BASELWORLD 2012: Nyheter fra Rolex og Tudor

Huff, så det var her posten min ble av i går. Beklager å rote det litt til.

Uret synes jeg treffer veldig bra estetisk med den matte skiven og snowflake-viserne. Virker herlig som sportsus med både lenke og vintagestrap. Men skulle gjerne sett det med date-funksjon :)
 
Video av black bay og pelagos fra Basel. Utrolig lekkert, vil absolutt ha en av disse i samlingen (har falt mest for pelagos til nå). Kanskje til og med innen slutten av 2012? :rolleyes:

[video=youtube;juxb5dCFUiw]http://www.youtube.com/watch?v=juxb5dCFUiw[/video]
 
+1 og som Arild sier; slike ting som er så bra med TS. Da kan jeg med tryggere hjerte gå tilbake til kun å nyte uret. Men lurer jo litt da, er det ingen andre her inne som syntes Pelagos er et nydelig ur??

Synes Pelagos ser utrolig tøff ut! Kult at de drar inn snowflakeelementer på en ryddig måte,noen som vet om den kommer i blått etterhvert??
Ankepunktet mitt blir at prismessig ligger man jo på nivå med en ganske fin vintage Snowflake-sub,og da vet jeg hva jeg hadde foretrukket.. Men for all del,horses for courses og alt det der.Hadde ikke takket nei,hvis Lervik kjører en god kampanjepris etterhvert. ;)
 
Video av black bay og pelagos fra Basel. Utrolig lekkert, vil absolutt ha en av disse i samlingen (har falt mest for pelagos til nå). Kanskje til og med innen slutten av 2012? :rolleyes:

[video=youtube;juxb5dCFUiw]http://www.youtube.com/watch?v=juxb5dCFUiw[/video]

Synd at viserne kræsjer så til de grader med skiva, da de av en eller annen grunn ikke brukte "snowflake" tallene.

Men er spent på hvor stor klokken er, på videoene virker den en del større enn sine oppgitte 41mm. Finnes det en fysisk sammenligning mot f'eks en submariner noe sted?
 
Jeg føler for å kommentere i denne tråden også, selv om jeg skrev noen ord i forbindelse med at jeg tok turen innom Bjerke Paleet.

Tudor Black Bay er et fantastisk ur! Kvalitetsfølelsen er skyhøy, på alle deler. Skiven har en fantastisk vintage-feeling, matt og med lekre gyldne detaljer. Safirglasset kunne gjerne vært enda mer buet for min del, men det tar seg meget godt ut. På 42mm blir jo dette litt større enn vintage Tudor og Rolex Suber, men jeg regner med at det blir godt motatt av de fleste. Satt fint på min hånd, og jeg fortrekker nok 40.

Om det er noe rettferdighet i verden bør dette bli en knallhard konkurrent til Seamaster og PO. Riktignok med et ETA under panseret, men til 23.500,- (det var i hvertfall prisen hos Bjerke) kan jeg ikke se hvor man skal får et kulere sportsur.

Den røde fargen var ganske dempet, en mørk rustrød. Om man er tilstrekkelig velvillig innstilt kan man jo innbille seg at det er resultat av en spenstig patinering ;)

Nei, dette var en positiv overraskelse :D Jeg handlet ikke, men uret kledde meg fordømt godt.

Noen andre som har vært og klådd på Black Bay? Bjerke eller Lervik?
 
Denne står øverst på ønskelisten min i år.
Må bare skrape sammen finansene først.:?

Er det prisen på den med lenke?
 
Venter til dere har kjøpt og blitt lei av den - gleder meg til den kommer på kjøp og salg sidene ;)
 
Både Mathfjeld og jeg var der, antagelig før deg. Helt enig i det du skriver. Fortsatt bittelitt usikker på den røde ringen rundt kronen!

Til prisen er det veldig rart hvis ikke dette blir en hit
 
Da er den svært attraktivt priset.:)
Tror litt av feriepengene kan bli satt til side for en slik.
Hvis det ikke var for at familieferien måtte betales, samt en skattesmell på 15k, så hadde dette vært så uendelig mye lettere.:razz:
 
Da er den svært attraktivt priset.:)
Tror litt av feriepengene kan bli satt til side for en slik.
Hvis det ikke var for at familieferien måtte betales, samt en skattesmell på 15k, så hadde dette vært så uendelig mye lettere.:razz:

Får du den med grønn bezel i en LV? :)
 
Da er den svært attraktivt priset.:)
Tror litt av feriepengene kan bli satt til side for en slik.
Hvis det ikke var for at familieferien måtte betales, samt en skattesmell på 15k, så hadde dette vært så uendelig mye lettere.:razz:

Her blir det 60K :( :(
Ikkje braaaa.
 
Jeg føler for å kommentere i denne tråden også, selv om jeg skrev noen ord i forbindelse med at jeg tok turen innom Bjerke Paleet.

Tudor Black Bay er et fantastisk ur! Kvalitetsfølelsen er skyhøy, på alle deler. Skiven har en fantastisk vintage-feeling, matt og med lekre gyldne detaljer. Safirglasset kunne gjerne vært enda mer buet for min del, men det tar seg meget godt ut. På 42mm blir jo dette litt større enn vintage Tudor og Rolex Suber, men jeg regner med at det blir godt motatt av de fleste. Satt fint på min hånd, og jeg fortrekker nok 40.

Om det er noe rettferdighet i verden bør dette bli en knallhard konkurrent til Seamaster og PO. Riktignok med et ETA under panseret, men til 23.500,- (det var i hvertfall prisen hos Bjerke) kan jeg ikke se hvor man skal får et kulere sportsur.

Den røde fargen var ganske dempet, en mørk rustrød. Om man er tilstrekkelig velvillig innstilt kan man jo innbille seg at det er resultat av en spenstig patinering ;)

Nei, dette var en positiv overraskelse :D Jeg handlet ikke, men uret kledde meg fordømt godt.

Noen andre som har vært og klådd på Black Bay? Bjerke eller Lervik?

Enig med deg. Noterte du deg noen pris på Pelagosen under ditt besøk? BB er forøvrig 41 og Pelagosen 42mm. Om noen her inne får Pelagosen i hende kan dere ikke suge til dere følelsen og legge ut om det her i det vide og breie.