17.mai, hvilket ur blir å se på ditt håndledd?

De fleste klokkene mine med dress-potensiale har 18mm lugs (hvor er 18mm Norgesnato?) men denne kan kanskje fungere?
Alternativet er alpinisten som i fjor, men den er litt for grønn til å være helt ideell på Norgesnato...
2014-05-14152259_zpsf9a7d8e2.jpg
 
De fleste klokkene mine med dress-potensiale har 18mm lugs (hvor er 18mm Norgesnato?)
Har møtt på det samme problemet. Bestilte 20mm TS Nato, men det gjør at jeg må ta på et litt mer dressy ur. SBGR073 har 19mm lugs og er passelig dressy så det blir nok å prøve å presse dette på 20mm Nato.
 
Det blir nok denne som sitter på armen 17. mai, da jeg kjøpte den ny i går hos den lokale urmakeren :)

Ser det er 21mm så rekker nok ikke å få tak i natoreim som passer i våre flotte nasjonale farger til det, men silikonreima er veldig behagelig - så det skal gå :)

tgbvf_zps802d22b5.png
[/URL][/IMG]

Alternativt, så blir det en av mine Hamilton`s
 
Det blir nok denne som sitter på armen 17. mai, da jeg kjøpte den ny i går hos den lokale urmakeren :)

Ser det er 21mm så rekker nok ikke å få tak i natoreim som passer i våre flotte nasjonale farger til det, men silikonreima er veldig behagelig - så det skal gå :)

tgbvf_zps802d22b5.png
[/URL][/IMG]

Alternativt, så blir det en av mine Hamilton`s

Det var jo en rålekker klokke, så jeg stemmer for Certina'en! :D
 
LLD og norgesnato til Sunnhordalandsbunad. I tillegg vert og lommeuret oldefar gav til farfar på slutten av 1920 talet lufta. Kjekt med arvegods:)
 
Rolex SD 16600:)
Det går mot denne for min del også, men deler av dagen er dedikert lommeuret fra min farfar. Det er fra 1917 da han stod til konfirmasjon. Han døde 3 mnd før jeg ble født og jeg er oppkalt etter ham. Initialene mine (våre) står på baksiden av uret. Jeg fikk det av min farmor til 18 årsdagen og det er selvsagt min evige keeper. Dagen blir altså som følger:

Først dette....
BDE13A85-F2AF-4B1A-B571-36D726EE1048_zpsd6bf2akl.jpg


Så dette :)

image_zpsa9cf37f9.jpg
 
Kjører nok speedy til bunaden på dagtid. Kanskje vintage Elgin lommeur hvis jeg rekker å få det pusset. Muligens bytte til noe det er mindre farlig med på kveldstid når jeg hopper over i dressen.
 
@Sloppmann det der er ren perfeksjon!
Hadde jeg hatt noe som rakk den til hælene hadde jeg ikke slitt et sekund med å velge.
 
Redigert av en moderator: