Samletråd for remmer og lenker

Noen som har erfaringer med Zuludivers Octopod?
Kombinerer one-piece Nato med foldespenne - synes det ser bra ut og virker å være god kvalitet.
Markedsføres også av Watchgecko

ZUL-BRH-OP04-MK3-SSBP-20-Front-WBG_2000x.jpg

Noen som har erfaringer med Zuludivers Octopod?
Kombinerer one-piece Nato med foldespenne - synes det ser bra ut og virker å være god kvalitet.
Markedsføres også av Watchgecko

ZUL-BRH-OP04-MK3-SSBP-20-Front-WBG_2000x.jpg
Jeg har!

Er fornøyd. Har medium håndledd (hva nå det skal bety) og synes den sitter bra. Høy kvalitetsfølelse både på remmer og clasp.

Pros:
* Ser veldig bra ut
* Bra låseaction.
* Høy kvalitetsfølelse
* Matcher godt flere klokker
* Praktisk
* Hever kvalitetsfølelsen betraktelig fra vanlig Nato

Cons:
* Hydrarib (på bildet) er ikke spesielt behagelig - stiv og skarp mot huden. Så styr unna den. Fikk dog nettopp en bråte med apex nylon som er nydelig mot huden.
* Låsen har ved lukking en tendens til å klemme huden og lager røde merker. Dette skjer bare når reimen er litt for stram som på bildet, men håndleddet mitt var tynnere i dag morges og da blir dette litt irriterende med mangel på mikrojustering i låsen.
* Høy pris - men det er bare min personlige mening som jeg ikke baserer på annet enn synsing.
* Litt kjelkete å installere reimen

Ellers -
Passet også godt med Omega Seamaster 300 professional som er mer top heavy.

IMG_7479.jpeg
IMG_7480.jpeg
IMG_7481.jpeg

Redigert:
20250709_092700.jpg

Alltid kjekt å prøve Natoreimer av litt meir kvalitet til ein levelig peng. Denne frå fransk nettbutikk; Esprit Nato. Veldig mange hakk opp kontra mye av de andre eg har testa. Tommel opp herfra.

• Liker
Reaksjoner: kire og Preacher
OK, så reimen til venstre er enkel: ISOfrane. Men, hva kalles reimen til høyre? Har sett varianter på billige Seikoklokker, men reimen til høyre her er invertert i mønsteret og ikke stiv (plastikk). Hva heter designet? Hvis designet har et egennavn, da.

img_1149-jpeg.2752868

OK, så reimen til venstre er enkel: ISOfrane. Men, hva kalles reimen til høyre? Har sett varianter på billige Seikoklokker, men reimen til høyre her er invertert i mønsteret og ikke stiv (plastikk). Hva heter designet? Hvis designet har et egennavn, da.

img_1149-jpeg.2752868
Tenker du på orginalremmen til Certinaen som er laget i silikon/gummi? Vet ikke hva designet heter men det er denne:
IMG_3138.png

img_1149-jpeg.2752868
Gjorde et par raske google-søk, og det ser ut til at den bare kalles for rubber dive strap, fritt oversatt til dykkerrem.
Bølgene er jo tenkt for litt fleks ved utvidelse eller krymping av arm, selv om uret sitter stramt på.