Audemars Piguet-tråden

Kan man sjekke på Bjerke om en klokke (Les min 15202) är safe att bara med? vet att det er 50m som det står men man må ju kunna sjekke om den er tett?

Jeg vet ikke om jeg er for forsiktig men jeg hadde aldri badet med en 15202. Ingen skrukrone er for meg ensbetydende med ingen bading med klokken. Jeg mener klokken bør være vanntett til 100 m før man bader med den.
Eller er jeg bare overforsiktig?
 
  • Liker
Reaksjoner: Ceramic
celter, i hear you!
Trist bara att ta ev sig den de gangerna man ev ska bada..
men har gått på en smell en gång så jag e lite försiktig nå ;)
 
Jeg vet ikke om jeg er for forsiktig men jeg hadde aldri badet med en 15202. Ingen skrukrone er for meg ensbetydende med ingen bading med klokken. Jeg mener klokken bør være vanntett til 100 m før man bader med den.
Eller er jeg bare overforsiktig?
Det sikreste er jo selvfølgelig å holde den unna vann, men det er ingen av mine klokker uten skrukrone hvor jeg klarer å trekke ut kronen uintensjonelt. Har iallfall ikke klart det frem til nå, så jeg bekymrer meg lite for akkurat det.
 
Hadde aldri badet med noen av de. Da hadde jeg heller supplert med en billig badeklokke i tillegg.
 
  • Liker
Reaksjoner: uret
Sjekk spm 2 under Timepiece life & care. Ikke noe i veien for å ta en svømmetur med en AP.

Edit: eller bare les her :)
image.png
 
Noen som vet hvor man kan få tak i en sort gummireim til 15300? En mulighet er jo en orginal ROO gummireim. Usikker på hvilke modellnummer som passer til 15300.
 
Noen som vet hvor man kan få tak i en sort gummireim til 15300? En mulighet er jo en orginal ROO gummireim. Usikker på hvilke modellnummer som passer til 15300.
Finns ingen som passar 100%. Närmast är roc city of sails kitet. Nymans säljer det. 17k inkl folder spänne.
 
17k...
Hva feiler det AP??
Husker jeg vurderte et 1 1/2 ledd til lenka på enten 15300 eller 15400. Fikk oppgitt en pris på 4500 her i Norge. I tillegg måtte jeg komme innom med klokka for å sette det påo_O Da sannsynligvis mot et lite honorar kjenner jeg den blodsugerforhandleren rett.
Etter jeg kjøpte Nautilusen ruslet jeg innom Rob E og kjøpte tilsvarende ledd til Pateken for 1700 sek. Kostnadsfritt montert ble det også Jeg ser ingen grunn til at et lenkeledd til AP skal koste tre ganger så mye som til PP.
 
17k...
Hva feiler det AP??
Husker jeg vurderte et 1 1/2 ledd til lenka på enten 15300 eller 15400. Fikk oppgitt en pris på 4500 her i Norge. I tillegg måtte jeg komme innom med klokka for å sette det påo_O Da sannsynligvis mot et lite honorar kjenner jeg den blodsugerforhandleren rett.
Etter jeg kjøpte Nautilusen ruslet jeg innom Rob E og kjøpte tilsvarende ledd til Pateken for 1700 sek. Kostnadsfritt montert ble det også Jeg ser ingen grunn til at et lenkeledd til AP skal koste tre ganger så mye som til PP.

Sant, så sant. Kjøpte en AP 25960 i fjor som manglet noen lenkeledd. Forhørte meg med Bjerke, og da skulle de ha kr 11 500 per ledd. Fikk også en quote på fullservice til den nette sum av kr 30 000...
 
  • Liker
Reaksjoner: sigmundandersen2
Sant, så sant. Kjøpte en AP 25960 i fjor som manglet noen lenkeledd. Forhørte meg med Bjerke, og da skulle de ha kr 11 500 per ledd. Fikk også en quote på fullservice til den nette sum av kr 30 000...

Min gamle AP 15300OR gikk helt greit, men det var på tide å service den. 30.000 kostet det.

Etter det fikk min AP-lyst en ALVORLIG knekk.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrMstone og TomB
Hadde en ROO Panda for ett år siden. Fikk tilbud fra Klarlund på full service, 12 000 NOK. Da tok ikke de servicen, men klokka ble sendt til AP for fullt spa.
Virker som Bjerke har tatt seg godt betalt rett og slett
 
  • Liker
Reaksjoner: Kamil
Hadde en ROO Panda for ett år siden. Fikk tilbud fra Klarlund på full service, 12 000 NOK. Da tok ikke de servicen, men klokka ble sendt til AP for fullt spa.
Virker som Bjerke har tatt seg godt betalt rett og slett

Nei jeg tror faktisk det er AP, fikk servicebeskrivelse fra AP. Bjerke tar sikkert noen tusenlapper for frakt og handling men tror ikke de legger på 18' akkurat..