Aksjetråden

Hva tenker folket markedet om dagen ? Følger dere noen spesielle askjer med tanke på bunnfiske ?

Foreløpig syns ikke jeg kvalitets aksjer har falt nok til å kjøpe. Tenker dnb, STB, yara etc

Kommer vel et lettelse rally før det faller mer ?

Nordmenn er litt naive, så avvent til realiteten innhenter investorene på Oslo Børs. Resten av verdens børser reagerer rasjonelt - mens her hjemme er vi så langt i fornektelse. Kjøp om 3-5 uker. ;)

• Liker
Reaksjoner: natu86
Hva tenker folket markedet om dagen ? Følger dere noen spesielle askjer med tanke på bunnfiske ?

Foreløpig syns ikke jeg kvalitets aksjer har falt nok til å kjøpe. Tenker dnb, STB, yara etc

Kommer vel et lettelse rally før det faller mer ?
Lag deg en analyse basert på VIX, så vil det bli enklere å forholde seg til følelsene som dukker opp underveis.

https://www.marketwatch.com/story/w...-rate-cut-2020-03-03?mod=MW_story_top_stories

rock.gif

Stille her...? Bunnfisker dere, forbanner dere over at det føles for sent å selge eller gliser bredt i short posisjoner?

Gjør klar fiskeutstyret. Har imidlertid ingen hast ennå. Skal synke mye mer før snøret kastes over rekka.

• Liker
Reaksjoner: Alinoe
Stille her...? Bunnfisker dere, forbanner dere over at det føles for sent å selge eller gliser bredt i short posisjoner?
Jeg venter enda litt med bunnfiskingen, gjerne noen uker/mnd for å så gå "all in" på noen relativt trygge long posisjoner.

Er vel mange som har mer enn nok med å berolige kunder og familiemedlemmer.
...Er rimelig panikk i gangene.

09.03.2020
Gjest: Erik Bruce, sjefstrateg i Nordea Wealth Management. Bruce frykter at aksjemarkedene ikke vil bedre seg med det første.

Endret til og med investeringsprofilen i pensjonssparingen til 0 (ingen aksjer) i starten av januar.