Tudor-tråden

Hadde i forrige uke en langhelg i London. Mange år siden sist, så det var gøy. Jeg fikk obligatorisk nok tid til en liten klokkerunde. Jeg er på ett slags mission når det gjelder Tudor. Tester meg gjennom katalogen når det passer med lommebok, humør, tid og sted.

BB 58 GMT:

gmt.jpg

Tikker en del bokser hva gjelder størrelse, spesifikasjoner og GMT. Jeg syns derimot den har ett tamt uttrykk, og biter ikke helt på fargevalg og utførelse av bezel og skive.

BB 58 Burgunder:

39.jpg

Black Bay 58 Burgunder er frisk!! Mye mer inn i tiden og moderne enn BB58 svart og blå. Den beste BB58 i katalogen i dag. Dog ikke like allsidig som nevnte svart og blå.

BB "41":

41.jpg

Her er det bare en ting å si: Fasit! Dørgende kjedelig, svart og anonym. Huff! ;) Men det de har gjort med den nye kassen fra 2023 (?) Den sitter altså så godt på. Og for første gang vurderer jeg faktisk jubilee lenke. Jeg syns klokken, gitt pris og bruksområdet er tett på terningkast 6.

Hvordan funker det med ranger lenke?, må en bruke 54-endeleddet, og kun lenkeleddene fra ranger?

Vet at Ranger lenka funker på BB58, dog ikke perfect fit. Antar der er noelunde likt på BB54. Ikke testet ut enda. Har en kompis som har Rangeren, så knskje teste det neste uke.

Enig i at de har klart å perfeksjonere 58! Gledet meg til å se 54 live, liker at den ikke har gilt markører.

Men! Da jeg så den live mislikte jeg dessverre proporsjonene. For meg er det noe med lugsa som skurrer. For tjukke ved utgangen/for lange?. Klarer ikke å ikke se det lengre:(
Vis vedlegg 409319
Den har vel lengre lugs vs diameter ratio enn BB58. Det i kombinasjon med tynnere kasse gjør noe. For meg funker det helt knall. Får skikkelig 5513/16040 vibe på bærekomfort.

BB58 er aldri feil! Det er jo kjekt at vi har muligheten til å velge begge 😃

• Liker
Reaksjoner: Genta
endelig ett alternativ til OEM Tudor for BB41 Monochrome (og den røde METAS BB'en)

Denne kunne jeg tenkt meg! Noen som har erfaring med denne remmen eller andre kjøp fra Vanguard? Antar pris er eks moms/toll? Ser ikke ut som Vanguard er i VOEC-registeret.

Redigert:
Vil anta at det er pluss moms ja.

Hadde en vanguard gummireim til BB58’en jeg hadde og den var veldig bra 👍🏻
Personlig så ville jeg heller hatt vanlig spenne enn den de har lagt på her, men den ser jo bra ut likevel

Denne kunne jeg tenkt meg! Noen som har erfaring med denne remmen eller andre kjøp fra Vanguard? Antar pris er eks moms/toll? Ser ikke ut som Vanguard er i VOEC-registeret.

• Liker
Reaksjoner: whazzo_
Lite prat om den nye Ultra. Hva tenker folket om den nye topp utøveren? Personlig greier jeg ikke å få den ut av hodet etter å ha prøvd den på. Den sitter godt til å være stor på papiret, og jeg digget at skive og bezel kom med mattere utførelse enn 39.
IMG_2761.jpeg
IMG_2759.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Tannhjulet og Jone