anhostmas samling (06.03.11)

Veldig, veldig kult! Ser ut til å være litt av et ur, håper du kommer innom på NURK i nærmeste fremtid slik at vi kan få prøvd og tafset litt på!

Var det forresten du som satt på Tidemann i dag (lørdag) formiddag og prøvde en haug med Breguet-er hos den unge, pene damen som var på jobb? Jeg og den vakre var innom og hentet en klokke og snakket med litt Tom midt på dagen i dag.

Jobber det en jente der også? Jeg som har vært innom så mange ganger, uflaks:p

Grattis igjen, med et utmerket og særdeles godt valg av ur, anhostma!
Jeg skjønner godt det ble litt "opprydding" for å gi plass til dette vakre eksemplaret av en Breguet!

Her snakker vi om et ur vi sjeldent vil se "der ute", og av det desto hyggeligere å eie. Breguet har jo - som du sier - både sjel, historie og ikke minst særpreg man bare får lyst til å bli en del av. Og får lyst til å bli minnet om hver dag man bærer et urverk som dette.

Fantastiske detaljer; - fra et vakkert innsyn i urverk, via kassens finish og en dial få er i stand til å matche.
Et nydelig ur som bare er nødt til å påkalle det tilfredse smil når tiden skal sjekkes.

:D

Gratulerer!
For et fantastisk ur!
For meg er dette Breguets signatur ur.
En av klokkeverdenens absolutte mesterverk.

Så enkelt men likevel så rikt på vakre detaljer.:D

Tusen takk for fine tilbakemeldinger! Breguet har lenge ligget under min radar og jeg har vært forblindet på PP eller AP som den hellige gral. men etter å ha lest meg opp på historien og innovasjonene til merket gikk det opp for meg at de fortjente sin plass helt oppe blant de store.

Mathfjeld: bilder kommer.

Santos-Dumont: det ble nevnt da jeg kjøpte den at noen hadde vært inne og siklet på den. ga den ekstra lille dytten i forhold til avgjørelsen.

Krille: jeg var der inne på lørdag ja, men jeg måtte desverre nøye meg med Tidemann sjøl ;). Så det var noen andre som fikk gleden av å stifte bekjentskap med det nyeste tilskuddet.

Minute repeater: Ja boksen er noe for seg selv. hever definitivt godfølelelsen noen hakk.

Moore: jeg kan love deg at det er tilfredse smil i bøtter og spann når tiden skal sjekkes. det er imidlertid sjelden jeg får med meg hva klokka er så jeg må kikke flere ganger

Frodo: jeg slutter meg uforbeholdent til dine synspunkter :p

takk igjen for fine tilbakemeldinger. det er godt å ha sonen når resten av verden reagerer med vantro og avsky på at noen kan bruke så mye tid og krefter på klokker :D