Baselworld 2015 - 19.-26. mars! Hva har vi i vente?

x580x9999_RolexOysterPerpetual39mm-3.jpg


Perpetual 39mm

Synes denne var fin, om man ikke liker mercedesvisere og store tall som på Exploreren.
 
Jeg klarer ikke å finne ut om Black bay fra Tudor får inhouse, de aller fleste på internett sier at den ikke gjør det. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte?
 
Review der: http://www.ablogtowatch.com/rolex-oyster-perpetual-watches-baselworld-2015/

Små og enkelte dress-watch med 60-70taller flair... Urverk 3132: Hvorfor? Spesielt når den ny 3255 er bedre...?
Vi kan se på den som en unisex modell.

Dresswatch? Det kan den selvsagt brukes som, men det er da bare skive og visere som skiller fra en Explorer1? Og i dag er vel det meste unisexmodeller.... Ikke alle ser på klokker som fallossymboler. :)Tenker 3132 holder for de fleste brukere, og helt greit at det finnes noe som holder prisen på et ikke alt for høyt uakseptabelt nivå. IMO :)
 
Dresswatch? Det kan den selvsagt brukes som, men det er da bare skive og visere som skiller fra en Explorer1? Og i dag er vel det meste unisexmodeller.... Ikke alle ser på klokker som fallossymboler. :)Tenker 3132 holder for de fleste brukere, og helt greit at det finnes noe som holder prisen på et ikke alt for høyt uakseptabelt nivå. IMO :)

@Fossdal... En reklame som det hadde vært feil for en klokke sånn i 2015.




39mm er blitt unisex nå: Og for min del, alle mine klokker under 42mm sover i boksen.
"Fallosymboler" er din inntrykk : Ikke alle bruker fra 42mm til 50mm klokker fordi de har en "lypsyl i buksen"...
 
Redigert av en moderator:
39mm er absolutt maksstørrelse på en dressklokke. Når jeg ser på bilder, ser jeg at min forrige oyster perpetual på 36mm bærer større enn min nåværende aqua terra på 38,5mm. Jeg kunne glatt tenkt meg en air-king.

A-lange har begynt å gå andre veien og krympe modellseriene. Spørsmål om tid før trenden snur, som alle andre trender.
 
39mm er absolutt maksstørrelse på en dressklokke. Når jeg ser på bilder, ser jeg at min forrige oyster perpetual på 36mm bærer større enn min nåværende aqua terra på 38,5mm. Jeg kunne glatt tenkt meg en air-king.

A-lange har begynt å gå andre veien og krympe modellseriene. Spørsmål om tid før trenden snur, som alle andre trender.

Håper du har rett @Lilac.
Jeg foretrekker dressur mellom 38-40mm. Har dog en Inox på 44mm når jeg gjør ting som jeg ikke burde gjøre:cool:
 
Redigert av en moderator:
For content, ny superocean fra breitling:
home_image.4198268.jpg


STOR forbedring fra forrige modell. Nesten klin lik forrige versjon, synd at rider tabsene forsvant.
 
39mm er absolutt maksstørrelse på en dressklokke. Når jeg ser på bilder, ser jeg at min forrige oyster perpetual på 36mm bærer større enn min nåværende aqua terra på 38,5mm. Jeg kunne glatt tenkt meg en air-king.

A-lange har begynt å gå andre veien og krympe modellseriene. Spørsmål om tid før trenden snur, som alle andre trender.

Jeg syns at 42mm passer meg helt perfekt når jet bruker skjorte.
Full dress har jeg aldri brukt og skal adri gjør det heller: Ikke min greie og spesielt ikke med en 36mm:(
Siste dag jeg prøvde en 36mm, damen bekreftet det jeg tenkte uten at jeg spurte henne en gang: "...den ser ut som en barneklokke på deg..."
 
Off, watch snob... Er det virkelig noen som tar den fyren seriøst, eller synes den han skriver er kult? Flaut pseudo-snobberi fra øverste hylle.

Ærlig talt, det er så opplagt at det burde være poengløst å måtte poengtere, men hvilken klokkestørrelse som passer hver enkelt er direkte forbundet med størrelsen til armen den personen måtte ha. Å si at "39mm er absolutt maksstørrelse på en dressklokke" er renspikket tull. Om du har håndledd på 16cm er selvsagt 39mm i grenseland, men om du har håndledd på 22cm? Da vil 42mm passe godt, og du kan lett bruke 45-46mm også.

Dette sitatet fra Watch Snob sier vel alt det trenger å si:

"Wear a 45mm watch, baggy tracksuit bottoms and an oversized T-shirt and hey, maybe you don’t look so fat after all."

Wow, så vi befinner oss på det nivået altså. Dette er jo ingenting annet enn en variant av et penis kompleks fra en fyr med puselanker. Men jeg skjønner frustrasjonen, det må være trist for en mann som lett kunne doblet som håndmodell for dameklokker å se at 90% av klokkene som produseres i dag er 42mm eller større.
 
Off, watch snob... Er det virkelig noen som tar den fyren seriøst, eller synes den han skriver er kult? Flaut pseudo-snobberi fra øverste hylle.

Ærlig talt, det er så opplagt at det burde være poengløst å måtte poengtere, men hvilken klokkestørrelse som passer hver enkelt er direkte forbundet med størrelsen til armen den personen måtte ha. Å si at "39mm er absolutt maksstørrelse på en dressklokke" er renspikket tull. Om du har håndledd på 16cm er selvsagt 39mm i grenseland, men om du har håndledd på 22cm? Da vil 42mm passe godt, og du kan lett bruke 45-46mm også.

Dette sitatet fra Watch Snob sier vel alt det trenger å si:

"Wear a 45mm watch, baggy tracksuit bottoms and an oversized T-shirt and hey, maybe you don’t look so fat after all."

Wow, så vi befinner oss på det nivået altså. Dette er jo ingenting annet enn en variant av et penis kompleks fra en fyr med puselanker. Men jeg skjønner frustrasjonen, det må være trist for en mann som lett kunne doblet som håndmodell for dameklokker å se at 90% av klokkene som produseres i dag er 42mm eller større.

Det må bli han...
 
det må være trist for en mann som lett kunne doblet som håndmodell for dameklokker å se at 90% av klokkene som produseres i dag er 42mm eller større.

Det er trist for enhver som ikke liker dominerende klokker, i en tid der det krever langt større baller å gå med en air-king enn den siste hjulkapselen fra omega. Men a.lange setter standarden, så må det være lov til å håpe at jaeger og eventuelle andre følger etter http://blog.perpetuelle.com/watches/new-design-for-a-lange-saxonia-models-in-2015/
 
Det er trist for enhver som ikke liker dominerende klokker, i en tid der det krever langt større baller å gå med en air-king enn den siste hjulkapselen fra omega. Men a.lange setter standarden, så må det være lov til å håpe at jaeger og eventuelle andre følger etter http://blog.perpetuelle.com/watches/new-design-for-a-lange-saxonia-models-in-2015/

Igjen, hvor dominerende en klokke virker avhenger fullstendig av størrelsen på armen den sitter på. Jeg ser daglig bilder her på sonen hvor folk har 42mm eller 45mm klokker på armen, og sjelden virker de dominerende. Dette kommer nok av at folk her inne for det meste har estetisk sans nok til å velge seg klokker som passer til seg.

Å prøve å sette en objektiv standard på dette og si at 45mm er for stort uansett hvor stor armen er, som om 45mm vil være likt for alle, blir en fullstendig feilaktig generalisering. Verken du eller "Watch Snob" sitter med den estetiske fasiten på denne måten. Vi har alle ulik smak, armer, og klokkedesign er veldig forskjellige - noen design får mindre klokker til å se større ut, andre får større klokker til å se mindre ut. Til slutt handler dette om smak også, og innenfor en viss ramme blir det umulig å diskutere. Nå sier jeg ikke at alt er relativt og umulig å diskutere, men igjen, innenfor normale estetiske rammer blir det poengløst.

Krever det virkelig mer baller å gå med en air-king på 34mm enn en ny Speedy på 44mm? Vel, nå har jeg hørt alt. Tror ikke spørsmålet om "baller" står veldig sterkt i sinnet til 99% av menneskene som kjøper disse klokkene, de fleste av oss velger klokken vi liker best og that's it.
 
Redigert:
Personlig har jeg relativt tynne håndledd, men har fremdeles flere klokker mellom 36mm til 45.5mm. Noe større en sistnevnte har jeg i alle fall ikke planer om å gå. Likevel må det da være en smakssak hva man ønsker å gå med?

Trenger ikke ha noe med at man ønsker å flashe eller se større/mindre ut. Det viktigste her er at man selv trives og har en grunn til å gå med de forskjellige klokkene sine. Hvorfor skal alt være en unnskyldning?

Jeg går med en P.O mange mener kanskje er for stor for meg, men det bryr meg ikke. Følelsen jeg får av å ha den på håndleddet er helt fantastisk, på samme måte som min vintage Tissot føles fantastisk på sin måte. Hele grunnen til at jeg har flere klokker er at jeg kan gå med de etter humør, og forskjellig humør fører til forskjellige størrelser for min del.

Angående den dress diskusjonen mener jeg størrelsen på klokken avhenger helt av anledning. Er anledningen veldig stiv er det selvfølgelig greit med et noe mindre ur.
 
Jeg blir skikkelig trøtt av motepolitiet og sine blogger...
Har du gule tenner: Bruk en brun slips, da kan du smile
Har du lange føtter: Ikke bruk spisse sko, da ser du ut som en middelalder trubadur
Har du høy panne: Skal du ha lugg på den eller fjellmåkene kommer til å bygge reir
Har du tynn armer: Bruk en veldig små rund klokke, armene skal se større ut
Har du stor hender: Ikke bruk store ringer, du skal se ut som en kriminell
Har du store øyner: Bruk små briller eller ser du ut som en sulten gullfisk
Har du en stor rumpe: Ikke bruk skinnbukser eller ser du ut som en prostituert
Har du korte legger: Bruk de høyeste hæler du tåler
Har du små kuk: Vift den hver gang du dra den ut, da ingen oppfatter størrelsen
Har du for lang kuk: Sett små isposer i bukselommene, den skal krympe
Har du lang nakke: Bruk langhalset genser
Etc.......
 
  • Liker
Reaksjoner: Tetragrammaton
Alle bildene...

Vel, så er det overstått for denne gang.
Vi ble først skikkelig imponert over Eternas nye urverk, og da særlig kronografverket:
2015-03-24%2010.39.02_zpskhcn25yr.jpg


Et robust og godt kolonnehjulsverk, etter utseendet å dømme, og rotoren trekker i begge retninger :)

2015-03-24%2010.38.32_zpsx4uhkxqt.jpg


2015-03-24%2010.34.17_zpscshtssxc.jpg


Vi fikk besøke Maurice Lacroix både på messen, og med 90 minutters busstur til fjells. Mye spennende å se på for nerder som oss:

2015-03-22%2011.02.42_zpsf0vuflbo.jpg


88 Eksemplarer...

2015-03-23%2012.01.58_zpsnry7zlrh.jpg


Hva med en hydraulist skrutrekker med torquejustering?

2015-03-23%2011.40.11_zpsoj4txagy.jpg


2015-03-23%2011.39.43_zpseogp4t44.jpg


Kvalitetskontroll. Vi mistenker at de hadde tatt frem noe for vår skyld, men hvem ville ikke gjort det, når det kommer en busslast med Kinesere, russere, kanadiere, og to halvsprø nordmenn?

2015-03-23%2011.38.52_zpspwbsgbzf.jpg