Formel 1

Jeg kan faktisk ikke skjønne hvordan et milliard konsern som McLaren med så mange skarpe hoder kan gjøre en slik tabbe som dette og få begge bilene diskvalifisert. Amatørmessig når tittelen nesten var sikret. Norris hadde ikke trengt å vinne overhode, men bare kommet seg i mål med noen få poeng.

Og når sesongen snart er over og man kan se litt i bakspeilet så må det sies at det var en kjemp bommert av Red Bull å vrake Lawson på bekostning av Tsunoda. Han har for å si det rett ut vært søppel hele sesongen, og har alene ødelagt teamplasseringen for RB. Ganske utrolig faktisk at Max alene har dratt RB til 3 plass i team standings. Jo, jeg er enig at Lawson neppe var riktig mann for RB, men i etterpåklokskapen så burde de selvfølgelig ha valgt Hadjar.

Jeg kan faktisk ikke skjønne hvordan et milliard konsern som McLaren med så mange skarpe hoder kan gjøre en slik tabbe som dette og få begge bilene diskvalifisert. Amatørmessig når tittelen nesten var sikret. Norris hadde ikke trengt å vinne overhode, men bare kommet seg i mål med noen få poeng.

Og når sesongen snart er over og man kan se litt i bakspeilet så må det sies at det var en kjemp bommert av Red Bull å vrake Lawson på bekostning av Tsunoda. Han har for å si det rett ut vært søppel hele sesongen, og har alene ødelagt teamplasseringen for RB. Ganske utrolig faktisk at Max alene har dratt RB til 3 plass i team standings. Jo, jeg er enig at Lawson neppe var riktig mann for RB, men i etterpåklokskapen så burde de selvfølgelig ha valgt Hadjar.
Kan være enig, men hørte et intervju der Albon forklarte hvordan det er å kjøre den bilen. Visstnok helt krise, er sykt skarp. Så om Hadjar hadde gjort det noe bedre? Veldig vanskelig å si. Legger ved link under.

• Liker
Reaksjoner: Heftos
Kan være enig, men hørte et intervju der Albon forklarte hvordan det er å kjøre den bilen. Visstnok helt krise, er sykt skarp. Så om Hadjar hadde gjort det noe bedre? Veldig vanskelig å si. Legger ved link under.

Ja det stemmer sikkert for jeg har lest flere steder at RB bilen er veldig vanskelig å kjøre. Men uansett så klarte jo Lawson å kjøre den bedre enn Tsunoda.
Og siden Hadjar kjører bedre enn Lawson så er mine 5 øre på at Hadjar hadde vært beste valget for RB.
Men jeg har den luksus av å kunne si dette i etterkant. RB måtte naturligvis ta valget i forkant :)

Ja det stemmer sikkert for jeg har lest flere steder at RB bilen er veldig vanskelig å kjøre. Men uansett så klarte jo Lawson å kjøre den bedre enn Tsunoda.
Og siden Hadjar kjører bedre enn Lawson så er mine 5 øre på at Hadjar hadde vært beste valget for RB.
Men jeg har den luksus av å kunne si dette i etterkant. RB måtte naturligvis ta valget i forkant :)
Enig med deg i at Hadjar hadde vært den rette mannen på RB. Han er definitivt rette typen til å mestre den bilen, jeg tror mye av det som skal til for å få mye ut av en sånn bil sitter mellom øra og hvor mye man tør å presse den. Bilen til RB må nok "misbrukes" for å få mest ut av den.
Tsunoda er bare et asiatisk alibi for å tekke PR i Asia, det er bare økonomi.

I Chris harris sit interjuv med Max så blir jo det tatt opp dette med bilen og påstanden om at den er tilpassa Max kort fortalt så er den bygd ganske kompromisslaus mtp å være raskest og så må en som fører tilpasse seg .

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
IMG_5112.jpeg

Det er jo en av de kjedeligste banene i sirkuset denne helgen. Som Monaco styrer kvaliken stort sett resultatlisten.
Jeg tipper inne sving 5 av runde 1 vet vi hvem som blir verdensmester

Må si at Mclaren gjør det mer spennende enn nødvendig ja.. Unner egentlig Norris dette, han har vært tålmodig.

Det blir Max. Finnes ikke tvil i min mening. Piastri har koblet seg av og Norris har ikke psyke til å takle presset neste helg. Dette lever Verstappen for.

Ja Norria så ikkje akkurat så veldig avslappet ut . Men han har vært i gamet en stund nå så godt mulig det ikkje er et problem .
Kan jo fort være at Max presser litt for mykje også. Den bilen er jo tydeligvis en håndfull , men så lang har han kjørt veldig jamnt og kontrolerte vel tidstapet ganske greit i helga. Men man ser jo at dei Mclaren bilene er desidert raskeste på banen.