Alf Lie klokke til 1,8 mill er solgt.

Medlem
21. feb. 2008
Sted
3970 LANGESUND
Jeg leste i avisen igår at Alf Lie a/s har solgt den første klokken av den dyreste utgaven til 1,8 millioner kr.
Er det noen her inne som kjøpte den?

Jeg trodde dette prosjektet hadde stoppet opp pga konkurs i fabrikken som skulle bygge og levere verkene?

Jeg leste i avisen igår at Alf Lie a/s har solgt den første klokken av den dyreste utgaven til 1,8 millioner kr.
Er det noen her inne som kjøpte den?

Jeg trodde dette prosjektet hadde stoppet opp pga konkurs i fabrikken som skulle bygge og levere verkene?

Var det BNB Consept som skulle lage verkene?

De har vel kjøpt opp produksjonslinjen, og mener jeg leste i DN eller Finansavisen at de tok sikte på å starte opp produksjon i Norge...?

De har kjøpt inn maskiner for å begynne å maskinere deler til urverk i norge, kanskje her jeg skulle søkt meg jobb mens jeg studerer. Var å prøvde en av Alf Lie klokkene for noen uker siden, ikke værst den Tourbillionen altså.

De har kjøpt inn maskiner for å begynne å maskinere deler til urverk i norge, kanskje her jeg skulle søkt meg jobb mens jeg studerer. Var å prøvde en av Alf Lie klokkene for noen uker siden, ikke værst den Tourbillionen altså.

Det fulgte nok med et par folk sammen med de maskinene også, no offence;)

Dette tviler jeg sterkt på. Hvorfor flytte produksjonen til norge om man også må hente inn arbeidskraften? Nå trenger man heller ikke være verdens glupeste for å programere en tråderoderingsmaskin og et maskineringssenter.

Men ja, innlegget mitt var ment som en spøk, de kommer nok ikke til å la studenter uten urmaker erfaringer styre spakene, mulig man like så godt kan slå seg konkurs med en gang da:p

Herregud, tenk hvor fet Patek Philippe du kan få for 1.8 mill da! Både med tourbillion, og uten! Eller 2-3-4 fete Patek !

Regards :)
AW

Dette tviler jeg sterkt på. Hvorfor flytte produksjonen til norge om man også må hente inn arbeidskraften? Nå trenger man heller ikke være verdens glupeste for å programere en tråderoderingsmaskin og et maskineringssenter.

Men ja, innlegget mitt var ment som en spøk, de kommer nok ikke til å la studenter uten urmaker erfaringer styre spakene, mulig man like så godt kan slå seg konkurs med en gang da:p
Jeg kommenterte inlegget ditt med et glimt i øyet, men det er nok
lang mellom urmakerene i Norge som kan sette sammen et tourbillon verk.....

Når jeg var innom fikk jeg se en Tourbillion modul som ikke var satt inn i urverket ennå, regner med at denne er ferdig produsert i sveits så puttes hele dingsen inn i en AF klokke, men ja, ser poenget ditt med at det kanskje brister litt på kompetansen i norge.

Uansett, noen som liker designet på disse klokkene?

Jeg har ikke sett en med egne øyne, bare på bilder. jeg syntes det er flotte
klokker. Alf Lie er jo et respektert navn her i Norge og jeg håper at de også
kan få internasjonal annerkjennelse. BNB Consept var jo meget store på
tourbilloner og andre komplikasjoner før de gikk dukken. En av mine
desiderte favoritter er Concord C1 QuantumGravity!!!! Bliss...

Denne har jeg faktisk hatt på armen.
Selv om den ikke var helt min smak, ble jeg svært imponert!
Kjøperen får definitivt min respekt!

Her er den på armen min:

215fed3d.jpg

Alf Lie

Jeg har ikke sett en med egne øyne, bare på bilder. jeg syntes det er flotte
klokker. Alf Lie er jo et respektert navn her i Norge og jeg håper at de også
kan få internasjonal annerkjennelse. BNB Consept var jo meget store på
tourbilloner og andre komplikasjoner før de gikk dukken. En av mine
desiderte favoritter er Concord C1 QuantumGravity!!!! Bliss...

Helt enig..;)

Denne har jeg faktisk hatt på armen.
Selv om den ikke var helt min smak, ble jeg svært imponert!
Kjøperen får definitivt min respekt!

Det er jo helt rått hvis de klarer å pushe noen av disse. Designet er jo litt spesielt, men det er jo heller ikke klokker som er laget for å ta opp kampen med Rolex Sub.

Om det er dette designet eller et annet som er oppskriften på suksess vet jeg ikke, men jeg tror han virkelig er inne på noe i forhold til å lage en spesiell klokke.

Har enda ikke hatt gleden av å se denne (verken tourbillionen eller den "vanlige"), men for den litt eksentriske samleren må jo dette være midt i blinken?