Baselworld 2015 - 19.-26. mars! Hva har vi i vente?

De andre side of the moon klokkene starter vel også som hvit keramisk før fargen endres i bakeorosessen. Kanskje det er en ny alaska modell som tåler minus tre millioner grader - så lenge man monterer på en fire kilos ring av rød titan...

Alaska drakt er som EVA drakt?
Når de viser en EVA hjelm det gjør meg tenker på en Speedmaster-Professional, ikke på en Speedmaster med 9300 urverk: Disse har bare "Moon" navn men ingenting å gjør med EVA.
Da tenker jeg på en Speed-Pro med hvit keramiske tallskive og svart visere...?
Keramiske kasse hadde ikke tålte noen sjokk test.
 
Redigert:
Seiko teaser en ny Prospex dykkerklokke før Basel med dette bildet på facebook:

11022536_10155371364695193_1855119209274851280_o.jpg



Informasjonen om denne modellen har allerede lekket på Watchuseek ved at noen der fikk ta et mobilbilde av en katalog hos en Japansk AD. Jeg låner bildet fra WUS:

attachment.php



Modellen heter SBEX001 og skal visstnok ha 1000m WR, high-beat 36bph 8L55 urverk (udekorert GS verk?), kasse i titan med Seikos egen diashield beskyttelse og en pris på 650 000 JPY, altså 43,500kr.


Her er et bilde fra den offisielle manualen fra Seiko sin japanske nettside, hvor den tydeligvis allerede ligger ute.

1a978c83f1fb262587e993f0f49352b9.jpg


Siden hex-skruene vises på denne måten her tenker jeg de er en integrert del av kassen og ikke endlinksene til lenken?

Uansett, den ser rå ut i mine øyne! Veldig dyr, men skikkelig fet. Er litt usikker på hvordan jeg liker timeviseren, den virker 25% for liten i mine øyne. Grunnen til at jeg føler det er fordi baksiden til minuttviseren stikker såpass langt ut i skiven som den gjør, noe som kan virke litt forvirrende når timeviseren ikke er større. Men det er mulig jeg liker den godt når jeg ser skikkelige bilder fra Basel, det ville i så fall ikke vært første gang det har skjedd. :rolleyes:

Edit: wow, leser nå at den har en diameter på 48,2mm og en høyde på 19,7mm. Fullstendig unødvendig overdrevet av Seiko. De fleste kan takle de 44mm til MM300, men denne her vil nok kreve 21cm+ håndledd for å se akseptabel ut.

Lurer på hvorfor de har laget den så stor, er den hovedsaklig ment for det Amerikanske markedet tro? Den vil sikkert selge som varmt hvetebrød i Texas :mrgreen:
 
Redigert:
48,2mm kan jo være morsomt! Er jo et beist av en dykkerklokke det der...

Jeg har akkurat 21cm håndledd så det går nok greit sånn sett, men prisen blir problemet for min del.

Så da tar du ansvaret og blir Sonens første MM1000 eier @Skovdahl? :D
 
Redigert av en moderator:
6 dager igjen til åpning :)

Det er litt merkelig at det ikke har kommet noen lekkasjer fra Rolex overhodet. Tidligere år har det alltid dukket opp lekkasjer i forkant av Baselworld. Kanskje det kommer noe veldig spesielt?
 
Hehe..tror nok ikke det, men skulle gitt mye for å være det! Men blir interessant å se hvilken AD som tar denne inn, og hva endelig pris ender på her på berget. @Kohe321

Slo meg akkurat at den har samme størrelse som Citizen sin "Autozilla" dykkerklokke, og den har jo blitt en klassiker blant dykkerklokkefans, så størrelsen blir kanskje ikke noen deal-breaker for så mange allikevel. Begge er jo i titan også. :)

Prisen er dog ikke sammenlignbar... Det sagt så er det jo ikke første gang de lager en rådyr klokke i Prospex serien, spring-drive dykkeren har jo lenge vært på markedet og er ikke akkurat billig heller.

Blir moro å se hva prisen blir i Norge ja, om noen ADer her tar den inn da. MM300 selges vel for eksempel ikke i norge?
 
Redigert av en moderator:
De 2 japanske klokker som er testet til 1000m er stor.
Begge er i titanium: Citizen Promaster 1000m(48mm), Seiko Marine Master Professional(52mm).

De satser mest på stor tallskiver med høy lesbarhet og kasser som tåler ekstrem bruk i korrosive miljø som sjøvann.
Disse klokker kunne rett og slett forbli i bunnen av sjøen for månedvis uten å vise noen tegn av korrosjon.
Jeg eier selv den Citizen Promaster 1000m og jeg kan si at det er en renn "diver tool watch" som er bygget som en liten stridvogn.
Da ligger det i japanske tradisjon at disse klokker skal tåle ekstremt mye.
Også begge har sin bezel "inn" i kassen, altså kassen er alltid av større diameter enn den bezel: Som den ny modell Seiko kommer ut med.

Seiko review:
http://wristreview.com/?p=6484

En ting til:
Seiko bruker ingen helium ventil: De dritter i det fulstendig.
De har bevist nok med den 1000m Tuna at ingen helium kommer seg i kassen...Da trenger den ikke å komme seg ut;)
De fikk det til med sin L profilert pakning rundt sin safirkristall.
Bakdelen er at kassene er "monocoque" altså uten åpning bak men med fullkasse: Det gjør at en service ingår krystall fjerning.

Men Citizen har Hev ventil.
 
Det er vel på tide at det kommer noen fler drypp fra ulike produsenter.. De fleste prøver vel å holde kortene tett til brystet, men hadde jo vært kult om det kom noen fler glipper fra ulike produsenter, eller hva? Hadde jo vært kult om noen av de kjente produsentene kom med en helt ny modell som vil ta markedet med storm, og aller helst vært oppnålig for oss vanlig dødelige å kjøpe:)
 
Da var Omega ferdig med kinderegget gitt...

11056027_933914713294851_1338591778_n.jpg


Ikke noe vi ikke kunne se fra forrige bilde her. Men men, dette betyr jo at det kommer noe nytt på Speedmaster fronten da, og det er jo spennende. :)

Tipper som sagt på en hvit keramisk speedmaster "white side of the moon". Sorte subdials kunne jo bli veldig stilig, og bezelen må selvsagt også være matt sort. Eller blå? :D
 
Redigert:
Da var Omega ferdig med kinderegget gitt...

11056027_933914713294851_1338591778_n.jpg


Ikke noe vi ikke kunne se fra forrige bilde her. Men men, dette betyr jo at det kommer noe nytt på Speedmaster fronten da, og det er jo spennende. :)

Tipper som sagt på en hvit keramisk speedmaster "white side of the moon". Sorte subdials kunne jo bli veldig stilig, og bezelen må selvsagt også være matt sort. Eller blå? :D

Hvis det blir det, da hva en EVA hjelm har å gjør med en ny 9300 Speedmaster?
Husker ikke at Omega har brukt noe tilkoblet til romvandring for de Dark-Side eller Moon-Dust annonseringer.
Eller helle teaser er bare full av tull etter min mening.
 
Tviler egentlig at de tenker nøye på det, for dem holder det nok å assosiere noe med romfart og Nasa, og dermed er linjen til Speedmaster opprettet. De brukte vel bare månen som tema når de lanserte de to andre, det stemmer.

Har vanskelig med å komme på noe annet som en romdrakthjelm kan bety når det kommer fra Omega ihvertfall? Det må jo ha noe med en keramisk Speedmaster å gjøre? Hadde jo vært gøy om de lanserte noe helt nytt selvsagt! :)
 
Redigert:
Tviler egentlig at de tenker nøye på det, for dem holder det nok å assosiere noe med romfart og Nasa, og dermed er linjen til Speedmaster opprettet. De brukte vel bare månen som tema når de lanserte de to andre, det stemmer.

Har vanskelig med å komme på noe annet som en romdrakthjelm kan bety når det kommer fra Omega ihvertfall? Det må jo ha noe med en keramisk Speedmaster å gjøre? Hadde jo vært gøy om de lanserte noe helt nytt selvsagt! :)

Det er nok Speedmaster basert men romdraktens hjelm peker det ut mot en Professionnal utgave: Altså godkjent for romvandring og det er er derfor jeg tenker at kassen i keramikk er usannsynlig.
 
https://m.youtube.com/watch?v=HaDpPBgAdMU

Må si denne var veldig interessant. Jeg har stor sans for at store etablerte hiver seg på "smart" bølgen. Estetisk er den ikke det fineste man ser men her får man i pose og sekk synes jeg. Kred til Breitling som nå leverer klasseprodukter fra mekanisk til quartz til smart!

Det var nok bass-drops helt på slutten der, jeg talte 4 på 10 sekund. Michael Bay kan ta seg en bolle. :D

Ikke noe for meg, men er kult at de store merkene også finner en måte å integrere seg inn i smartklokke-verdenen, og på en måte som fremdeles holder designet og tradisjonen deres noenlunde intakt. Det blir jo bare en ny og mer avansert type quartz egentlig, og ikke bare nok en lcd-skjerm mini-mobiltelefon variant med runde former som festes på armen. :)
 
Det er nok Speedmaster basert men romdraktens hjelm peker det ut mot en Professionnal utgave: Altså godkjent for romvandring og det er er derfor jeg tenker at kassen i keramikk er usannsynlig.
@Hammerfjord Om dette kan bety en hvit versjon av professional utgaven, så hadde jo det vært utrolig kult. Nå begynner jeg å håpe på en hvit speedmaster professional med pandaskive og plexi... JA! :D
 
Redigert av en moderator:
@Hammerfjord Om dette kan bety en hvit versjon av professional utgaven, så hadde jo det vært utrolig kult. Nå begynner jeg å håpe på en hvit speedmaster professional med pandaskive og plexi... JA! :D

Ja det er egentlig det jeg tror det kan bli: Hvit keramiskk skive;)
Hvis ikke, da er vi ut fra "Pro" utgaven etter min mening. Keramisk kasse skal kanskje ikke tåle de 6X40G sjokker i 6 forskellige direksjoner som Nasa har inkluderte i sine første tester fra 1965.
Men keramiske tallskive kunne ha en stor fordel ved høytemperature eksponering, altså direkt sol treff ut i rommet...
Jajaja, spekulering;)
 
Redigert av en moderator: