Nylig innhold av Reodor F

  1. R

    Min garasje er fylt med...

    Dette stemmer vel ikke helt. Sist jeg sjekka ratta vel du rundt i Ford Mustang på slutten av 60-tallet.
  2. R

    Motorlyd: Et døende nytelsesmiddel?

    Pics av loket mitt tenkeru?
  3. R

    Motorlyd: Et døende nytelsesmiddel?

    For enkelte av oss er både buss og tog i høyeste grad lidenskap. Selv har jeg et fullskala lokomotiv fra gullåret 1936 i hagen. Jeg sørger fremdeles daglig over det store sidebanevedtaket i 1988, samt fraværet av NoHAB DI3 med motoren GM EMD 16-567C på DNN (det nasjonale nettet)
  4. R

    Ønskes kjøpt Submariner 14060m med RBR

    Jeg ønsker å kjøpe en 14060m av så ny årgang som mulig. Et absolutt krav er RBR og COSC. Den må videre være komplett og upolert. Hairlines aksepteres, men dype riper og hakk er turnoff. F2F i Oslo-området er absolutt å foretrekke.
  5. R

    Prisantydning på gammel Toyota

    Hvis du må kjøre den en gang i uka for å ha nok guffe til å starte har du trolig en tjuv et eller annet sted.
  6. R

    Rolexcafé – løst og fast om Rolex

    Støtter @Loevhagen litt her kjenner jeg. Jeg vil ha feite timemarkører med lume, stilige arabertall, klassiske romertall og crazy dual concentric (dog ikke samtidig). Moderniseringen og harmoniseringen Rolex har gjort av sine OP-serier er ikke bare av det gode.
  7. R

    Motorlyd: Et døende nytelsesmiddel?

    Om jeg gjør! Audi låt best i 2,2-epoken opp til rundt 1987 eller deromkring. 2,3 og katalysator var ingen høydare. Aller, aller, aller best lyd var det faktisk i Quattro-utgaven av Audi 100 med sugemotor, nærmere bestemt Audi 100 CS Quattro. Antar at Audi Coupe Quattro har samme lydkulisse...
  8. R

    Motorlyd: Et døende nytelsesmiddel?

    Motorlyd ja. En viktig del av motorhobbyen. Mine aller mest irrasjonelle valg skyldes motorlyd. Vakker motorlyd. Et halvferdig prosjekt har kostet meg en kvart million bare fordi jeg elsker lyden av Audis femsylindrede klassiker. Hjemme i vognskjulet står en gigantisk V10 fra MTU bare fordi...
  9. R

    Nye modeller 2015

    Den nye Oyster Perpetual i 39mm er fin, men jeg håper de kommer med et større utvalg skiver med litt mer klassisk snitt. Til de gamle i 34 og 36 finnes det flere muligheter enn Rolex tilbyr på sine hjemmesider, men noe sier meg at de ikke kommer til å lage klassiske skiver med romertall eller...
  10. R

    Nye modeller 2015

    Her må man bruke sitatfunksjonen taktisk for å gjengi dette lekre støkket så mange ganger som mulig. Fikk fot for denne umiddelbart da jeg så den. Har ikke vært så erkebegeistret for YM tidligere (bortsett fra at all Rolex er god Rolex), men nå er den plutselig på topp tre. For meg er den en...
  11. R

    "Hammerfjords" (aka ditt) savn fra Rolex?

    Svart keramikkbezel på rustfri Daytona hadde gjort meg litt lykkeligere.
  12. R

    36 mm eller 39 mm Explorer I?

    Ekstremt kraftig kar du! Selv har jeg en omkrets på 17 cm og kler 39mm alldeles utmerket. Men jeg kler en 36mm også. Ny lenkelås trekker opp, og kort minuttviser har jeg aldri ofret en tanke. De fleste tåler litt slingringsmonn.
  13. R

    Hva er den fineste/tøffeste/kuleste (du skjønner tegninga) quartzklokken du vet om?

    For et par år siden måtte jeg bare kjøpe denne tøffingen: Citizen Royal Marines Commando BN0110-06E. Den har alt som skal til for å være blant klassens bøller. Titankasse i monocoque, kevlarreim, safirglass, Eco-Drive, skrukrone, 30 bar trykkmotstandsdyktighet, god lume og tydelige tall. En...
  14. R

    Hva er den fineste/tøffeste/kuleste (du skjønner tegninga) quartzklokken du vet om?

    Noen må legge ut bilder av Rolex Oysterquartz snart, ellers ser jeg meg nødt til å begå ymse brudd på åndsverksreglementet :)
  15. R

    Vis oss din Air-king

    Etter ymse besøk hos diverse Rolex-forhandlere, og intens tråling av hjemmesiden til Rolex, ser det ut til Air King har pakket på seg trefrakken. Uret lever riktignok videre som Oyster Perpetual 34mm, og med de nye, skrikende skivene som ble lansert på messa i år. Heldigvis kan det fortsatt...