BASELWORLD 2012: Nyheter fra Rolex og Tudor

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Innlegg
12.996
Sted
Gullkysten
Fortjener en egen tråd. Hva synes vi om denne?
Jeg skjønner meg ikke helt på den, ennå. Ser ut som en blanding av DJ og YM...:confused:

Discuss!

DSC_1137.jpg
 
Falt ikke i smak hos meg, så ut som en dårlig kombinasjon av DJ og YM.
Kanskje dumt spm, men hva er den sorte flekken klokken 8? :p
 
Veit ikke helt enda, føler ikke akkurat det er helt meg, må kikke litt mer på den, kanskje noen WS kan endre inntrykket!
 
Regner med at dette er en gmt funksjon, timen bestemmes av der prikken er. Du ser det er hull ved alle timene.
 
Virker ikke helt umulig at det er en GMT funksjon nei, la merke til at det var små hull under de andre tallene også.
Synes også at de hadde kuttet litt vell mye av IV V og VI, IMHO :p
 
Rent funksjonelt synes jeg at det er den mest intuitive presentasjon av en annen tidssone ( langt lettere enn ExploII/ GMT Master løsningen).
Estetisk sett har jeg ikke mye å si : det er en DJII med en velintegrert subdial.

Absolutt godkjent.
 
Var meget skeptisk når jeg bare så bildene, men så videoen på rolex.com nå og da virket den spennende! Gleder meg til å få prøvd den på hånden
 
Tja.. Jeg vet ikke helt jeg. Det kan hende den vil vokse på meg, men førsteinntrykket er ikke spesielt bra. Datejust-designet ser best ut uten noe kluss på skiva, og jeg føler en klokke med "Dweller" i navnet burde se ut som en sportsklokke. Og vikepliktskiltet under Rolex-logoen kunne de spart seg for.
Men en spennende og original måte å vise GMT-tid på, det skal de ha!
 
Indeksene rundt skiva er jo hvilken måned man er i. Den viser måned nr. 8 på bildet. Det vil iallefall være logisk?
 
Annual kalender. Jeg forstår at dette kaliberet er meget avansert. Synd innpakningen ikke synes å stå helt i stil...jeg hadde ønsket noe mer sportslig!
 
Det er annual calendar ja? Veldig attraktiv komplikasjon. Desverre så er jo innpakningen forferdelig, men sannsynligvis midt i blinken for 95% av kundene til Rolex.
 
Liker ikke designet men interssant komplikasjon man selv kan prøve på deres hjemmside.