17.mai, hvilket ur blir å se på ditt håndledd?

Gratulerer med Dagen!



Så var det dennes tur. Noe den sikkert ble overrasket for. Dere også kanskje?
 
54d09ef8-a785-e5dc.jpg
 
Kjekt å se så mange som brukte NN (Norgesnatoen) idag. Telte 16 + 1 i dagens klokke tråden.

+1 er Minuteman som ikke fikk av lenka, og brukte NN som armbånd (GODKJENT!) :mrgreen:
 
Her var det mye fint! Spesielt godt (eller vondt alt ettersom hvordan man ser på det;) ) å se milsuben til Frodo igjen. Godt å få tilbake fra service tenker jeg:D Har vært klokkeløs i bunad i hele dag og ønsket om et lommeur har bare blitt sterkere!
 
Kjempe å se så mange flotte ur og kominasjoner med TS-natoen på den 17.mai (en del flotte uten natoen var det jo også :)) Takker alle som la ut info og bilde av sitt 17.mai ur, slik at vi alle fikk en tråd og kikke litt ekstra på rundt gårsdagen :)
 
Her var det mye fint! Spesielt godt (eller vondt alt ettersom hvordan man ser på det;) ) å se milsuben til Frodo igjen. Godt å få tilbake fra service tenker jeg:D Har vært klokkeløs i bunad i hele dag og ønsket om et lommeur har bare blitt sterkere!

Det var veeeeeeldig godt.
Spesielt imponert over hva urmakeren hadde å si om verket og hva som er gjort med det. Cal 1520 er etter hans mening noe av det beste noen sinne laget.
Han påstod at det var chronometer og at det uansett går vel innenfor kravene.
Noe jeg forøvrig etter tre dagers varierende bruk kan bekrefte.:D
 
Det var veeeeeeldig godt.
Spesielt imponert over hva urmakeren hadde å si om verket og hva som er gjort med det. Cal 1520 er etter hans mening noe av det beste noen sinne laget.
Han påstod at det var chronometer og at det uansett går vel innenfor kravene.
Noe jeg forøvrig etter tre dagers varierende bruk kan bekrefte.:D

Jeg har selv bare gode erfaringer med cal 1520 fra min Air-King. I Mil-Sub`n
sitter det vel et 1520 med "hack" funksjon?
 
Jeg har selv bare gode erfaringer med cal 1520 fra min Air-King. I Mil-Sub`n
sitter det vel et 1520 med "hack" funksjon?

Hvis du mener at sekundviseren stopper når kronen er helt trukket ut, er det ikke det på den. Ut fra min kunnskap kom dette på 1520 først litt senere på syttitallet. Men jeg er ingen ekspert...:p
 
Det er absolutt ikke jeg heller, det var bare et ærlig spørsmål:D

.... Men så blir jeg nysgjerrig.
Sjekket med Servicemannen hos Rolex. Hack kom i 1971. Min er produsert rett i forkant av introduksjon av funksjonen. Så der lærte jeg noe nytt i dag! Sonen ruler...!
 
Kjekt å se så mange som brukte NN (Norgesnatoen) idag. Telte 16 + 1 i dagens klokke tråden.

+1 er Minuteman som ikke fikk av lenka, og brukte NN som armbånd (GODKJENT!) :mrgreen:

Nå fikk jeg verktøy i posten, det gikk på fem dager fra bestilling i New York til ankomst i min postboks. Dermed fikk jeg satt på Norgesnatoen og legger inn et ganske forsinket bilde for å vise at det ikke er viljen, men kompetansen/verktøyet, som var årsaken.

004-3.jpg
 
Nå fikk jeg verktøy i posten, det gikk på fem dager fra bestilling i New York til ankomst i min postboks. Dermed fikk jeg satt på Norgesnatoen og legger inn et ganske forsinket bilde for å vise at det ikke er viljen, men kompetansen/verktøyet, som var årsaken.

004-3.jpg

Meget bra, men det at du faktisk gikk med TS-natoen som armbånd på 17.mai viste vilje i massevis :)
 
Antrekk OG klokke

Må jo dra opp denne tråden i anledningen grunnlovsjubileet, men med en liten vri; Hva skal folk ha på seg (hvis bunad, spesifiser!!!), og selvsagt, hvilket ur skal med? ;)

Personlig tilhører jeg den gruppen mennesker som skifter antrekk flere ganger på 17. mai, så here goes;

Frokost med guttene: Trønderbunad (type Sør) og Tag Heuer Aquaracer 300 m/blå skive på Norgesnato

Lunsj i byen, røde bukser, marine blazer (dobbeltspent er "in" i år..!) m/hvit skjorte og urverk-mansjettknapper. Til dette rockes en IWC Portoguese Yacht-Club på brun croco

Aftenen, hvite bukser, røde mokkasiner, lyseblå skjorte og mørk blazer. Forhåpentligvis prydes mitt håndledd av et nyinnkjøpt ur, da jeg har planer om å ta en visitt til Tidemann på fredag! (unboxing kommer...)


Ønsker dere alle på forskudd en overmåtelig fin feiring av vår nasjonaldag!
 
Burde valgt JLC Reverso på grunn av antrekk (dress), men siden 17. mai er barnas dag, er det innaførr med litt mer robuste saker.

Går derfor for Rolex GMT Pepsi, siden den har de rette fargene, og tåler et sekkeløp eller to.
 
Submariner med Tidssonens norges-nato eller rød Rubber B.. Har gummi på nå, så får tiden vise om jeg orker å bytte :eek:
 
Nordlandsbunad og Speedy på Norgesnato om jeg ikke ombestemmer meg på dagen og velgen en annen kombo :cool:
 
Årets 17ende vil nok involvere et klokkebytte eller to. Først vil en vintage arveklokke få bli med i et familieselskap på dagtid, for kveldens "underholdning" vil nok noe mer robust være på sin plass. Da blir det selvsagt sub, muligens på nato :rolleyes: