Ja, det er veldig mange som skal til USA, Canada og Mexico for å se fotball til sommeren.Altså, er det noen som gidder å dra til USA for å se en fotballkamp, etter de nye ESTA reglene?
«Trump-administrasjonen vil nå skjerpe ESTA-systemet.
Nye krav inkluderer:
- Deling av historikk fra sosiale medier de siste 5 årene - Deling av e-postadresser brukt de siste 10 årene - Personlig informasjon om nærmeste familie.»
Oops.. nå kommer jeg vel aldri inn i USA igjen
Samma det, jeg er like lite interessert i å reise dit - som jeg er interessert i å se en fotballkamp uansett sted og medie.
Om man er en normal, lovlydig turist blir nok ikke (den foreslåtte) ESTA-endringen hverken dramatisk eller voldsom komplisert.
Sjekket forresten billettprisene som ble lagt ut i går på fifa.com/tickets. Norge-Senegal så ut til å koste 180 USD i kategori 3. Frankrike-kampen var vel 30-40 dollar dyrere.
Systemet med loddtrekning virker ikke så galt, selv om resultatet av trekningen ikke foreligger før 5.februar. Det er jo tross alt langt flere interessenter enn det er billetter, vil jeg tro. Dette oppfattes vel i hvert fall ikke noe verre enn «søknad/ventelistesystemet» hos Rolex-butikker de siste årene…