Audemars Piguet-tråden

Var på fabrikken til AP

Jeg og en kamerat fikk en invitasjon til AP som vi utnyttet oss av når vi skulle ta turen til Basel i helgen.

Vi ble hentet i Geneve i en Mercedes S-klasse og ble kjørt trygt frem til museet til AP.


1. Meget informativ guidet tur gjennom museet2
2. snakket med alle restauratørene
3. Snakket med tourbillon montærene

4. 3-retters lunsj og vin på Hotel Haute Horlogerie

5. Innom produksjonen
6. Var innom avdelingen hvor de lager Grand Complication. Her jobber det 5 personer, og de setter sammen 1 klokke i året hver. Helt utrolig.
7. Møte på styrerommet til AP sammen med markedssjef og boutiqe-sjefen.
8. Ta på og prøve alle modellene som de hadde i showroomet - her var det selvsagt mulighet for å kjøpe.
9. Hjemreise med samme bil og sjåfør.


Alt i alt - en fantastisk tur. Dersom man ikke har eid/eier en AP etter denne turen så gjør du definitivt SENEST 6 mnd etter turen :)


Dessverre var det ikke lov til å ta bilder på de aller fleste stedene, så telefonen lå i jakken under besøket. Dermed blir det heller ingen bilder i denne tråden.

Anbefales å dra på en slik tur. Har du kjøpt en AP og fått invitasjon - BRUK DEN :)
 
@Klokkesamler Vet ikke noe om klokken og er ikke nok oppdatert på AP-priser til å ha noen formening om det, men selgeren har jeg handlet med flere ganger. En absolutt Good-Guy som ikke er på sonen, men som har hatt noen sinnsyke klokker opp gjennom årene.
 
Redigert av en moderator:
@Santos-Dumont - Takk for svar. Da kan man trygt handle fra han altså :) Da får en opprette kontakt.

Min roc åker in på full service hos Nymans efter helgen. 15k + så om den inte har fått service i det sista bör du nog räkna in det också. Just denna har väl inte fått service av AP. Men så länge den tickar å går har det kanske inte något att säga.

Oavsett. Helt fantastisk klocka som inte dyker upp ofta. Kör på :)
 
Redigert av en moderator:
@Klokkesamler Vet ikke noe om klokken og er ikke nok oppdatert på AP-priser til å ha noen formening om det, men selgeren har jeg handlet med flere ganger. En absolutt Good-Guy som ikke er på sonen, men som har hatt noen sinnsyke klokker opp gjennom årene.

Jeg har også handlet med ham og er 100% enig med @Santos-Dumont. Tar inn ting som ellers ikke finnes i landet,
og det er jo glimrende.
 
Redigert av en moderator:
Er det kun 5980 som har den kraftige kassen?

patek-philippe-5980-nautilus-12.jpg

@iveland - Er du ikke i feil tråd nå? :p
 
Redigert av en moderator:
Besøk hos Audemars Piguet i Le Brassus

En kompis og jeg (det var i utgangspunktet bare meg ;) ) var å besøkte Audemars Piguet museumet og fabrikken i Le Brassus i forbindelse med Basel 2015 messen. Ble plukket opp om morgenen, i Geneve, av en Mercedes S klasse, limousin utgave, som AP hadde ordnet for oss. Vi ble kjørt til Museumet som ligger i Le Brassus. Dette var den gamle fabrikken, som nå var gjort om til et museum, men en del reparasjoner ble fortsatt utført der. Forts følger, flere bilder og. (programmet dere ser er et av de første som ble satt opp, men det ble lengre og mer innholdsrikt ;)







Noe stæsj må man jo få med seg da man har vært på besøk!

Noen som vil kjøpe uret på bildet? :)
 
Redigert:
Noen innspill på denne? Ekte eller ikke? Jeg tviler sterkt, men eier nekter for at den er fake. Simpelt urverk er det første som slår meg? Har null peiling på AP





Ja, case back glasset mangler..
 
Er vel et øøøøøøøøørlite knepp unna originalen.

1.jpg


Edit: Den fake'n er forresten noe av det jæveligste jeg har sett. Det kan du hilse eieren og si.
 
Redigert:
Noen innspill på denne? Ekte eller ikke? Jeg tviler sterkt, men eier nekter for at den er fake. Simpelt urverk er det første som slår meg? Har null peiling på AP

Ja, case back glasset mangler..

Langt ifra originalen. med andre ord: FAKE! :)
 
Redigert:
Så på den modellen som er linket til og konkluderte med at det ikke kunne være den fordi de overhodet ikke var like. Men om det skal forestille den så ser jo jeg det og. Takk!
 
Noen innspill på denne? Ekte eller ikke? Jeg tviler sterkt, men eier nekter for at den er fake. Simpelt urverk er det første som slår meg? Har null peiling på AP





Ja, case back glasset mangler..


Dålig kopia på en Concept model. Dessa går för övrigt loss på en mill +.
 
Er vel et øøøøøøøøørlite knepp unna

Edit: Den fake'n er forresten noe av det jæveligste jeg har sett. Det kan du hilse eieren og si.

Tror ikke dette skal være en carbon concept etterligning? Minner meg mer om en concept 1 er iallefall min mening :eek: men naturligvis fake!
 
Noen som vil kjøpe uret som er avbildet på tråden "Besøk hos Audemars Piguet i Le Brassus"? :)
 
Redigert: