Formel 1

Leclerc presset ut av banen? Var jo mer enn nok rom der for han, i motsetning til Verstappen. Hva skjedde i forkant av avkjøringen til Hamilton? Burde ha vært 5 sek straff de tre førerne, kun min mening.

Dei reglene er ikkje lett å følge men Hamilton fikk ikkje straff for å kutte svingen men for å kjøre forbi ved å kutte svingen uten å gi posisjonen tilbake . Hadde Ferrari sluppet Max forbi så hadde det ikkje vært noken straff heller. Før det så var Max i følge FIA tilstrekkelig forbi til at Ham burde gitt plass og han hadde då ansvar for at der blei kontakt . Ettersom det fikk ingen konsekvenser for noken vart der ikkje gitt straff .

I sving 1 dro både Leclerc og Max av , men Max gikk inn bak Ham medan leclerc ikkje gjorde det endå Ham helt klart var foran . Fia har vel lat sving 1 tilfeller gå tidligere men mulig leclerc burde sluppet Ham forbi slik Max gjorde.
Eg synes forøvrig det er helt greit at sving 1 har litt meir liberale tolkninger og håndheving av regler .

Drittløp, surna da han (Piastri) fikk straff og gadd ikke se ferdig. Piastri sliter, Max viser at han er i egen liga. Norris bør klare å ta dette hjem nå, og det vil være vel fortjent.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: andres
Ja dette var en opptur. Mye moro og action hele helgen.
Hvis ikke jeg tar helt feil så er vel alle 3 baner som gjenstår også ganske bra med tanke på forbikjøringer. Kan bli en fin avslutning på sesongen selv om løpet om tittel nok er avgjort. Hadde det vært 2-3 flere løp så hadde nok Max hatt en ordentlig sjanse, men nå tror jeg Lando har den.

Merkelig straff på Piastri ja. Den gav lite mening for meg.

• Liker
Reaksjoner: Heftos
Lando har vel slitt litt under skikkelig press tidligere , så om Piastri og Lando fighter så håper jo helst ikkje det skal ende i en DNF . Men begge har mykje å tape . Tittelsjansene til Max har vel vært ganske hypotetiske og det skal skje mykje rart på dei 3 løpa om det skal skje, men at han kjem til å prøve er nok helt sikkert så om Red Bull bilen funker så kan jo det bli artigt .

Ja dette var en opptur. Mye moro og action hele helgen.
Hvis ikke jeg tar helt feil så er vel alle 3 baner som gjenstår også ganske bra med tanke på forbikjøringer. Kan bli en fin avslutning på sesongen selv om løpet om tittel nok er avgjort. Hadde det vært 2-3 flere løp så hadde nok Max hatt en ordentlig sjanse, men nå tror jeg Lando har den.

Merkelig straff på Piastri ja. Den gav lite mening for meg.
Enig, syns den er veldig streng. Har prøvd å finne ut hvorfor straffen kom, og det eneste som virker logisk er at han låser hjulet, noe som indikerer at han ikke har kontroll, og at han ikke er langt nok oppe på siden av Kimi til å ha krav på plass på innsiden. Det dumme er at slike avgjørelser kan bidra til at førere blir redde for å prøve seg på underholdene forbikjøringer.

1762764573443.png

Enig, syns den er veldig streng. Har prøvd å finne ut hvorfor straffen kom, og det eneste som virker logisk er at han låser hjulet, noe som indikerer at han ikke har kontroll, og at han ikke er langt nok oppe på siden av Kimi til å ha krav på plass på innsiden. Det dumme er at slike avgjørelser kan bidra til at førere blir redde for å prøve seg på underholdene forbikjøringer.

Vis vedlegg 413793
Synes Leclerc hadde noen gode ord om denne situasjonen. Ser ut til at Piastri låser hjulene for å unngå kontakt med Talibantonelli, da han ser at Mercedes føreren svinger inn uten å ta hensyn til at det er en bil der, når han har mer enn nok plass på utsiden. Piastri klarer svingen helt fint og etterlater nok plass der til andre førere, han tar ikke akkurat en Max dive, ref. Mexico. 50/50 skyldfordeling virker mer rettferdig :unsure:

Synes Leclerc hadde noen gode ord om denne situasjonen. Ser ut til at Piastri låser hjulene for å unngå kontakt med Talibantonelli, da han ser at Mercedes føreren svinger inn uten å ta hensyn til at det er en bil der, når han har mer enn nok plass på utsiden. Piastri klarer svingen helt fint og etterlater nok plass der til andre førere, han tar ikke akkurat en Max dive, ref. Mexico. 50/50 skyldfordeling virker mer rettferdig :unsure:
Jeg er enig at det burde vært race incident. Jeg bare prøvde å forstå hvorfor dommerne ga han straffen, og klarte ikke å se noe annet enn det jeg forklarte i innlegget. Han fikk jo straff, så noe må de jo ha ment var utenfor regelverket. Referansen din til Taliban må jeg si jeg hadde like mye problemer med å skjønne...

• Liker
Reaksjoner: Sindregb
Jeg er enig at det burde vært race incident. Jeg bare prøvde å forstå hvorfor dommerne ga han straffen, og klarte ikke å se noe annet enn det jeg forklarte i innlegget. Han fikk jo straff, så noe må de jo ha ment var utenfor regelverket. Referansen din til Taliban må jeg si jeg hadde like mye problemer med å skjønne...
Referansen er en blanding av memes som er ute og går, samt dårlig humor :)