Ønsker meg en Omega

Jeg opplever at 8500-kassene er for høye til å være behagelige på mitt håndledd. Jeg har ganske normalt tykke håndledd, men likevel litt på den smale siden. Eier 42mm PO CAL. 2500, og forskjellen på 42mm cal 8500 er etter min mening stor. Høye og tunge klokker ender jeg opp med å slå i dørkarmer og andre ting jeg går forbi.

Selv om 8500 er et kulere urverk, er det ikke noe for meg av overnevnte grunner.

Apropos det så hadde jeg sett meg ut en '57-serie Speedmaster som min neste klokke, men etter å ha prøvde et eksemplar hos Christensen på Storo var den helt utelukket. Makan til høytbyggende urverk! Det er et annet verk igjen, nemlig 9300. Mulig det er samme som sitter i PO chrono?

Var innom min lokale protid i dag og så på de nye modellene. Både 43,5 og 40mm. 40mm var veldig kul men når de blir så små føler jeg de mister litt PO-DNA. PO'en skal være litt bøs:) 43,5 var veldig fin og kommer i blå også nå (ikke titanium). Det hadde vært fin sommerklokke!

PO 8500 i 45,5 er en ypperlig størrelse IMO. Ikke for stor, ikke for tykk. Robust og kul beater som ikke koster for mye heller.

690F825F-669B-4C31-8A74-4204B3CC1949_zps8eoofe1c.jpg

Seamaster 300 er en utrolig kul klokke, men her kommer også tykkelsen inn! Ville nok satset på den i titan, siden den blir rimelig "topptung" i massivt stål :)

• Liker
Reaksjoner: Petrus
Hei, mange kloke ord her, og mange meninger. Naturlig nok, for dette er et spørsmål om smak og behag.
Når det gjelder priser og verdiutvikling på Omega, ser det derimot ut til å være nokså stor samstemmighet. Selv fikk jeg inn en Aqua Terra som første eier hadde kjøpt hos norsk AD for en måneds tid siden, og bare "finbrukt". Det bar klokken preg av, og jeg hadde ingen betenkelighet med å legge den i safen for oppbevaring i en del tid, og frykter ikke noe verditap. Omega har jo tydeligvis tatt sikte på å bli "den nye Rolex". Mye er sagt om denne manøveren, men det skulle ikke forbause meg om de lykkes.

Takk for fine og opplysende svar!

Godt å høre at Omega er et trygt og godt valg. Jeg må nok ta meg en tur til urmaker å prøve litt forskjellig på hånden. Jeg skal seriøst vurdere PO. Jo mer jeg ser på Omega Seamaster 300, jo finere blir den. Dette uret kan vel også med stolhet bæres både til hverdags og fest, spesielt om en bytter reim etter «forholdene», eller hva tenker dere om det?

Jeg er ikke altfor godt bevandret i det tekniske, men jeg ser at for eksempel Seamaster 300 har Master Co-Axial kaliber 8400. Jeg går ut i fra at dette er bra, og hva vil det si at urverket er anti-magnetiske?

Og hvordan er dette urverket VS PO med sitt 8500 kaliber?

http://www.nettbutikk.urmaker-bjerke.no/butikk/klokker/omega-klokker/omega-seamaster-300/

Dette uret, SM 300 Titan, har jeg. Jeg kjøpte og skinn-reimen. Hvilken Omega som faller minst i pris er vanskelig å si. Men det som betyr mest om man ikke har mange ur, er at det passer i de fleste anledninger og er robust slik at det kanskje tåler en liten trøkk, synes jeg.

Redigert:
Hei igjen karer

Det ble aldri noe kjøp på meg da jeg startet tråden i fjor, men er tilbake på kjøpesporet nå.

Jeg har fortsatt ikke hatt de på hånden enda, men utsendemessig står det mellom SM300 og Planet Ocean 43,5 cm.

Jeg jakter derfor fortsatt på meninger omkring disse urene. Det sitter vel 8400 verk i SM300 og 8900 i den nye PO. Er disse like gode verk, eventuelt hva er forskjellen?

Nå spør jeg etter deres personlige meninger. Hvorfor bør en kjøpe SM300 og hvorfor bør en kjøpe PO?
Hvem holder seg best i pris?(om det er noe forskjell)

Og til slutt, er det noe praktisk forskjell på om klokka opprinelig er kjøpt i fysiskk butikk i Norge vs Urverket.no

Takmenlig for alle svar