Advarsel om urverket.no

Vel, det skal ikke mye googling til for å se det motsatte. Jeg har i denne tråden beskrevet hvordan jeg selv ble behandlet av dem. Når det finnes lover som er til for å regulere og sikre forbrukerrettigheter og denne butikken helt åpenbart nekter å følge disse - så sier det mye om butikken.
Erfaringsmessig får man det svaret man vil ha når man googler. I tillegg er det selvsagt en mye større andel av de misfornøyde kundene som ytrer seg enn de fornøyde, så jeg ville ikke nødvendigvis lagt for mye vekt på hva tilfeldige andre mennesker på Internett sier.
 
Nevnt før i annen tråd men tar det igjen; 4 dager fra trykk kjøp til klokken var på armen. Alle papirer i orden, fullt utfylt garantikort. Alle mail til urverket besvart i løpet av svært kort tid.

Det skal nevnes at uret sto listet som på lager 1 stk, hadde ikke kjøpt om ikke.

Så er det nok mange som har negative opplevelser med Urverket og. På samme måte som med fysisk AD om man leser inne på Handel og eierskap i mer enn 5 min.
 
Det er jo bra for dere at dere ikke kom i den situasjon der deres klokke tydeligvis var defekt fra fabrikken og dere måtte vente fra omtrentlig februar til juni 1 gang, ha klokken litt hos dere igjen, for så å få se at den reparasjonen som har tatt månedsvis, egentlig ikke har fikset opp i problemet.

Deretter sende inn klokken igjen og få vite at: Ja, det er en defekt på klokken. Nei, vi får ikke reparert. Nei, du kan ikke få pengene tilbake, da vi er en butikk som ikke følger forbrukerloven. Det eneste du kan få hos oss er et gavekort. Husk også at om denne klokken plutselig skulle ha mangler, så vil du fortsatt ikke få pengene tilbake.
 
De fleste såkalte "gode opplevelser" begrenser seg som oftest til at en enkel transaksjon har foregått uten problemer.
Å berømme noen for å ha tatt i mot penger, for deretter å ha levert en vare som avtalt blir litt for lettvint.
Det er først når noe går galt at man kan skille de gode fra de dårlige forhandlerne.
Hvordan takler forhandleren en reklamasjon?
For meg er det dette som avgjør om de leverer kvalitet eller ikke.

Min opplevelse av urverket.no er nøytral. Jeg har sendt dem penger, og de har levert en klokke de hadde på lager.
Å beskrive dette som en "god opplevelse" utover gleden ved å få en ny klokke blir litt misvisende.
At leveranse av klokker de ikke har på lager kan være mildt sagt upålitelig bør ikke overraske noen som er kjent med mekanismene i gråmarkedet nevneverdig.:rolleyes:
 
De fleste såkalte "gode opplevelser" begrenser seg som oftest til at en enkel transaksjon har foregått uten problemer.
Å berømme noen for å ha tatt i mot penger, for deretter å ha levert en vare som avtalt blir litt for lettvint.
Det er først når noe går galt at man kan skille de gode fra de dårlige forhandlerne.
Hvordan takler forhandleren en reklamasjon?
For meg er det dette som avgjør om de leverer kvalitet eller ikke.

Min opplevelse av urverket.no er nøytral. Jeg har sendt dem penger, og de har levert en klokke de hadde på lager.
Å beskrive dette som en "god opplevelse" utover gleden ved å få en ny klokke blir litt misvisende.
At leveranse av klokker de ikke har på lager kan være mildt sagt upålitelig bør ikke overraske noen som er kjent med mekanismene i gråmarkedet nevneverdig.:rolleyes:
Kloke ord :)
 
Satser på det! Fikk ikke reklamert på kjøp gjennom bank da det hadde gått for lang tid fra kjøp. Siste utvei for å få hele summen tilbake er Forbrukerrådet, noe som kan ta lang tid iflg dem selv.

Men gir ikke opp. Har fått tilbake 2k som jeg betalte inn og har 2k igjen å få av dem.
Brukte du ikke kredittkort? Bruker du kredittkort, er det ingen tidsgrense, det er det bare når det er Visas regler som gjelder (debetkort). Er det brukt kredittkort, har du rettigheter etter finansavtaleloven § 54 b som banken er bundet av, og her gjelder det ingen tidsgrenser. Det kan imidlertid være nødvendig å minne banken på den aktuelle bestemmelsen. Om det ikke skulle holde, er det gratis å klage til Finansklagenemda. Det er også betraktelig raskere enn klagebehandlingen hos Forbrukerrådet, etter at Regjeringen bestemte seg for å omrokkere hele forbrukerapparatet for at Røe Isaksen og Rigafarer Hoksrud skulle få glise litt i lokalavisen før valget i fjor.
 
hehe

Krenket etter kjøp av Invicta på Urverket. ... og forumet trer støttende til med råd om hvor man skal klage .

Forslag til løsning i 2021: act like a man, get treated like a man.
 
Selv har jeg aldri bestilt noe fra «Urverket». Dog irriterer jeg meg støtt og stadig over at de averterer klokker med veiledende priser som overstiger leverandørens egne veiledende priser.
 
Var bare en registrering av at kvaliteten på innleggene ikke nødvendigvis korrelerer med hvor lenge man har vært medlem. Så var egentlig bare en bekreftelse på ditt innlegg.

Enig, er tryggest å bare spamme reaksjonsknappen som en trettenåring på instagram siden du åpenbart ikke har noe å komme med som er verd å lese.
 
Redigert: