Aksjetråden

Har den på listene mine, men ikke eid aksjen på en god stund. Ser at DnB har kjøpsanbefaling med kursmål 18,-

Targovax (Buy, TP: NOK18.00) - All eyes on ONCOS-102
The Q3 operating loss was more or less in line with our forecast, but net cash flow was somewhat less negative than expected. There was a lot of news flow related to ONCOS-102 during the quarter. The next potential catalyst is likely to be ORR data in Q1 2019 from the ONCOS-102 trial in checkpoint inhibitor refractory melanoma patients. We have made only marginal forecast adjustments and we reiterate our BUY and NOK18 target price.

Utover det har jeg ikke fulgt så mye med på hva som skjer. Kan jo være at den spretter godt hvis det kommer gode nyheter i Q1 mtp. Oncos-102. Sånn er det vel for de fleste aksjene i bingotek :) Vet heller ikke tilstanden på pengebeholdningen og forbruk.

Sånn ut i fra chartet, så er den jo tilbake på laveste nivå (slik som i 2016), og ligger i en negativ trend ennå. Den handles også under alle glidende snitt (10, 20, 50, 100 osv.), som gjør at den ikke er attraktiv for min del.

Mulig den danner en ny sidelengs trend nå (så lenge bunnen på ca 7kr holder) mellom 7 og 10 kr. Er jo kanskje en dobbel bunn vi ser også i daglig chart:

Trvx dobbel bunn.PNG
 
  • Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
Andre spennende bingotek-selskaper på Oslo Børs for tida er vel egentlig Nano på de lave nivåene, rundt 50. Topp 50 sitter rolig/samler aksjer, Black Rock har kjøpt seg mye opp det siste året (noe de bekrefta på sist Radium podcast med Bravo som gjest). De har fått veldig mye på plass det siste året med Fast Track i USA og PIM i Storbritannia. En av grunnene til nedgang etter presentasjonen på ASH i starten av desember var vel kanskje at mDOR (median duration of respons) gikk ned, men dette er pga. mange nye pasienter.
Anbefaler å høre denne hvis man er interessert: https://soundcloud.com/user-972208711/episode-69


Photocure raste jo ned etter Q3, men de har jo fått på plass refusjonsordningen i USA og antallet brukere av verktøyet øker. Kan bli spennende framover.

Hvis man har tilgang til E24+: https://e24.no/pluss/boers-og-finan...er-blaerekreft-skal-bli-big-business/24467694

"Photocures siste hinder: Blærekreft skal bli big business
Photocure er historien om banebrytende kreftforskning fra lille Norge. Den mest risikable reisen er over. Nå hviler selskapets fremtid på dollar-rush fra helsejungelen i USA.
Av: Eirik Billingsø Elvevold
Publisert: 22.10.2018 Oppdatert: 22.10.2018

– Det første du lærer i USA er at du må prioritere og fokusere satsingen, sier Photocures finansdirektør og midlertidige toppsjef, Erik Dahl, til E24.

Det norske biotek-selskapet Photocure har beveget seg over i en kommersiell vekstfase etter en risikabel vitenskapelig og byråkratisk reise.

430.000 mennesker får blærekreft hvert år, og legemiddelet «Cysview» er det beste diagnoseverktøyet på markedet. Nå må Photocures 40 ansatte i USA bruke det salgsargumentet for alt det er verdt for å gjøre selskapet lønnsomt.

Resultatene i andre kvartal var et steg i riktig retning. Photocure kunne vise til nesten 56 prosent salgsvekst for Cysview i USA. De totale inntektene økte til drøye 45,7 millioner kroner, men underskuddet på bunnlinjen økte til 16,97 millioner.

Photocure fokuserer på de 25 største storbyområdene i USA. Det finnes nesten 400 ulike «MSAs» eller metropolitan statistical areas til sammen. På toppen av listen ligger New York-Newark-Jersey City, Los Angeles-Long Beach-Anaheim og Chicago-Naperville-Elgin.

– Vi etablerer en kjernekunde i hver MSA. Denne kunden trekker til seg pasienter fra andre sykehus i området slik at også de ønsker å benytte Cysview i sine prosedyrer, sier Dahl."


"Photocure er ett av få norske biotek-selskaper som har kommet seg helskinnet gjennom alle milepælene på denne risikable reisen, der 9 av 10 selskaper faller fra underveis. Det er allerede vist at Hexvix/Cysview påviser blærekreft bedre enn alternativene. Amerikanske sykehus kan få refundert utgiftene sine. Produktet kan brukes under oppfølging av pasientene (60 til 80 prosent får tilbakefall), noe som mangedobler markedet."

https://www.nasdaq.com/article/norways-photocure-sees-strong-usdriven-growth-20181212-00367
 
  • Liker
Reaksjoner: olem
Nano er spennende case, som etter min mening handles på veldig lave nivåer. Jeg sitter med tung overvekt i med nano min portefølje, noe jeg har gjort siden tidlig 2016. Planen er å sitte veien ut som jeg har sagt tidligere i denne tråden.

Men man må være forberedt på store svingninger, et godt tegn er at topp 50 aksjonærer akkumulerer, mens småaksjonærer selger.

Et annet selskap jeg synes ser veldig spennende ut, og som får ALT for lite oppmerksomhet, Tomra.
Anbefaler virkelig folk som er interessert i å lese presentasjonen fra selskapet.
http://mb.cision.com/Public/4659/2577877/bcc9f391df10b9ba.pdf

Jeg blei ihvertfall rimelig bull når jeg leste igjennom.
 
  • Liker
Reaksjoner: natu86
Har kjøpt APP. Mye insiderkjøp inder siste og selskapet er i oppstartsfasen.
 
UK skal innføre pant etter det jeg forstår. Slike ting pleier å trigge kursen til Tomra.
(Bare fått det muntlig fra en venn, sjekk nærmere om detaljer).

Ja, har hørt det selv, men det er visst forsinkelser med innføringen. Usikker på hvor stor forsinkelsen er, og hva det gjør med aksjen. Er man long, så har det vel ikke så mye å si. Leste at de har levert nesten alle pantemaskiner som finnes i verden 80k av 110k eller noe sånt, og de har jo varslet stor vekst i markeder som GB og Australia bl.a. Spennende å følge denne de neste åra

https://e24.no/boers-og-finans/tomra/tomra-venter-kraftig-vekst-skal-ansette-opptil-2-000/24450331
 
  • Liker
Reaksjoner: daghoi
Hadde vært fint med en kort oppsummering av det siste året...denne tråden har potensiale både som tipstråd og som tilbakeblikk/læringstråd.
 
  • Liker
Reaksjoner: jsf
Ble vel heller trist for noen av aksjene i long-porteføljen (les NANO), men den er såvidt grønn ennå. Fikk heldigvis litt oppgang i andre aksjer og endte greit opp med porteføljen i 2019. Var en tur innom VOW (Scanship), DNO og Hunter med litt diverse trades.
2019.jpg

Trades som ikke gikk helt veien var Norbit, Scatec og Austevoll Seafood. Bruker å ha stoploss på ca -5%, så ble begrenset med tap heldigvis.

Akkurat nå så er det trofaste Ocean Yield og Nano i long, i tillegg til DNB Teknologi, KLP Aksje Global V og Odin Eiendom C. I tradinga så er det en ny posisjon (inngang 24,6-ish) i Nano som muligens har laga en dobbel bunn igjen (timeschart):
nano dobbel bunn times.PNG
 
Hva tenker folket markedet om dagen ? Følger dere noen spesielle askjer med tanke på bunnfiske ?

Foreløpig syns ikke jeg kvalitets aksjer har falt nok til å kjøpe. Tenker dnb, STB, yara etc

Kommer vel et lettelse rally før det faller mer ?
 
Nordmenn er litt naive, så avvent til realiteten innhenter investorene på Oslo Børs. Resten av verdens børser reagerer rasjonelt - mens her hjemme er vi så langt i fornektelse. Kjøp om 3-5 uker. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: natu86
Hva tenker folket markedet om dagen ? Følger dere noen spesielle askjer med tanke på bunnfiske ?

Foreløpig syns ikke jeg kvalitets aksjer har falt nok til å kjøpe. Tenker dnb, STB, yara etc

Kommer vel et lettelse rally før det faller mer ?
Lag deg en analyse basert på VIX, så vil det bli enklere å forholde seg til følelsene som dukker opp underveis.
 
Stille her...? Bunnfisker dere, forbanner dere over at det føles for sent å selge eller gliser bredt i short posisjoner?