Fotball-VM 2026, Norge vs Verden

Hvordan går det med Norge i VM?


  • Antall stemmer
    64
  • Avstemningen stengte .
Det er meldt store forandringer på laget til neste kamp, tipper jeg Schjelderup, Haaland og Bobb på topp? Og Strand Larsen i andre omgang for Haaland? Heldigvis har Norge flere knallgode spillere å velge mellom, dette blir verdifullt i de neste kampene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
Det er meldt store forandringer på laget til neste kamp, tipper jeg Schjelderup, Haaland og Bobb på topp? Og Strand Larsen i andre omgang for Haaland? Heldigvis har Norge flere knallgode spillere å velge mellom, dette blir verdifullt i de neste kampene.
Blir bra å få i gang flere spillere. Hele forsvaret kan godt byttes ut også, uten at det nødvendigvis gjør de hverken bedre eller dårligere bakover. Alt kommer nok an på hva slags lag Frankrike velger å stille med. Jeg er enig med deg, offensivt - og særlig på kantene - har vi uansett mye kvalitet å velge mellom. Skulle ikke overraske meg om Jens Petter Hauge scorer vårt trøstemål eller seiersmål hvor han skjærer inn fra venstre og curler ballen inn i lengste.
 
  • Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Blir bra å få i gang flere spillere. Hele forsvaret kan godt byttes ut også, uten at det nødvendigvis gjør de hverken bedre eller dårligere bakover. Alt kommer nok an på hva slags lag Frankrike velger å stille med. Jeg er enig med deg, offensivt - og særlig på kantene - har vi uansett mye kvalitet å velge mellom. Skulle ikke overraske meg om Jens Petter Hauge scorer vårt trøstemål eller seiersmål hvor han skjærer inn fra venstre og curler ballen inn i lengste.
Hvis man ser på utslagsrundene fremstår det for meg fordelaktig å _ikke_ vinne mot Frankrike.
 
  • Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Hvis man ser på utslagsrundene fremstår det for meg fordelaktig å _ikke_ vinne mot Frankrike.
Ser det er nevnt Ivory Coast dersom det blir andreplass, hva blir det dersom Norge vinner gruppa? Dersom det vurderes bedre å bli nummer to kan det bli en «lavtempo» kamp på fredag, men uansett spennende å se Norge spille mot Frankrike.
 
Redigert:
Ser det er nevnt Ivory Coast dersom det blir andreplass, hva blir det dersom Norge vinner gruppa? Dersom det vurderes bedre å bli nummer to kan det bli en «lavtempo» kamp på fredag, men uansett spennende å se Norge spill
Sverige tror jeg er mest sannsynlig om vi blir nr 1. Men neste steg er Tyskland (1. Plass) eller Brasil (2. Plass). I tillegg kan vi ikke møte Spania før finale ved 2. Plass. Argentina og England kan vi og møte ved 2. Plass. Vi kan uansett ikke møte Frankrike før finale.
 
Ser man på det franske laget av 26 spillere er det kun 8 som spiller for franske lag, og enda færre av de som faktisk har spilt til nå, for de norske spillerne er det kun 4 som spiller for norske klubblag. Ser man på det engelske laget så spiller 21 for engelske klubblag, for Spania er tallet 17 som spiller i spanske klubber.

Laguttaket ser ut til å være klart, og det blir kun 10 av 11 spillere fra forrige kamp som starter i dag. Frankrike beholder flere av sine nøkkelspillere, inkludert Mbappe. Uansett vil det bli interessant å se kampen selv om mange vil savne Haaland Mbappe duellen…
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
Det ble jo nedsabling av våre reserver som kanskje forventet. Når vi stiller med en spiss som etter mitt syn i beste fall holder godt Eliteserienivå blir det jo heller ikke så lett å score mål mot et lag som Frankrike. Forsvaret vårt gidder jeg ikke å kommentere engang. Et par lyspunkter, blant annet Oscar Bobb, var det likevel.

Jeg kan se for meg at Haaland nå vil være helt vilt motivert i neste kamp, så 1/8-finale mot Brasil bør vi nesten kunne forvente.
 
  • Liker
Reaksjoner: Eternamaniac og Bgo80