Baselworld 2015 - 19.-26. mars! Hva har vi i vente?

Mer om Tudor sin nykommende... Jeg føler en liten IWC "vibe" på design...

http://www.ablogtowatch.com/tudor-north-flag-watch/

https://trademarks.justia.com/864/77/tudor-north-86477857.html


comp_DSC_0846-01.jpg

 
Redigert:
Skivebom med PR på skiva, og jeg håper ikke det sorte rundt bezelen er en gummiblanding.
 
Synes PR slik den er plassert er ganske stilig, liker egentlig den komplikasjonen godt.

Skulle dog ønske at de hadde en liten avkuttet timemarkør rett bak den, for å markere "klokken 9" litt tydeligere.

Datoskiven burde også være sort med tall i samme farge som markørene IMO.
 
Til å ha maks o.c.d på at ingen av klokkene mine skal stoppe, er det et under at ingen av mine mekanisk ur har pr på skiven (dog en kinetic med knapp-funksjon for pr). Personlig liker jeg den lille nytten den gjør, og på riktig klokke synes jeg ikke det ser feil ut i det hele tatt. Er enig i at på flere klokker passer det ikke helt inn, men jeg likte utførelsen på denne! (Vi får vente på irl dommen)
 
Bortsett fra kasseformen, ser jeg ikke så mange likheter med IWC:confused: Persnonlig liker jeg best kasser der man kan bruke vanlige reimer.
 
Jeg trodde hele poenget med Tudor var at det ikke var in-house for å holde prisen nede. Hva blir forskjellen på Rolex og Tudor hvis Tudor også blir in-house?
 
Jeg trodde hele poenget med Tudor var at det ikke var in-house for å holde prisen nede. Hva blir forskjellen på Rolex og Tudor hvis Tudor også blir in-house?

... du kan la prisen på Rolex stige enda mer? @FaensOldemor

Skille og ontopic

Ser Hodinkee la ut et bilde på en H Moser Cie perpetual calender men kun dato, subseconds og power reserve på skiven. Praktisk? Njae. Stilig? Ja!

Moser-Perpetual-front.jpg


Ser nå når jeg leser at den lille tredjehånden indikerer måneder 1-12. Smart
 
Redigert av en moderator:
Her er en lekkasje før Basel, Tudor kommer med nytt in-house urverk med bla. silikon fjær, 70 timer gangreserve, COSC sertifikasjon og gangreserveindikator. Samtidig lekket det også en ny klokke med navnet "North Flag" som har designelementer litt i forlengelsen av Ranger, men med en litt mindre størrelse på 40mm i diameter.

Hva synes dere?

560f908350e3c3dd43501d33847799ba.jpg

Huttetu, så ut som en vanhellig krysning av en gammel aquatimer og en ranger, ingen av disse stilte i utgangspunktet i noe skjønnhetskonkurranse.

Er dog ikke villig til å gi slipp på drømmen om at tudor submariner skal gjenoppstå, uansett om sjansen er aldri så marginal.
 
Redigert:
Bortsett fra kasseformen, ser jeg ikke så mange likheter med IWC:confused: Persnonlig liker jeg best kasser der man kan bruke vanlige reimer.

Kasse , gummirem og lenkene @Utinaturen
Jeg tror at den Design sjef hos Tudor er svak for IWC dykkeklokker fordi den Pelagos hadde allerede tatt seg en del på den Aquatimer GST
 
Redigert av en moderator:
Jeg får assosiasjoner til IWC Ingenieur 1832.
Uansett, en flott modell som med fornuftige 40 mm kan slå an på markedet.
Tommel opp for Tudor.
 
Jeg får assosiasjoner til IWC Ingenieur 1832.
Uansett, en flott modell som med fornuftige 40 mm kan slå an på markedet.
Tommel opp for Tudor.

Ja IWC har lignende stil på en del modell.
Jeg hadde likte bedre en 42mm med en viss tykkelse som 12mm: Det er verken for stor eller for lite, spesielt for en "tool-watch"
 
Liker størrelsen, lenka og urverket på Tudoren.
Datohjulet burde vært sort, og det kan også se ut som selve vinduet i skiva er i minste laget.
Kraftreserveindikator på selvtrekkende ur er ikke min favoritt, men dette er en av de bedre jeg har sett.
Krona kunne med fordel vært mindre, slik som hos Explorer.
 
Ser vel ut som en hjelm man bruker ute i verdensrommet? ;) Så da tipper jeg på en eller annen klokke i forhold til månen?
Altså en eller annen Speedmaster versjon..?

Keramisk hvit damemodell tenker jeg...

...Eller er det en gammeldags dykkerhjelm det skal forestille? :p
 
De andre side of the moon klokkene starter vel også som hvit keramisk før fargen endres i bakeorosessen. Kanskje det er en ny alaska modell som tåler minus tre millioner grader - så lenge man monterer på en fire kilos ring av rød titan...