anhostmas samling (06.03.11)

Re: OPPDATERT anhostma 22.12.09 - Glashütte Original

Synes du gjorde et bra, og riktig bytte :D

Liker nykommeren bedre enn chronographen. Den har mer "personlighet" og er mer spesiell, og har dessuten mer av GO`s DNA i sitt design. Chrono har de fleste merker, men big date og desentraliserte visere gir særpreg.

Også kudos for god service hos nevnte klokkebutikk. Ikke dumt det heller :D

Synes du gjorde et helt riktig valg. Den siste lyser det GO ut av. Den skiller seg ut i mengden av klokker.

Kos deg masse med den i julen :mrgreen:

Anders skrev:
For min egen del foretrakk jeg Senator chronoen, det er et utrolig sobert og klassisk ur. Et av mine GO-favoritter. Men for all del, PanoMatic er klasse hele veien :D
Grattis! Kos deg med den på armen i jula!

Som sagt liker jeg også chronoen veldig godt. Og jeg var på nippet til å vente på den. Det som var utslagsgivende for meg ble langtidsperspektivet. Hvis jeg skulle hatt en eneste klokke er chronoen i mine øyne en perfekt hybrid. Flott som dressklokke, men klarer seg også (spesiellt med lenke tror jeg) i mer uformelle settinger. Men med tanke på at jeg på sikt kunne tenke meg å etablere en aldri så liten samling fikk jeg mer lyst til å rendyrke uttrykkene. Panoen er en nydelig dressklokke. Kunne på sikt tenke meg å supplere den med noe som er hakket røffere en chronoen.

Fks er GO senator navigator chronograph noe jeg kunne tenke meg å parre panoen med på sikt.
glashutte-senator-39-34-17-17-04_ME.jpg

Du har gjort et klokt valg, anhostma
Det beste valget ville vært begge klokkene ;)

PanoReserve har en mer særegen urskive med den geniale datoløsningen og off-center visere samt ett kunstverk av en bakside. Innmaten med caliber 65, med dobbel svanehals, 48 juveler og en gangreserve på 42 timer er et mesterverk.

Oppdatert samling pr 08.05.10

Har oppdatert samlingen med noen nye tilskudd i løpet av 2010.

Du har en flott og respekatbel samling nå, anhostma! Liker særlig GO-ene, det er virkelig klasseur!

Du har en flott og respekatbel samling nå, anhostma! Liker særlig GO-ene, det er virkelig klasseur!

Tusen takk Krille. Ligger fortsatt et stykke bak noen av dere gründerne her på sonen :) Men føler jeg har en samling nå som gjør at jeg kan møte opp på et NURK møte uten å skjemmes :cool: Når er neste møte forresten?

Tusen takk Krille. Ligger fortsatt et stykke bak noen av dere gründerne her på sonen :) Men føler jeg har en samling nå som gjør at jeg kan møte opp på et NURK møte uten å skjemmes :cool: Når er neste møte forresten?
I det du skrev det innlegget var siste møte over for et par timer siden....:p:p

Så neste møte er vel om ca 1 mnd, tenker jeg. Skriv en mail til NURK-general Dag Braanaas på braanaas alfakrølle gmail dått com så setter han deg opp på mailinglisten slik at du får mail neste gang det er møte.

Når det er sagt, en trenger ikke ha noen særlig samling for å møte opp der! Det er meget upretensiøse greier, alltid god stemning og stort spenn i hva folk samler på og har med seg. Det er alltid en god tidssonen-gjeng der, så ved å flagge forumtilhørighet kommer en fort i prat med "kjentfolk" også!

Denne tråden har på en eller annen måte klart å snike seg under radaren min :confused:

Nå som jeg har funnet den må jeg gratulere deg, anhostma, for en nydelig samling!

GO`ene dine er praktfulle. Liker veldig godt vintage-preget på senatoren :D

Flott samling, anhostma!

Det er spesielt hyggelig å se dine vakre varianter av Glashutte Original.
Kjekt at vi er flere som har beveget oss inn på den veien....;)

Oppdatert

Har ingen nye ur, men derimot skaffet meg et makro-objektiv og tatt noen nye shots jeg håper yter urene mer rettferdighet. Håper dere setter pris på de nye bildene :D

Har ingen nye ur, men derimot skaffet meg et makro-objektiv og tatt noen nye shots jeg håper yter urene mer rettferdighet. Håper dere setter pris på de nye bildene :D

Makro er gøy - flotte bilder

Jon