Aksjetråden

Noen her som har kjøpt funcom aksjer i det siste? Deres nye spill ble jo lansert for ikke lenge siden og selskapet har hatt en avkastning på 87% (hentet fra dn.no) den siste mnd..Spillet solgte dog svært dårlig (200.000 eksemplarer foreløpig) noe som var skuffende. Funcom trenger i tillegg STOR kapital for å holde seg flytende, men de har samtidig fikset seg en avtale med Lego om et spill/kolleksjon..Kanskje noe å satse på langt frem med store sjanser for tap i første kvartal?

Hva sier folket? For stor risiko?

Hvilket spill sikter du til?

Funcom har siste mndene vært totalslakt etter en mislykket lansering av storspillet The Secret World.

Må innrømme at jeg har liten tro på Funcom framover, men det baserer jeg kun på hvilke spill de utvikler for tiden.

Lenge siden det har vært noe liv her, men hvordan går det med sonens aksjebeholdning?

Noen som sitter med poster i Clavis? Så at de kom med skuffende nyheter i dag, blir første mann til døren i morgen...

Morsom tid på aksjemarkedet.
Opp 142,5% på REC
Opp 9,84% på Agasti Holding
Ned 2,05% på HRG
Ned 3,4% på NSG

Ingen endringer i portefølje på en stund fremover.

Driver å investerer litt selv på hobbybasis, og til nå har det vist seg å være en tildels innbringende hobby. Har hatt litt suksess, og det er gøy når det går bra.

Redigert:
Hva tror folket om OCY?
Ser jo ut til at emisjonskursen er gunstig nok, men hva vil fremtiden bringe?

Bare for moro skyld kunne jeg tenke meg å gi noen aksjer i gave. Jeg driver selv ikke med aksjer, selv om jeg har aktivert en aksjekonto i banken min. Er dette lar seg gjøre. Noen tips?

Jepp @Trulle75 :)
Plukket opp en neve med disse samme dag som spørsmålet ble stilt. Håper og tror den skal over 33 hvertfall.

Redigert av en moderator:
Noen som har noen tanker rundt EMGS? De besitter en unik teknologi som har sikret dem en rekke kontrakter og oppdrag fremover. Regnskapstallene kommer seg, selv om de enda ikke er helt der de burde være - noe som, med investeringsøyemed, kan være en god ting. Virker som de pt er underpriset...

Gikk ikke hegnar ut med anbefaling i helgen på emgs? Har ikke sett så nøye på den enda, men du kan jo gå inn lett og gå inn mer når det begynner å røre seg mer?

Gikk ikke hegnar ut med anbefaling i helgen på emgs? Har ikke sett så nøye på den enda, men du kan jo gå inn lett og gå inn mer når det begynner å røre seg mer?

Finner ikke noen kjøpsanbefaling online. Spørs om det ikke blir en lett inngang ja. :)

Ment som en gjettelek, noen som har formening og vil synse om kursmål på REC før januar?
heldigvis slipper de Kina avgiften. Det har gitt utslag de siste dagene.

Spørsmålet er om mange vil selge seg ned i dedember for å avskrive tap, eller om folk nå begynner å gå i pluss på kurs over 3,5.

Hvis jeg selv skal synse og spekulerer så håper jeg at REC kan stå i 5,5 over nyttår.