Øl

31261C53-4131-4692-BDB9-003385C82D1A.jpeg


Fant denne på Meny idag. Ganske hoppy for å være en Blonde, men veldig forfriskende!
Var den verdt 39,- ? Nei..
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Entropy
En dag i skogen, tidvis flott hundearbeid, arkitektens hjem (hytteserien) og en kjæreste ute på middag bidrar til at Frydenlund fatøl (som jeg synes er god, ellers også) smaker som den mest eksklusive pol-øl.

Edit: ser nå siste episode, og der var han jeg kjøpte båt av i våres.
 
Redigert:
F1F0A5CA-413C-4CB4-A2AE-B65B7D1D56E7.jpeg
Min go to øl de få gangene jeg er i DK og nå finner man den søren meg på butikken her hjemme og! Synd jeg bare kjøpte en, men det er vel egentlig ganske greit mtp at det bare er tirsdag :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus og Asahi
Barsk IPA fra Ægir bryggeri krever barsk klokke!

-Og her sitter jeg med en Speedmaster og en Hognabrygg Pave (som, forøvrig, er et av de absolutt beste øl jeg noensinne har smakt, uavhengig av stil - en imperial stout med rikelig kaffe, sjokolade, en anelse chili - og en ettersmak som varer til kuene kommer hjem...)
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
-Og her sitter jeg med en Speedmaster og en Hognabrygg Pave (som, forøvrig, er et av de absolutt beste øl jeg noensinne har smakt, uavhengig av stil - en imperial stout med rikelig kaffe, sjokolade, en anelse chili - og en ettersmak som varer til kuene kommer hjem...)
Må sjekke om dette er noe som er å oppdrive på polet - hørtes spennende ut!
 
-Og her sitter jeg med en Speedmaster og en Hognabrygg Pave (som, forøvrig, er et av de absolutt beste øl jeg noensinne har smakt, uavhengig av stil - en imperial stout med rikelig kaffe, sjokolade, en anelse chili - og en ettersmak som varer til kuene kommer hjem...)

Må prøves. :) Flytende dessert.

HOGNA-BRYGG-ETIKETT-Pave-120x205mm-1024x628.png
 
Prøvde en St Bernadus juleøl i kveld. Dette er en skikkelig røver. Mye smak av jul, noe lakris og marsipan, samt en fyldig aroma. Den har dessverre litt for mye kullsyre etter min smak. Kullsyre skjuler nok noe av smakene. Med sine 10% så merker man alkoholen både på smaken og i hode etter en flaske. En skikkelig fotlausøl. Det smaker mye belgisk gjær av denne, noe som er klassiske for bryggeriet.
IMG_20181230_215545.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Asahi og eidehelg
Mer dessert, noen igjen ennå på KvadratVis vedlegg 126845
Oj! Kjøpte to bokser av denne i dag. Åpnet en boks nå - og alkoholen i den er veldig godt skjult. Ikke så rart kanskje; smaker bare snop. :) Men - hva drikker man egentlig etter en slik? Ingenting. Den er m-e-t-t-e-n-d-e.

En slik boks MÅ deles på 2-3 personer.

Boks nr. 2 lever trygt - enn så lenge.
 
Oi, hilfe!

Plukket med meg noen flasker fra et samarbeid mellom mine go-to-bryggerier når jobben tar meg til Aberdeen sist jeg var innom Polet - Brew Dog og Fierces 'Very Big Moose' - en dobbel imperial stout som smaker dessert. Mye - for mye, vil jeg si - vanilje, et lass med sjokolade, kanel og litt pepperkake - veldig godt, men flasken kan med fordel deles med noen, dette var veldig søtt.

Åja. Småvoksne 12%, også. Nok et argument for deling av godene.