Baselworld 2015 - 19.-26. mars! Hva har vi i vente?

Den ultimate måneklokken måtte være en klokke som festes på utsiden av raketten og tåler utskytning, reise i rommet og landing på jorden igjen uten å gå i stykker. Ala Rolex sin Deepsea Challenge. Det hadde vært en kul klokke og eie :mrgreen:
 
Den ultimate måneklokken måtte være en klokke som festes på utsiden av raketten og tåler utskytning, reise i rommet og landing på jorden igjen uten å gå i stykker. Ala Rolex sin Deepsea Challenge. Det hadde vært en kul klokke og eie :mrgreen:

Å stå utenfor en rakett gjennom krysningen av jordens atmosfære inn og ut kan ikke sammenlignes med ett slags vannfriksjon som oppleves på en Uboat eller lignende gjenstander.
Det er rett og slett en annen verden.
Rolex har ikke mer monopol på 12000m klokker heller.
 
Ny teaser fra Omega før Basel, nå med en liten video av den nye Speedmasteren som kommer. Ved mindre poenget her er å vise keramikken før den behandles, noe jeg tviler sterkt på, så er det vel trygt å anta at det kommer en hvit keramisk Speedmaster.

Om det stemmer, så håper jeg de kan bringe inn litt kontrast i skiven og bezelen, for det kan nok fort bli litt kjedelig om det blir for mye hvitt. Det blir for eksempel vanskelig å se former og konturer i kassen. Vet derfor ikke helt om jeg er helt "fan" av idéen av en helt hvit modell nettopp av disse grunnene. Men, jeg skal vente til jeg ser noen skikkelige bilder fra Basel før jeg sier noe helt sikkert.

Kanskje ikke så bra at en av de første assosiasjonene jeg fikk da jeg så videoen var "oi, et dasslokk"? :p

Hva mener dere?

https://instagram.com/p/0QIprfQb9I/?taken-by=omega
 
Redigert:
Å stå utenfor en rakett gjennom krysningen av jordens atmosfære inn og ut kan ikke sammenlignes med ett slags vannfriksjon som oppleves på en Uboat eller lignende gjenstander.
Det er rett og slett en annen verden.
Rolex har ikke mer monopol på 12000m klokker heller.

Det er jeg helt enig med deg i, men Rolex har laget det å dykke dypt til "sin greie", og jeg brukte det som et eksempel. Å lage en måneklokke som faktisk tåler alt dette er vel veldig lite sannsynlig, men hadde vært gøy ;)
 
Subtile greier av Omega dette :rolleyes:
...
11008302_1554683334804100_402090963_n.jpg

...
11032975_818567044847563_1955572154_n.jpg

...
11049199_1592132804396611_1308437028_n.jpg

...
11049370_1568498293426040_1711472320_n.jpg


Ser ut som den får hvit skive også gitt! Denne klokken blir ikke akkurat "kongen av kontraster" :mrgreen:
 
Redigert:
Subtile greier av Omega dette :rolleyes:
...
11008302_1554683334804100_402090963_n.jpg

...
11032975_818567044847563_1955572154_n.jpg

...
11049199_1592132804396611_1308437028_n.jpg

...
11049370_1568498293426040_1711472320_n.jpg


Ser ut som den får hvit skive også gitt! Denne klokken blir ikke akkurat "kongen av kontraster" :mrgreen:

Vet ikke om den siste der var en spøk, men ser uansett at mange tror klokken blir hvit eller har hvite elementer. Det kan godt hende, men vet ikke helt om det hvite i teaseren indikerer hvit farge- Grey Side of the Moon har akkurat den samme hvitfargen før den varmebehandles og blir gråmetallisk. Det er vel mer imponerende om de kan få til en ny farge enn om de klarer å beholde hvitfargen som følger av et naturlig ledd i prosessen?

Omega-Speedmaster-Lunar-Dust-Ceramic-watch-4.jpg


For øvrig enig med @Hammerfjord i at hjelmen m.m. egentlig peker mot en professional og ikke en 9300-basert, men bildene ser jo mistenkelig ut som en 9300-basert versjon. Noe blått hadde kanskje vært på sin plass nå, dog kanskje ikke for keramikken. Kan det komme en 9300-basert Snoopy? Det blir vel litt feil...
 
Redigert av en moderator:
Tipper den nye Omegaen kommer til å hete Bright side of moon, løst etter Monty Python :mrgreen:

[video=youtube;L2Wx230gYJw]https://www.youtube.com/watch?v=L2Wx230gYJw[/video]
 
Oris-Divers-Sixty-Five-1.jpg
[/QUOTE]

Det er når man ser noe sånn som dette at man kan lure på hvorfor en skal bruke masse masse penger på et ur.

Stor sannsynlighet for at dette i mine øyne er det flotteste fra Basel i år...
 
Det er når man ser noe sånn som dette at man kan lure på hvorfor en skal bruke masse masse penger på et ur.

Stor sannsynlighet for at dette i mine øyne er det flotteste fra Basel i år...
@Chronodiver Enig, for min del ble hobbyen kjekkere når jeg fant tilbake til røttene av interessen og innså at mer penger /= mer moro. :)

Sitter og ser på youtube filmer av Seiko SARB033, og lurer på hvordan i alle dager denne bare kan koste 2700kr fra Seiya. Som nevnt i klokkekafétråden akkurat nå, så er i tillegg Seiko et av de eneste merkene som lager absolutt alt selv også... :D

[video=youtube;jR7B2z-1jIA]https://www.youtube.com/watch?v=jR7B2z-1jIA[/video]

...

Uansett helt enig, den Orisen blir nok et av høydepunktene for min del også. Noen vil kanskje si at 100m vanntetthet på en diver er for lite, men ærlig talt om pakningen ligger inni kronehalsen og ikke bare i kronen (slik at det ikke er krise om kronen skulle trekkes ut ved et uhell), så holder det i massevis til litt hobbydykking. Få garanti på at trykktest er gjort før sommeren begynner og nyt livet, skulle den lekke skal Oris få litt reparering å gjøre :rolleyes:
 
Redigert av en moderator:
Men de var vel først?

@Ørjan... Trenger du bekreftelse fra meg angående Rolex sin stunt med Bathyscaphe Trieste i 1960(aproks.10916m) ?
Den stor prestasjon der, var å få det til å sende noen mennesker så dypp i en U-båt og få disse levende tilbake.
Når den teknologi for det fantes...Å lage en liten klokke som kunne gjør det samme var ikke noe større bragder.
Det handlet om pengene og viljen: Rolex hadde der og da en allerede ganske tykk lommebok.
I alle år før nå, bare Rolex var interessert i noen stunt sånn: Det bevisste egentlig lite til kundene fordi disse klokker har bestandig vært prototyper som var utilgjengelig til publikum. Uansett prisen noen billionaire har prøvd seg med over årene.
De andre klokkene på marked funket bra nok for de vanlig dykkere.
Alt av det der er oppskrytt og "konkuranse" mellom merkene fordi fortsatt, det dyppeste en mann kan dykke med muligheten til å ha en klokke rundt armen sin er 700m med en ADS drakt.
Resumert som: Det handler om "cool factor" og en del av soliditet ja(hvis man får faktisk muligheten til å kjøpe klokken...)
http://www.ablogtowatch.com/brief-history-waterproof-watches/
 
Redigert av en moderator: