Omega Seamaster-tråden

Klokka fortjener et par bilder med ordentlig kamera og lys:
po-1-jpg.2830645

po-2-jpg.2830646
Grattis!
Jeg er ikke nødvendigvis øyeblikkelig fan av objektet, men du tar bilder som burde gjøre enhver presseavdeling hos klokkeprodusentene flau over egen innsats i hvert fall!

Gratulerer! Den satt jo veldig bra på deg. Prøvde å se litt på videoen du la ut link til over, men er konklusjonen at den bærer ganske likt som Sub 41?
Takk. Sikkert individuelle take-aways fra videoen, men min er som du sier: liten forskjell mellom Sub og PO med tanke på komfort på hånden.

• Liker
Reaksjoner: Bgo80
Takk for fine bilder. Klokken ser ut til å sitte som et skudd. Artig hvor «nett» den så ut sammenlignet med submarineren på youtubefilmen.
PO og Sub veier hhv. 170 vs. 153 gram (justert til mitt 7,5" håndledd). Lenken til Sub'n overgår PO milevis når det gjelder justeringsmuligheter på 18mm vs. 9mm, samt at når man justerer lenken ut for større håndledd, så ser man bare vanlige lenkeledd på Sub'n, mens PO'n "flasher" ganske grovbørstet "diver extention". At Sub'n har skruer i lenken, mens PO'n har mikroskruer på begge sider pluss en pinne i midten, gjør at justeringen av lenken på PO'n er PITA i forhold til Sub'n. Så var det det da; når alt er justert riktig, så ser PO'n fortsatt mer moderne ut enn Sub'n.

Moralen er at ingen volumprodusent kan alt, men alle volumprodusenter kan noe. Så blir det opp til oss som kjøper en klokke, om dette "noe" er noe vi liker.

• Liker
Reaksjoner: Don Jon
Hvordan er det med COSC-/Master Chronometer-sertifiserte Omega; kan en forvente at de skal gå innenfor kravene i garantitiden?

Artig at du prøver ut. Selv synes jeg ofte at dykkerklokker fungerer best på gummireim, tekstilreim eller lenke, eventuelt en litt røffere lærreim. Kanskje en mindre formell lærreim kler klokka enda bedre? :)
Vi prøver videre, da denne klokka kler mer enn jeg trodde i starten. Tester i kveld en cognac strap og ... eh ... en cognac.

_1270865-jpg.2833197

Man kan si mye positivt om den nye PO, men å ta av og på OEM lenken med endlinks er et HELVETE! Å montere og ta av 3. part lenker og reimer er 100% lett, men produksjonstoleransene til OEM endlinks er så tight at man får grå hår hver gang. Jeg forstår hvorfor Omega har gjort det slik, for uten disse tighte toleransene så mister designet sin "integrerte" design. Men, for svarte da! Har tatt av og på OEM endlinks 2 ganger, og svetten pipler ut i panna hver gang. Har aldri vært borti en klokke med såpass produksjons-"nøyaktighet". Eneste jeg kommer på, er muligens Tudor Pelagos 42mm, men selv den (med titan endlinks med sin friksjon er lett som en plett å ta av og på.

:mad:

Man bør derfor bestemme seg for om lenken/rubber med endlinks sitter på hele tiden, eller om man skal benytte aftermarket straps/bracelets. Alternativt om man har Bergeon 7825, så kan dette kanskje løses mer smidig, enn med en 6767...