Baselworld 2017

Vil tro en lysegrønn Omega Speedmaster "Mission Mars" ikke er langt unna.
Mars01.gif
 
Får ikke tid til å dra i år heller, men for en liten sum i året kan man bli støttemedlem av: Académie Horlogère des Créateurs Indépendants, og få en sånn invitasjon:

Skjermbilde 2017-02-24 kl. 10.26.00.png



Er ikke helt sikker på hvilke uavhengige produsenter som kommer til standen i år, men spennende blir det nok.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla og Bilanz
Får ikke tid til å dra i år heller, men for en liten sum i året kan man bli støttemedlem av: Académie Horlogère des Créateurs Indépendants, og få en sånn invitasjon:

Vis vedlegg 30790


Er ikke helt sikker på hvilke uavhengige produsenter som kommer til standen i år, men spennende blir det nok.

Takk for tips.
Selv fikk jeg denne invitasjonen fra Omega sjefen som viser seg å tilhøre samme alumni som meg som også har en Watch Club som jeg er med i. Er glad i merket så det arrangementet gleder jeg meg til.
3A58170E-76A4-4A56-9FBF-61EED3BC5911.jpeg
 
Regner med det kommer mer info fra flere merker de neste ukene, men her er i alle fall noen klokker det er verdt å få med seg så langt :)

http://www.tidssonen.no/pre-baselworld-2017/

Tissot'en det vises til i oversikten over fortjener enda mer oppmerksomhet synes jeg. Ikke bare stemmer utseendet men med silizium 'hairsping' og COSC sertifisering til under 1000 USD kan jeg ikke skjønne annet enn at den er et kupp hvis man vil ha mekaniske kvalitet
Tissot-Ballade-Gents-silicon.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11 og Bilanz
Stål. Ca 120k tror jeg det var snakk om.

Edit: dumt den er litt stor med sine 42.8mm.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: flyback
Den fumé Moser blåfargen ser fantastisk ut på bilder. Spent på virkeligheten. Denne Alps modellen jeg prøvde på lanken forleden tror jeg har samme blåfarge. Helhetsinntrykket var ikke overveldende.
Kan ikke fri meg fra å tenke at det som for meg framstår som en rimelig basic 3 hands stålmodell (uten dato) med det som omtales som 'workhorse movement' til 120k er i overkant i disse dager, men jeg skal gjøre et nytt forsøk på å begeistres lørdag :)

089E845B-E1AF-4724-9C83-BDE24F7C87A4.jpg