"Andre" highendprodusenter

Jeg hadde ikke sagt nei til denne - men 40K USD er nok litt mer enn jeg kan og vil betale for å vite tiden akkurat nå ;)

F-P-Journe-Octa-Zodiaque-in-Platinum-LE-of-150pcs__36312_zoom.JPG

Synes jeg leste et sted at Journe (tro det var dem) hadde en finish som fikk selv Patek P til å fremstå i dårlig lys...Da begynner det å bli bra ;)

Edit: Urverket er laget av 18k rosé gull
attachment.php

attachment.php

http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=80148&highlight=journe

Jeg hadde ikke sagt nei til denne - men 40K USD er nok litt mer enn jeg kan og vil betale for å vite tiden akkurat nå ;)

Du får jo vite både dato, måned og stjernetegn også da!

Denne varianten har jeg sett til under 30k usd i platinum. Det er ikke med gull-urverk, men bronse faktisk.

Ja, nå tenker jeg det rykker i kjøpefoten her. ;)

Apropos Journe: Skal det være gullur, så skal det være gullur. (mulig det er det samme bildet som fra Rolexforumet, men det får jeg ikke opp)

fp-journe-octa-utc-movement.jpg

Jeg har alltid hatt et godt øye til Richard Mille og jeg registrerer at noen av modellene nærmer seg
oppnålige priser på bruktmarkedet:rolleyes:

Her er et stjerne eksempel på det og integrere lenke mot selve kassen. Der har Rolex en vei og gå.
Syne denne var råflott,men kanskje noe fete visere. Elsker de blå viserene på skiva.....

Parmigiani Flaurier Pershing:
parmigiani%20fleurier%20pershing%201.jpg

Denne likte jeg også meget godt....Litt vintage preg på kassen.

Roger Dubuis - Chronograph La Monegasque:
monegasq.jpg
[/QUOTE]

Nvh
Timebandit

Dubuis er greit så lenge man slipper unna den grusomme bezelen han vanligvis slenger på sportsurene sine. Rent horologisk er det jo top-notch greier!

Jeg har alltid hatt et godt øye til Richard Mille og jeg registrerer at noen av modellene nærmer seg
oppnålige priser på bruktmarkedet:rolleyes:

Problemet med de "rimelige" RMene er jo at de begynner å nærme seg servicealder. Er ikke sikker på at gliset er like bredt da...

Synes kassene på disse RD klokkene er meget flotte:) Kunne godt hatt et slikt eksemplarer i samlingen! Ellers har jeg sansen for fler av disse mindre high end produsentene, og skulle gjerne både sett og hørt mer om fler av disse.

Problemet med de "rimelige" RMene er jo at de begynner å nærme seg servicealder. Er ikke sikker på at gliset er like bredt da...

Godt poeng, Mogens! :D

TRF har forresten åpnet et eget AP-subforum. Av en "sticky-post" der, er jeg at man normalt må regne med mer enn dobbelt så høye servicekostnader på AP vs Rolex, og minimum service hvert 5. år.
Vi hørte jo om en som hadde betalt 25K for service på en RO Chrono. (Dette gjør at min RO-drøm forblir nettopp det i noen år fremover ;) )

Går man for en RM eller annet high end, tror jeg man trygt bør sette av 15-30K til service...

Poenget mitt var at prisen ikke nødvendigvis er direkte sammenlignbar med en enklere klokke til samme prisen. Jeg har vurdert en selv;)

Skjønner..... jeg har også lest på noen forum at det tidligste RM hadde problemer med finishen. Når man bruker
så mange "nye" materialer så er det ikke alltid like lett og forutsi hvordan de eldes. Med tanke på korrosjon ol.