Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Heia, noen som vet om den nye Speedy lenken passer til en Speedy fra 2015? Tror det er ref. 311.30.42.30.01.005.
Den passer. Det eneste er vel at lugs stikker en halv millimeter lenger ut enn endeleddene, ettersom lug to lug er omtrent en millimeter kortere på de nye modellene. Fant et bilde i arkivet av min tidligere 2005-modell på den nye lenken.

1754778173922.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Salkovic og kire
Liker lyse skiver. Har omsider kjøpt meg en Speedmaster. Etter å ha «samlet» på klokker siden 2008 var det på tide med en Speedmaster. For meg er dette den ultimate speedyen, uavhengig av pris!
Hvit Speedy er veldig flott.
Dessverre er den i største laget for meg.

Har tittet litt på en Speedmaster 38. Mulig jeg kaster inn en brannfakkel her, men virker som om denne ikke er helt «anerkjent»? På papiret ser den jo attraktiv ut med gode specs.

Hvit Speedy er veldig flott.
Dessverre er den i største laget for meg.

Har tittet litt på en Speedmaster 38. Mulig jeg kaster inn en brannfakkel her, men virker som om denne ikke er helt «anerkjent»? På papiret ser den jo attraktiv ut med gode specs.
Hvordan synes du speedmaster bærer i forhold til Suben din? Jeg syns den føles mer som en 40-41mm

Har ingen sterke meninger om speedmaster 38 annet enn at jeg syns designet er litt off, og så er den ganske chunky til å være 38mm, men har aldri prøvd den

Hvordan synes du speedmaster bærer i forhold til Suben din? Jeg syns den føles mer som en 40-41mm

Har ingen sterke meninger om speedmaster 38 annet enn at jeg syns designet er litt off, og så er den ganske chunky til å være 38mm, men har aldri prøvd den
Der ble jeg jo litt avslørt, for jeg har avskrevet 42mm basert på nettopp 42-tallet. Det er jo en klassisk kardinalsynd. Jeg får prøve den i praksis og sammenligne med SpM 38.

• Liker
Reaksjoner: vgru
Der ble jeg jo litt avslørt, for jeg har avskrevet 42mm basert på nettopp 42-tallet. Det er jo en klassisk kardinalsynd. Jeg får prøve den i praksis og sammenligne med SpM 38.

Har ingen sub å sammenligne med, men har en Tudor Black Bay ETA i tillegg til Speedy. Denne skal være 41 mm, men Speedmaster føles mye nettere å gå med.

• Liker
Reaksjoner: vgru og Bgo80