Ønsker meg en Omega

Jeg syns ikke PO 8500 er for høy. Problemer var heller at lenken ikke har microjustering. Men det er ikke så ille at jeg ikke ville ha kjøpt en på nytt:) kuleste til Omega så er bare å handle!
Jeg synes heller ikke den bygger så mye. Lås med microjustering får man kjøpt til PO. Har gjort det på min 45,5mm og er behagelig på armen.
http://0o2471.net/l/64690
 
Fint at ikke alle opplever den for høy da:)
Microjustering er greit å ha ja!

Ser det også finnes en versjon i 43.5mm, denne er vel forholdsvis ny etter hva jeg forstår, og 42mm skal fases ut.
Finnes 43.5mm kun med GMT?
Hvor tykk er denne?
Ser også ut som 43.5mm har lagt seg i på samme pris, tross nytt urverk, om jeg ikke har forstått feil:)
 
Spør du meg er PO 8500 cal. uproposjonal i størrelsen. I 42mm er den alt for tykk i forhold til bredden...

Jeg har eid 8500 og 2500 cal. (Riktignok 45,5mm) og solgte 8500 etter 2 dager :/
 
Tidligere kom Planet Ocean i 37,5 mm (tror jeg, litt usikker på "damemodellen"), 42 mm og 45,5 mm med kun dato, 43,5 mm med GMT og 45,5 mm med kronograf. Nå kommer den med nytt urverk i 43,5 mm kasse uten GMT. Planet Ocean GMT blir for stor, spesielt i tykkelsen, for meg. Det er likevel en høyst subjektiv sak. På generell basis anbefaler jeg å prøve klokken selv. :)
 
43,5 GMT blir som en hockey puck. 42mm har altfor lang krone. 45,5 er et monster. AT 38,5 er helt perfekt :)
 
Spørs om jeg har missforstått dette med at den nye modellen holder samme pris. Har den nye modellen kommet i salg enda?
 
Takk for det:)

Jeg har ikke helt avskrevet AT, problemet er at jeg synes alle de ovennevnte er kjempefine, så vingler fra dag til dago_O
Om det er noe med AT, så er den kanskje for "dressed" for meg......Mulig jeg kjører en stil der den kanskje vil bli for "fin" om du skjønner:confused:
 
Forstår helt hva du mener med for "fin". Selv føler jeg at de ikke er for "dressed up" og ville ikke hatt noe problem ved å bruke de daglig :) Blir spennende å følge tråden videre og hva du til slutt velger å gå for!
 
Jeg opplever at 8500-kassene er for høye til å være behagelige på mitt håndledd. Jeg har ganske normalt tykke håndledd, men likevel litt på den smale siden. Eier 42mm PO CAL. 2500, og forskjellen på 42mm cal 8500 er etter min mening stor. Høye og tunge klokker ender jeg opp med å slå i dørkarmer og andre ting jeg går forbi.

Selv om 8500 er et kulere urverk, er det ikke noe for meg av overnevnte grunner.

Apropos det så hadde jeg sett meg ut en '57-serie Speedmaster som min neste klokke, men etter å ha prøvde et eksemplar hos Christensen på Storo var den helt utelukket. Makan til høytbyggende urverk! Det er et annet verk igjen, nemlig 9300. Mulig det er samme som sitter i PO chrono?
 
Var innom min lokale protid i dag og så på de nye modellene. Både 43,5 og 40mm. 40mm var veldig kul men når de blir så små føler jeg de mister litt PO-DNA. PO'en skal være litt bøs:) 43,5 var veldig fin og kommer i blå også nå (ikke titanium). Det hadde vært fin sommerklokke!
 
PO 8500 i 45,5 er en ypperlig størrelse IMO. Ikke for stor, ikke for tykk. Robust og kul beater som ikke koster for mye heller.

690F825F-669B-4C31-8A74-4204B3CC1949_zps8eoofe1c.jpg
 
Seamaster 300 er en utrolig kul klokke, men her kommer også tykkelsen inn! Ville nok satset på den i titan, siden den blir rimelig "topptung" i massivt stål :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Petrus