Var noen barnehageunger som hadde tegnet med krit på en bil. Der ble det 0 egenandel pga alder. Foreldrene slapp unna
Var noen barnehageunger som hadde tegnet med krit på en bil. Der ble det 0 egenandel pga alder. Foreldrene slapp unna
BMW i4 M60Har solgt bilen min. Leverer den på søndag.
Hva skal jeg kjøpe nå?
Taycan?
EQC?
Tesla Y
#5?
Så på NRK at i september så ble de i hele Agder kun solgt 4 biler med fossil drivstoff
Taycan har vi snakket en del om tidligere. Muligheter for å få en premium bil til en «billig» penge.Har solgt bilen min. Leverer den på søndag.
Hva skal jeg kjøpe nå?
Taycan?
EQC?
Tesla Y
#5?
Måtte le av din Durek inntreden til bil
Når det er sagt, så har jeg en 24 mod Toyota hvor støttesystemer som slås av, også forblir avslått ved en re-start av bilen.
Jeg har samme erfaring og dilemma som deg.Hvilke erfaringer har dere som har helt ny bil? 2024/2025/2026 for eksempel?
Jeg har en 2015 Lexus IS F-Sport som nærmer seg 200'. Selvfølgelig har det aldri vært problemer med bilen, men siden tiden tikker og interessen for bil er tilstede så blir det til at mann titter på nye biler. Og så prøver mann litt.
Den siste tiden har jeg lagt merke til at disse såkalte førerstøttesystemene har blitt volsomt inngripende og plagsomme! Som eksempler kan jeg nevne at bilen kommer med høylytte varsler når jeg sjekker dødvinkelen (bilen tror jeg har sovnet), kommer jeg over fartsgrensen høres det ut som Durek Verrett sitter i baksetet og mediterer (ding, ding, ding). Og Gud forby om jeg tenker på å kjøre fra huset og inn i parkeringshuset uten sikkerhetsselen på!
Selvfølgelig promoterer selgerne at 'dette er for din sikkerhet' og du kan slå av mye av dette (men må gjøre det hver gang bilen startes). Eller så 'venner du deg til det etter noen måneder'. Selv er jeg overbevist over at dette vil ødelegge det som heter kjøreglede. (Det er kanskje målet til EU-byråkratene?)
Hvis det er et faktum at den jevne eier etter noen måneder ikke bryr seg om Durek i baksetet så grøsser jeg med tanken på hva neste skritt vil bli. Det betyr at hans 'ding ding' ikke vil være tilstrekkelig og neste år pålegg vil bli mer inngripen.
Hva er deres erfaring med 'helt ny bil'?
For meg har en prøvetur på noen timer bare gjort meg enda mer overbevist om at en 'helt ny' bil ikke vil gi meg den kjøregleden som Lexusen har. (og spesielt MG'n). (Det å slippe å ha Durek Verrett i baksetet gir en gammel bil høyere verdi).
8
Jeg har samme erfaring og dilemma som deg.
Jeg har kjørt 2018/2019 årsmodeller de siste 5 årene og har trivdes veldig godt med det. (Mest pga lyd fra pre 2019 eksos)
Hadde 6 uker i sommer med en 2025 lånebil (cayenne).
Det var et kontinuerlig kjas og mas fra alle mulig assistent systemer som irriterte meg grønn! Jeg gjør mye småkjøring så det å måtte skru av alt dette hver gang blir et stort irritasjonsmoment.
Nå ila høsten skal jeg bytte bil og jeg vegrer meg til å kjøpe 2021 modell… nyere enn det kommer jeg nok ikke til å kjøpe på mange år, med mindre jeg blir tvunget av ulike årsaker.
Du sier ikke noe om bruk/behov eller antall penger du vil bruke, så derfor anbefaler jeg Lambo Sterrato. En bil for litt ymse behov. Og den eneste bilen jeg syns er unikt kul!Har solgt bilen min. Leverer den på søndag.
Hva skal jeg kjøpe nå?
Taycan?
EQC?
Tesla Y
#5?
Ble den nye folkebilenDu sier ikke noe om bruk/behov eller antall penger du vil bruke, så derfor anbefaler jeg Lambo Sterrato. En bil for litt ymse behov. Og den eneste bilen jeg syns er unikt kul!
Vis vedlegg 411568
Hvis du vil ha el og litt bedre plass enn denne ville jeg ventet et halv år for å se de nye konkurrentene GLC og iX3. Endelig el-SUV-er som ser bra ut. Lang rekkevidde, fornuftig pris, høy kvalitet.
Selv valgte jeg 5 år gammel diesel med masse luksus og plass. Veldig mye bil for pengene, ville valgt samme igjen nå etter ett år og 16’km:
Vis vedlegg 411570
Sterrato?Ble den nye folkebilengreit med 0 rente for en fattig arbeider
![]()