Bilder av sommerfelgene deres (på bil)

merc.jpg

Gubberacern min med 16" sommerfelger. Hadde vært stas med noe større, men det frister mer å legge de kronene i noe fint å ha rundt håndleddet :)

Felger på bil

Tidligere så hadde jeg disse 17 tommere OZ Racing Opera.
side.jpg

Bilen ble snodig å kjøre synes jeg så jeg satte på de originale 15 tom med ny gummi.
DSC00248ab.jpg

Bilen funker best med originale hjul 205-55-15. Den går mye bedre og har mye bedre respons og bedre brems.
DSC00016.jpg

Classic 1985 Mercedes 190E 2,3-16 (5 speed manual dogleg box)

Jepp, den er 100% original, foruten at jeg byttet original radioen til en cd spiller og at jeg skiftet ratt til et ratt fra 500E. Har fortsatt original radio og ratt liggende.

Jo, så byttet jeg ut radio antennen med en elektrisk aftermarket skrotantenne, noe jeg angrer på at jeg gjorde, jeg måtte skjære litt større hull:sad: så det er ikke så lett å tilbakeføre til originalt.

Kjøpte bilen for 7 år siden, da hadde den rullet 121 tusen km og hadde kun en tidligere eier, en dame godt oppe i 70 årene, komplett servicehefte, aldri hatt folk i baksetet, original reservedekk var aldri brukt og jekken lå fortsatt med plastremse fra fabrikk. Bilen var som sagt utstyrt med kun radio, ikke engang mulighet for å spille kassetter. Ellers har den alt av options foruten aircondition Så her har vi "the real deal!.
Den går som et skollet troll med tanke på hvor gammel den er, og den henger på veien som maling

Jeg kommer nok til å beholde den, den har ikke rare markedsverdien sammenliknet med hva jeg får av andre biler for evt salgsum. Det er ikke mye å velge på i denne prisklassen som kan måle seg med denne. Ny kostet den 3 ganger så mye som en standard 190E 2,0 pluss utstyr..:eek:
DSCF1933.jpg

Jeg ble litt sur når jeg kom ut en dag og så dette::(
DSC00086.jpg

Å fy fa..n! Håper ikke det ble mye skader.
En utrolig herlig klassiker som vekker mange gode minner & drømmer fra 80-tallet.
Fantastisk!:cool:

Det er ikke så høyt fra taket der det raste og snøen var heldigvis ganske bløt uten is, så det ble ikke noen skader foruten at jeg fikk et kink i ryggen når jeg skulle måke vekk snøen med en dårlig snøskuffe. Nå i vinter kom heldigvis snøstoppere på plass på garasjetaket. Det samles litt snø der.
HPIM2934.jpg

Snø er best på fjellet!!:)

Du må gjerne fortsette å poste bilder av Meraken, Ursa Major.

OK - dette er ikke bilfelger, men jeg tror ikke jeg er den eneste blandingsmisbrukeren her på forumet som vet å sette pris på Borrani-felger som fylles nesten helt av grovt dimensjonerte doble trommelbremser. Bare Laverda gjorde dette heftigere på begynnelsen av 70-tallet:

Front.jpg

Trommelbrems

Den funker den bremsen der? Er det Grimeca? Det er helt rått stuk på store trommelbremser. Og Eiker på lengde med fyrstikker.:D

MB 190E 2,3-16 med EVO II felger

Endelig fått tak i originale MB 190E Evo II felger. De trenger litt jobb med lakken i åpningene, der skal være sølv hele veien. Og å få på noen nye dekk, de som står på her nå er fra 2002 og er utslitt. Satte dem på idag for å sjekke at det ikke var noe kast i felgene.

Det var ikke det billigste felgprosjektet jeg har hatt, jeg kjøpte dem fra en kar i Danmark til en i utgangspunktet grei pris.
Men å sende dem til Norge med Color line var ikke det billigste løsningen på frakten.

Det er ikke lett å få tak i disse felgene lenger, det har det vel egentlig aldri vært heller forsåvidt.
Så når de først dukket opp så måtte jeg bare slå til på dem, jeg hadde liksom ikke noe valg.:D
DSC00367.jpg