Audemars Piguet-tråden

AP 15400 i sort er min grail. Stort mer kan det ikke sies om den saken.

Til dere som har ymse varianter av andre ur og en AP 15400 eller 15300: Flippe 2 Rolexer for en AP 15400 eller pante flasker til en AP 15400 kan slå lag med resten av klokkeboksen?

Det som bekymrer meg en smule er det jeg har lest om skjørbarheten til RO og at den er en ripemagnet. Det andre er skrekkhistoriene om servicekostnader på 20-30K. Hva sier folket om dette?

All informasjon mottas med takk. :D

/TF

Da jeg hadde RO, var riper et ikke-problem. Det er selvsagt bruken som avgjør - men det kan godt tenkes at feks. Rolexlenker/-kasser er mer resistent mot riper.

Med visse forbehold om hvilke Rolex-modeller du sikter til, ville jeg antagelig valgt RO over to Rolexer. Hvorvidt man trives med kun én ´skikkelig´klokke er så individuelt, at du bør antagelig svare på spørsmålet selv. Synes du RO er mer enn det dobbelte av de Rolexene du nevner?
 
Jeg har hatt min RO15300 i 2,5år og den har ikke mange ripene etter masse bruk. Grunnen til at RO beskrives som en ripemagnet er at finishen er så delikat og børstingen så omfattende at hairlines syns relativt kjapt. Spesielt i sterkt lys. Urverket er meget robust og presist. Faktisk beskrevet som noe av det beste automatiske urverket laget av mange. Service, hvertfall i Sveits kommer til å koste meg ca 9-10k. Det er innafor spør du meg. Klokken i seg selv føles meget robust. Det geniale med rolexer er at de kler riper/hairlines. Det gjør desverre ikke RO.. Lykke til!
 
kordan er det å få polert RO ?
Eg meina eg har lest en tråd her om en som sendte den inn nettopp pga mykje hairlines.

Kordan er det med brukte 15400 vs 15300 i Norge , og kor mykje justering er det på lenka på RO ?

Når det gjelder Rolex vs Ap RO så er vel det heller AP vs Blancapain fifthy fathoms flyback bathyscape då eg synest det er mykje meir "bang for the buck" en Rolex . ;)
 
.............Det geniale med rolexer er at de kler riper/hairlines. Det gjør desverre ikke RO.. Lykke til!


Enig. Rolex tool watch kler hairlines bedre.

Jeg har eid RO15300 før. Nydelig klokke når den har minimalt med riper og hairlines.

Straks det er et par kraftigere hairlines, så ser 15300 cheap ut IMO. Jeg ble nesten irritert bare av å se den i sterk lys når hairlines syntes på den børstete finishen. En annen grunn til at jeg solgte min 15300 var at minuttviseren på 312-urverket hopper "for mye" når den settes igang. Til syvende og sist er det Rolex gir meg minst irritasjoner. Når det er sagt, vil jeg gjerne ha 15300 igjen bare fordi den er så nydelig - kanskje i så og si ny stand og gjerne i gull;)
 
Redigert:
Gummi på denne

Hei!

Hva er den beste løsningen for å få gummi på denne? (og hva er prisalternativene?) :)

C056305B-082B-4C3E-8252-A06B58437F18_zps7ygrckgu.jpg


Tenker litt fremover til varmere temperaturer etc. Vil også helst beholde deployant-type spenne.


Kim!
 
Hei!

Hva er den beste løsningen for å få gummi på denne? (og hva er prisalternativene?) :)

C056305B-082B-4C3E-8252-A06B58437F18_zps7ygrckgu.jpg


Tenker litt fremover til varmere temperaturer etc. Vil også helst beholde deployant-type spenne.


Kim!

APBands.com vil jeg tro. Har det meste i remmer til AP. Når du i tillegg har skinn fra før så er det vel bare å bytte rett over. Jeg har selv bestilt hornback rem fra www.jacobstraps.com ,der får du custommade hornback til AP skulle du trenge ny skinnrem en gang ( den klokka der fortjener vel strengt tatt skinnrem :) )
 
APBands.com vil jeg tro. Har det meste i remmer til AP. Når du i tillegg har skinn fra før så er det vel bare å bytte rett over. Jeg har selv bestilt hornback rem fra www.jacobstraps.com ,der får du custommade hornback til AP skulle du trenge ny skinnrem en gang ( den klokka der fortjener vel strengt tatt skinnrem :) )

APBands er greit det, men ga meg overraskende lav (dårlig?) kvalitetsfølelse, og jeg har puttet den originale på plass igjen.
Er det noen som kan anbefale noe bedre for en "kevlar strap" setter jeg veldig pris på det (for ROO).
 
APBands er greit det, men ga meg overraskende lav (dårlig?) kvalitetsfølelse, og jeg har puttet den originale på plass igjen.
Er det noen som kan anbefale noe bedre for en "kevlar strap" setter jeg veldig pris på det (for ROO).

Som MC_herrington har jeg også bestilt remer fra Jacob Straps. Riktignok til min Ingenieur, men jeg kan rapportere tilbake angående kvalitet når jeg får dem. Var vel 9 ukers leveringstid når jeg bestilte så da er de vel her om ca 6 uker :eek:
 
APBands.com vil jeg tro. Har det meste i remmer til AP. Når du i tillegg har skinn fra før så er det vel bare å bytte rett over. Jeg har selv bestilt hornback rem fra www.jacobstraps.com ,der får du custommade hornback til AP skulle du trenge ny skinnrem en gang ( den klokka der fortjener vel strengt tatt skinnrem :) )

Jeg får helt panikk av websiden til APBands... og ift. gummi så ser det ut som de kun har den for ROO - eller tar jeg feil her?

Kan man kjøpe original gummi til RO? Hva koster det i så fall? :)


Kim!
 
Apbands har helt elendig kvalitet. Ble skuffet og returnerte hele dritten den gangen jeg bestilte derfra.
 
Jeg får helt panikk av websiden til APBands... og ift. gummi så ser det ut som de kun har den for ROO - eller tar jeg feil her?

Kan man kjøpe original gummi til RO? Hva koster det i så fall? :)

Ja. ROC City of Sails gummiremmen passer til RO og ROC. For RO med lenke må du da kjøpe endeleddene for seg, og her er nok ikke AP så hjelpsom bestandig. Remmen får du hos f.eks. Bjerke. Husker ikke prisen på min i farta, men veldig drøyt var det ikke.

Edit: Ser nå at du har en RO på rem! Ta turen til Bjerke og bestill en ROC City of Sails gummirem.

Høy komfort og ser bra ut!



 
Redigert:
Ja. ROC City of Sails gummiremmen passer til RO og ROC. For RO med lenke må du da kjøpe endeleddene for seg, og her er nok ikke AP så hjelpsom bestandig. Remmen får du hos f.eks. Bjerke. Husker ikke prisen på min i farta, men veldig drøyt var det ikke.

Edit: Ser nå at du har en RO på rem! Ta turen til Bjerke og bestill en ROC City of Sails gummirem.

Høy komfort og ser bra ut!


Takk for tips! Er det forresten din ROC? Den ser råbra ut :)


Kim!
 
Takk, folkens! Lette lenge etter denne, og så plutselig dukket den opp her hjemme :cool: