Båt

Har hatt flere båter opp igjennom. Men de siste seks årene har jeg og senior spleiset på båt. Den første var en liten 18 fots Monark 540 som het Fianskrisa (tegnet av Pelle Petterson). Denne ble kjøpt rett etter at Senior solgte sin 51 fots Storebro 515 "Obsession" . Finanskrisa var en utrolig hyggelig båt. Men seilte forferdelig dårlig. Så vi oppgradert i fjor til en Soling. Men Solingen ble flippet etter kort tid da det dukket opp en helt strøken 5.5 meter for salg.


11872205_1045662898798525_8704152227123740305_o.jpg

5.5 Meter "Sashimi" blir hentet

01.jpg

Soling som var bare innom i noen få uker før den ble flippet til en 5.5 Meter.

02.jpg

Senior og min sønn gjør seg klar får å heise seilene til "Finanskrisa"

04.jpg

Finanskrisa i hardt vær!
 

Vedlegg

  • 11872205_1045662898798525_8704152227123740305_o.jpg
    11872205_1045662898798525_8704152227123740305_o.jpg
    84,6 KB · Visninger: 197
Nydelig båt den der 5,5 meteren.
For egen del er vi nå tilbake til motorbåt. synes denne er en grei alround båt som passer til det meste:
DSC_0034.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
image.jpg
image.jpg
image.jpg


I og med at det nå er ned mot 15 blå, er det på tide å drømme litt om sommer og sol. Her er mitt bidrag til "min båt" en rød Nimbus 300R med navn "RedBull"

Brukes flittig som badebåt ut i fra vår hytte om sommeren og er vel min 6. Nimbus i rekken.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: c--f og yachtmaster
Takk @Edzilla, har selv hatt 3 Solinger sammen min bror, men det er nok en motorbåtmann jeg er som @westmouth.

Det er med Soling og 5,5m man virkelig får kjenne hva det er å seile, blir litt annerledes med en av familieseilerne. Vurderte også 5,5m men lå nærmest opp til å kjøpe en 11m, da fornuften seiret og jeg fant ut at tiden ikke strakk til ettersom vi fikk barn, og dette var i tillegg til motorbåt som jeg alltid har hatt⛵⛵
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Takk @Edzilla, har selv hatt 3 Solinger sammen min bror, men det er nok en motorbåtmann jeg er som @westmouth.

Det er med Soling og 5,5m man virkelig får kjenne hva det er å seile, blir litt annerledes med en av familieseilerne. Vurderte også 5,5m men lå nærmest opp til å kjøpe en 11m, da fornuften seiret og jeg fant ut at tiden ikke strakk til ettersom vi fikk barn, og dette var i tillegg til motorbåt som jeg alltid har hatt⛵⛵

Er i grunn ganske enig med deg @yachtmaster
Blir lite seiling i dag siden jeg også er familiefar med to små barn. Derfor er det genialt å ha seilbåt med flere. Å en 5.5 eller 11 Meter er jo ingen båt man seiler alene med. Nødt til å være minst to. Men helst tre. Så vi har i tillegg hatt en Chris Craft som jeg har lånt av senior med med barna.
Her ankommet The Thief som alltid ønsker gjestene sine velkommen på brygga.
image.png

https://instagram.com/p/btSOwJoLWD/

image.jpeg

image.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: yachtmaster
Er i grunn ganske enig med deg @yachtmaster
Blir lite seiling i dag siden jeg også er familiefar med to små barn. Derfor er det genialt å ha seilbåt med flere. Å en 5.5 eller 11 Meter er jo ingen båt man seiler alene med. Nødt til å være minst to. Men helst tre. Så vi har i tillegg hatt en Chris Craft som jeg har lånt av senior med med barna.
Her ankommet The Thief som alltid ønsker gjestene sine velkommen på brygga.
Vis vedlegg 550
https://instagram.com/p/btSOwJoLWD/

Vis vedlegg 548
Vis vedlegg 549
Det er en klassiker @Edzilla, Chris Craft Cosair. Var millimetere unna å importere en ny 28 Cosair i fra USA da min bror bodde der borte og kom over et godt tilbud. Er nesten 10 år siden, men den ville kommet på 670K inn til Norge, med en stor og god V8 bensin, endte opp med en brukt Windy 32 Scirocco i stede for, den gang båtmarkedet var som dagens Rolexmarked med at bruktprisene bare økte etter kjøp.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Som sørlending som er født med "tean i tanga" så har det blitt mange båter opp igjennom årene på meg også. Begynte med 10 fots With med 30hk, også var det 12 fot med 35hk også var det Gh 14 og 15 også videre også videre. Har hatt diverse Ibizaer og Yamariner, Hydrolift og Goldfish.
Å ikke minst vannscootere er det blitt mange av i forskjellige størrelser og varianter ;)
Nå er det denne det går i.
Kanskje ikke det beste bildet, men det eneste jeg hadde.
20150807_171844.jpg
 
Som sørlending som er født med "tean i tanga" så har det blitt mange båter opp igjennom årene på meg også. Begynte med 10 fots With med 30hk, også var det 12 fot med 35hk også var det Gh 14 og 15 også videre også videre. Har hatt diverse Ibizaer og Yamariner, Hydrolift og Goldfish.
Å ikke minst vannscootere er det blitt mange av i forskjellige størrelser og varianter ;)
Nå er det denne det går i.
Kanskje ikke det beste bildet, men det eneste jeg hadde.Vis vedlegg 4245


Dette den berømte sklien du hentet i Oslo? Hehe ;) Flott båt!
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
Takk @westmouth
Den er en skikkelig seilemaskin!

Har seilt både Killing, Soling og 5,5. Herlige båter alle sammen.

En av drømmeskutene mine er en relativt beskjeden, men herrefred så linjelekker, liten seilbåt: IW31. Designet av Sparkman & Stephens. Noe av det flotteste som flyter på fjorden spør du meg.

http://www.finn.no/69691807

Det er lite som er så morsomt som å krysse fra alle andre i en lav, smal gammel sak som går høyere enn de nye, finnkjølede strykejernene, og vente lenger enn resten av feltet med å reve seil, fordi man seiler en skikkelig solid sjøbåt :)
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth og Edzilla
En av drømmeskutene mine er en relativt beskjeden, men herrefred så linjelekker, liten seilbåt: IW31. Designet av Sparkman & Stephens. Noe av det flotteste som flyter på fjorden spør du meg.

http://www.finn.no/69691807


Enig. Vanvittig lekker båt som nå er satt ned til 120 000 kr. Vurderer å slå til... men må først overtale kona til å investere i en ekstra båtplass.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og semmern