Baselworld 2017

Den her fra 1996 kanskje?
AEEA6766-9925-4752-979A-DCC9630CA8FD.jpeg

Eller denne fra 1984
Longines-Conquest-VHP-Very-High-Precision-Quartz-1984-Conquest-VHP.jpg

Den nederste fikk jeg i konfirmasjonsgave i 1987 (konfirmert som 16 åring) i et materiale som ble ansett som meget eksperimentelt den gangen. Titan. I klassen min på gymnaset var det en annen som hadde den avbildede klokken i gull (doublè). Husker godt at vi diskuterte at min var litt dyrere enn hans :D

Selv om det er på grensen hva denne tråden kan tåle, så "mistet" jeg den på en fyllefest som 17 åring natt til 17 mai. Nede ved et vann som heter Gjersjøen og som var et samlingspunkt for mindreårige (drikkevannskilden til Oppegård kommune). Etter at alle hadde lett etter den på stedet, dro jeg og et par overnattende kamerater hjem (var alene hjemme). Hundre meter hjemmefra kommer jeg på den genistreken at jeg skal sjekke bukselommen. Jeg rekker å utrykke sann (fylle)glede i det jeg kjenner en klump i lommen, for deretter å umiddelbart tryne og brekke foten :oops:. Klokken lever i samlingen den dag i dag :)
 
FB_IMG_1490170426311.jpg
FB_IMG_1490170441020.jpg
FB_IMG_1490170450957.jpg


Tja.... Nei på begge frå meg eigentleg.

Den første høy og Speedy aktig synes eg... den andre steel varianten... tja..... tiltaler ikkje den heller.

Tudor har mer aktuelle ur i stallen allerede IMO.
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
Den nederste fikk jeg i konfirmasjonsgave i 1987 (konfirmert som 16 åring) i et materiale som ble ansett som meget eksperimentelt den gangen. Titan. I klassen min på gymnaset var det en annen som hadde den avbildede klokken i gull (doublè). Husker godt at vi diskuterte at min var litt dyrere enn hans :D

Selv om det er på grensen hva denne tråden kan tåle, så "mistet" jeg den på en fyllefest som 17 åring natt til 17 mai. Nede ved et vann som heter Gjersjøen og som var et samlingspunkt for mindreårige (drikkevannskilden til Oppegård kommune). Etter at alle hadde lett etter den på stedet, dro jeg og et par overnattende kamerater hjem (var alene hjemme). Hundre meter hjemmefra kommer jeg på den genistreken at jeg skal sjekke bukselommen. Jeg rekker å utrykke sann (fylle)glede i det jeg kjenner en klump i lommen, for deretter å umiddelbart tryne og brekke foten :oops:. Klokken lever i samlingen den dag i dag :)
Vi trenger defintivt MER @Greg på tidssonen! :)
 
Den nye big (/fat?) blocken baner iallefall vei for at heritage chrono kan komme med inhouse, om ikke annet. Men om den blir like tykk kan de like gjerne bare droppe det o_O
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11 og Oddemann
Forbauset over at denne kommer fra samme merket som fant ut at det var en god ide å samarbeide med Alec Monopoly. Ikke for å dilte etter SoW, men de voldtar jo sitt eget brand ved å la idioter som han slippe til. Veldig synd, for denne modellen er jo utrolig pen, og som flere andre klokkesider har skrevet om; Tag-Heuer har jo haugevis av flotte vintagemodeller som kan/kunne re-introduseres... JM2C
 
Ja, regnet ikke med at de var først av alle med bicompax dato, men de kan ikke beskyldes for å etterlikne Omega Speedy iallefall ;) (var mitt poeng)

Det som gjør mest at disse(Omega-Tudor) ser ut som hverandre er den ren stål inngravert bezel.
Alle andre har vanligvis "inserts".
 
Redigert: