Fotball-VM 2026, Norge vs Verden

Hvordan går det med Norge i VM?


  • Antall stemmer
    64
  • Avstemningen stengte .
Og det godttok FIA altså . Det bryter jo opp kampene .
Det har helt klart også med reklameinntekter å gjøre og det er vel nettopp FIFA som indirekte tjener på det, tror jeg. Men det skal altså være drikkepause ca halvveis i hver omgang for at spillerne skal innta væske for å ivareta deres helse under varme forhold om sommeren. Det argumenteres vel også med at hydrerte spillere presterer bedre og at det vil kunne øke underholdningsverdien. Men baksiden er jo det du sier, nemlig at kampene brytes opp.
 
Det har helt klart også med reklameinntekter å gjøre og det er vel nettopp FIFA som indirekte tjener på det, tror jeg. Men det skal altså være drikkepause ca halvveis i hver omgang for at spillerne skal innta væske for å ivareta deres helse under varme forhold om sommeren. Det argumenteres vel også med at hydrerte spillere presterer bedre og at det vil kunne øke underholdningsverdien. Men baksiden er jo det du sier, nemlig at kampene brytes opp.

Så varmt er det vel ikkje , det høres vel heller ut som typisk vekkforklaring for å kunne få reklameinntekter som du skriver.
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
Så blir det Elfenbenskysten, et land i Vest Afrika som jeg ikke visste så mye om, her er noen fakta:

Tidligere fransk koloni, er på størrelse med Norge, hadde 3.5 millioner innbyggere i 1960, i dag 31.5 millioner, BNP nest høyeste av alle vest afrikanske land bak Cape Verde, det blir snakket 78 språk! i landet, største by Abidjan med 6 millioner innbyggere, hjem til den største kirke (kommer an på hvordan man måler) i verden med plass til 18.000 mennesker, verdens største produsent av kakao bønner. Didier Drogba er den mest kjente fotballspilleren. Er visstnok minst like gode som Senegal. Hadde nok vært en fordel å møtt Sverige Isteden.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
Så blir det Elfenbenskysten, et land i Vest Afrika som jeg ikke visste så mye om, her er noen fakta:

Tidligere fransk koloni, er på størrelse med Norge, hadde 3.5 millioner innbyggere i 1960, i dag 31.5 millioner, BNP nest høyeste av alle vest afrikanske land bak Cape Verde, det blir snakket 78 språk! i landet, største by Abidjan med 6 millioner innbyggere, hjem til den største kirke (kommer an på hvordan man måler) i verden med plass til 18.000 mennesker, verdens største produsent av kakao bønner. Didier Drogba er den mest kjente fotballspilleren. Er visstnok minst like gode som Senegal. Hadde nok vært en fordel å møtt Sverige Isteden.
Men se for deg et scenario der vi hadde vunnet gruppen og da møter Sverige i neste kamp. I den kampen har vi uflaks, marginer mot, en dårlig dag osv. Sverige overpresterer, er heldige og har marginene med seg. Å bli slått ut av Sverige er noe man (i hvert fall jeg) aldri hadde kommet over. Vi hadde blitt minnet på dette av svenskene i mange tiår fremover. Selv om vi har et bedre lag enn Sverige for tiden, er dette en risiko jeg er glad for at vi slipper å ta…
 
  • Liker
Reaksjoner: Eternamaniac