Bilder av sommerfelgene deres (på bil)

Forskjellen er ikke så stor på sommer og vinter hos meg - kjører 18 tommere all the way :)

På sommeren er det Lorinser RS-1, 8x18 - 235/45/18
IMG_0966.jpg


Og på den game kjerra:
Gol09022.jpg
 
Jeg aner tendense til en sylharry tråd, så da følger jeg gjerne opp:p

Tar meg den friheten å poste et iPhone-bilde av mine sommerfelger. Dekkene har dimensjonen 295/30-22

Dette er skoene for de dagene da bilen må forsere røft terreng;)
2129788e.jpg
 
Hmmm.... harrytråder på en fredda er ikke å forrakte... hehe

Kliner derfor ut Tahoen min med 20" Ultra Stargazer felger med 275/55/20 Pirelli Scorpion på.
Slikt no blir det ordntlig sporing av ved kjøring på slitt asfalt... hehe

DSC00883.jpg

95_-1941118386.jpg


Ps: XT660 er til salgs altså........ hehe.

Edit: Hmmm, fikk ikke til direktevisning av bildene gitt...?
Me fix...
 
Beskjeden størrelse på både felger og dekk, 7x15 Superlites med 205/55-15, men det er rimelig bra grep allikevel.. :cool:

striper001.jpg


-74 911S med 3-liter og heftig eksos. Lyden ved pådrag gir gåsehud..
 
Fet Tahoe cesandberg! Kjørte en 02-mod selv helt til desember. Den hadde jeg 285/75/16 på.. Littegranne subbing i ny og ne må man leve med ;)

Nå er det dette som gjelder:

14_1155262732.jpg


12122009011.jpg


315/70/17 :) (Når skal folk lære at det er ikke felgene, men antall kg gummi som gjelder?;))
 
Tahoe er ekornes stressless på 4 hjul for meg, har blitt bura inne 2 ganger for ekstra rask kjøring uten aktverdig grunn... hehe, så nå er det slutt på sportsbiler her i gården.

Self er det gummi som gjelder på SUV hehe, men hvorfor ikke ha det beste fra begge leire, her er tahoen med 16"/8"- 16"/10 American racing Atlas og BF goodrich AT 295/75/16

tahoe04mod.jpg




Fet Tahoe cesandberg! Kjørte en 02-mod selv helt til desember. Den hadde jeg 285/75/16 på.. Littegranne subbing i ny og ne må man leve med ;) (Når skal folk lære at det er ikke felgene, men antall kg gummi som gjelder?;))
 
Hvordan gikk det der? :) Måtte du skjære mye plast?

Mja, kutta littegranne av plast innerskjermen horisontalt i front, den hadde en tendens til å hukke tak i mønsteret på dekket ved rygging med sving og lage slik lyd du får når du bruker brettet kartong/klesklype på sykkelspilene som liiiten gutt... hehe

Brukte de felgene/dekkene på en 99mod tahoe også, gikk akkurat da også:
Tahoe99mod.jpg


Nå i det siste så har jeg siglet litt på 911, noe ala den nydelige som Ivar viser bilde av over her, en velholdt veteran 911 er det noe eget ved, og som Ivar så hyggelig påpeker, det kommer jo litt rå lyd når en åpner slusene på de...... hehe.
 
Her kommer mitt! Og dere aner ikke hvor gøy det er å få blikk tilbake når en 1.90 høy, 100kg sunnmøring stiger ut av en slik :D

Momo Corse 215.45.17. Mini Cooper S:) Går unna som fy :D

IMG_1340768x576.jpg
 
Her kommer mitt! Og dere aner ikke hvor gøy det er å få blikk tilbake når en 1.90 høy, 100kg sunnmøring stiger ut av en slik :D

Momo Corse 215.45.17. Mini Cooper S:) Går unna som fy :D

Kul!

Du vet du får plass til 18-tommere på den? Skal se om jeg finner noen gamle bilder av min Cooper Cab med 18 tommere på;)
 
Kul!

Du vet du får plass til 18-tommere på den? Skal se om jeg finner noen gamle bilder av min Cooper Cab med 18 tommere på;)

Hehe jepp, men da må jeg gå ned på dekkstørrelsen og er greit med litt komfort :) Er bare så vidt den er innenfor "subbenivå" nå :D Tungt med 100 kg + sunnmøring vettu, øker jo bilens vekt med 10 % :p
 
skal snart ta ut gullbilen med orginale telefonfelger

roger

91_-1990335051.jpg

DEILIG! 928 er en av mine favoritter, og helt klart best uten fornyende forstyrrelser! Vakkert.

MLen min går fint på originale felger, ikke noe spesielt interessant. Gromvognen derimot har vakre 15" Campognolo magnesiumfelger. Venter på leveranse av Michelin XWX i dim 205 og 225 /70 denne uken. Bildet er tatt 1. påskedag, dekkene er som sagt ikke representative (dette blir mye grommere med litt gummi!)
25737_411160365732_663175732_5611338_146650_n.jpg
 
70d6e452.jpg


Ikke helt på linje med klassikerne over, men der fikk Jaguaren på sommerlissene sine!:cool:
 
merc.jpg


Gubberacern min med 16" sommerfelger. Hadde vært stas med noe større, men det frister mer å legge de kronene i noe fint å ha rundt håndleddet :)
 
Felger på bil

Tidligere så hadde jeg disse 17 tommere OZ Racing Opera.
side.jpg

Bilen ble snodig å kjøre synes jeg så jeg satte på de originale 15 tom med ny gummi.
DSC00248ab.jpg

Bilen funker best med originale hjul 205-55-15. Den går mye bedre og har mye bedre respons og bedre brems.
DSC00016.jpg
 
Classic 1985 Mercedes 190E 2,3-16 (5 speed manual dogleg box)

Jepp, den er 100% original, foruten at jeg byttet original radioen til en cd spiller og at jeg skiftet ratt til et ratt fra 500E. Har fortsatt original radio og ratt liggende.

Jo, så byttet jeg ut radio antennen med en elektrisk aftermarket skrotantenne, noe jeg angrer på at jeg gjorde, jeg måtte skjære litt større hull:sad: så det er ikke så lett å tilbakeføre til originalt.

Kjøpte bilen for 7 år siden, da hadde den rullet 121 tusen km og hadde kun en tidligere eier, en dame godt oppe i 70 årene, komplett servicehefte, aldri hatt folk i baksetet, original reservedekk var aldri brukt og jekken lå fortsatt med plastremse fra fabrikk. Bilen var som sagt utstyrt med kun radio, ikke engang mulighet for å spille kassetter. Ellers har den alt av options foruten aircondition Så her har vi "the real deal!.
Den går som et skollet troll med tanke på hvor gammel den er, og den henger på veien som maling

Jeg kommer nok til å beholde den, den har ikke rare markedsverdien sammenliknet med hva jeg får av andre biler for evt salgsum. Det er ikke mye å velge på i denne prisklassen som kan måle seg med denne. Ny kostet den 3 ganger så mye som en standard 190E 2,0 pluss utstyr..:eek:
DSCF1933.jpg


Jeg ble litt sur når jeg kom ut en dag og så dette::(
DSC00086.jpg