anhostmas samling (06.03.11)

Denne var vakker, gratulerer. Mange flotte små detaljer som likevel ikke gjør den overpyntet. Og det nydelige verket og. Flotte bilder. Og takk til deg for at jeg, nå kom det enda en klokke inn i ønskelista, søren og.:mad::p
 
Utrolig flott. Min favoritt i utvalget av Breguet som Tidemann hadde inne. Utrolig flott finish, og reima var et kapittel for seg selv.

Veldig glad for at den havnet hos noen her på Sonen, og ikke for eksempel hos en forbireisende turist.
 
Wow. Dette var en nydelig klokke. Breguet har etter min mening ufortjent havnet under de tre store. Kvalitetsmessig er de helt på høyde, men litt av forklaringen kan nok være som du sier at de ikke har et så sterkt flaggskip som Patek og AP. Det skader heller ikke å ha hatt Napoleon og Marie Antoinette på kundelisten;) Breguet er en produsent jeg har lyst å lære mer om kjenner jeg!
 
Veldig, veldig kult! Ser ut til å være litt av et ur, håper du kommer innom på NURK i nærmeste fremtid slik at vi kan få prøvd og tafset litt på!

Var det forresten du som satt på Tidemann i dag (lørdag) formiddag og prøvde en haug med Breguet-er hos den unge, pene damen som var på jobb? Jeg og den vakre var innom og hentet en klokke og snakket med litt Tom midt på dagen i dag.
 
Wow, gratulerer så mye! Jeg fikk gåsehud bare av og se på bildene av
edeltreboksen..... Og klokken er et sannt kunstverk, den sisselerte skiven,
de blånerte Breguetviserne. Også verket da, den meget flotte maskinerte
rotoren i gull. Tror jeg må ta meg en whisky til for å komme ned på jorden igjen.
 
Veldig, veldig kult! Ser ut til å være litt av et ur, håper du kommer innom på NURK i nærmeste fremtid slik at vi kan få prøvd og tafset litt på!

Var det forresten du som satt på Tidemann i dag (lørdag) formiddag og prøvde en haug med Breguet-er hos den unge, pene damen som var på jobb? Jeg og den vakre var innom og hentet en klokke og snakket med litt Tom midt på dagen i dag.

Jobber det en jente der også? Jeg som har vært innom så mange ganger, uflaks:p
 
Grattis igjen, med et utmerket og særdeles godt valg av ur, anhostma!
Jeg skjønner godt det ble litt "opprydding" for å gi plass til dette vakre eksemplaret av en Breguet!

Her snakker vi om et ur vi sjeldent vil se "der ute", og av det desto hyggeligere å eie. Breguet har jo - som du sier - både sjel, historie og ikke minst særpreg man bare får lyst til å bli en del av. Og får lyst til å bli minnet om hver dag man bærer et urverk som dette.

Fantastiske detaljer; - fra et vakkert innsyn i urverk, via kassens finish og en dial få er i stand til å matche.
Et nydelig ur som bare er nødt til å påkalle det tilfredse smil når tiden skal sjekkes.

:D
 
Gratulerer!
For et fantastisk ur!
For meg er dette Breguets signatur ur.
En av klokkeverdenens absolutte mesterverk.

Så enkelt men likevel så rikt på vakre detaljer.:D
 
Tusen takk for fine tilbakemeldinger! Breguet har lenge ligget under min radar og jeg har vært forblindet på PP eller AP som den hellige gral. men etter å ha lest meg opp på historien og innovasjonene til merket gikk det opp for meg at de fortjente sin plass helt oppe blant de store.

Mathfjeld: bilder kommer.

Santos-Dumont: det ble nevnt da jeg kjøpte den at noen hadde vært inne og siklet på den. ga den ekstra lille dytten i forhold til avgjørelsen.

Krille: jeg var der inne på lørdag ja, men jeg måtte desverre nøye meg med Tidemann sjøl ;). Så det var noen andre som fikk gleden av å stifte bekjentskap med det nyeste tilskuddet.

Minute repeater: Ja boksen er noe for seg selv. hever definitivt godfølelelsen noen hakk.

Moore: jeg kan love deg at det er tilfredse smil i bøtter og spann når tiden skal sjekkes. det er imidlertid sjelden jeg får med meg hva klokka er så jeg må kikke flere ganger

Frodo: jeg slutter meg uforbeholdent til dine synspunkter :p
 
takk igjen for fine tilbakemeldinger. det er godt å ha sonen når resten av verden reagerer med vantro og avsky på at noen kan bruke så mye tid og krefter på klokker :D