedre (da jeg ble vant med vekten og bilen). Man kan direkte justere mellom "Normal" og "Sport" via rattet, men det er en helt insignifrikant forskjell mellom disse kjøremodiene. Man må via skjermen i midten og trykke seg gjennom denne for å finne "Sport Plus", og da sitter bilen der den skal - men med ditto sprett-her-og-der med at man kjenner alle ujevnheter i veien. Jeg liker det. Så, tilbake og returnerer Porsche'n og plukker opp en iX1 30. Mye mer lettkjørt. Føles ikke tung i det hele tatt, men derimot snappy. Batteristørrelsen mellom disse er relativt stor, og dette gjenspeiles trolig i kjøreopplevelsen. Skulle jeg tatt med meg én av disse to hjem den dagen, ville jeg valgt BMW'n til halve prisen. Ikke bare pga. prisen, men pga. kjøreopplevelsen. Anyway, hvilken man skulle velge, er saken den at jeg ikke vil velge noen av dem, fordi en fossilbil føles langt mer engasjerende og lettkjørt.