A. Lange & Söhne-tråden

God kveld! Noen som vet prisen her i Norge på Lange 1815 i RG og YG? Og ikke minst er den å få tak i?

alange-soehne-richard-lange-jumping-seconds-12.jpg

alange-soehne-richard-lange-jumping-seconds-15.jpg

Sjekk ut min omtale av Richard Lange Jumping Seconds :)

https://www.tidssonen.no/alange-soehne-richard-lange-jumping-seconds/

I det hele tatt vanskelig å finne Lange-klokker som ikke er fantastiske. Jeg var innom Tidemann i forigårds og fikk prøvd flere av de (forholdsvis) rimelige modellene; Saxonia Thin 37 og 1815 i basisversjonen uten gangreserve. For noen klokker! Og veldig kult å prøve dem ved siden av JLC Ultra Thin Moon i gull, som jo faktisk er priset over førstnevnte.

Husker noen veiledende priser på 1815 i 38.5mm-versjonen? Finnes det en norsk prisliste et sted?

Denne skapelsen fra Lange er 20 år i år. Det var første inhouse mekaniske kronograf produsert av noen produsenter på over 20 år! Og det kun 4 år etter gjenoppstandelsen til A. Lange & Söhne i 1994. I tillegg var det, og fortsatt er, et av de estetisk vakreste verkene noensinne produsert. Et kolonnehjulsverk med jumping minutes og flyback i solid extra white 950 platinum. Har noen av gigantene egentlig kommet i nærheten med en «enkel krono» Og det 20 år etter.. min soleklare favoritt fra Lange.. Datograph!

2936B8DA-9E40-442B-930A-E33B1ABB405D.jpeg

3F1A45CE-9795-4475-9BA7-8AEA9B1D1EBF.jpeg