Tudor-tråden

• Liker
Reaksjoner: seiltid
Lite prat om den nye Ultra. Hva tenker folket om den nye topp utøveren? Personlig greier jeg ikke å få den ut av hodet etter å ha prøvd den på. Den sitter godt til å være stor på papiret, og jeg digget at skive og bezel kom med mattere utførelse enn 39.Vis vedlegg 409366Vis vedlegg 409367
Jeg prøvde også denne klokka for noen uker siden og er enig i at den er fin. I grunnen traff Adrian Barker spikeren på hodet i sin anmeldelse - det burde bare vært den nye versjonen av Pelagos, og den forrige kunne blitt pensjonert.

Prisen er selvfølgelig helt hinsides, 67 200 er 8 500 mer enn 42 mm, og hva får man egentlig for det? 500 meter høyere vann-tetthet som ingen på hele jorden trenger. Klokkemerkenes grådighet overrasker vel ingen lenger.

• Liker
Reaksjoner: MikroKrone
1000005908.jpg

Hei,

Har nylig gått til anskaffelse av en Tudor 79230. Denne er fortsatt under garanti, men merker den lager en rar lyd som jeg ikke har opplevd tidligere på andre ur jeg har hatt tidligere av typ Longines, Oris eller Certina.

Er dette en normal lyd på slutten der når mann manuelt trekker opp denne klokken og det er clutchen man hører her som kicker inn for å hindre overopptrekking? Høres litt annerledes på video enn på øret.
Er mere lik lyd som på denne videoen hvor noen andre spør om det samme (se link)

Se vedlagt dropbox link for video og lyd av min klokke.
https://www.dropbox.com/scl/fi/jmpr...64u33qsihvxh7cnrc277w9af&e=1&st=d67uk5bt&dl=0

Redigert:
Lite prat om den nye Ultra. Hva tenker folket om den nye topp utøveren? Personlig greier jeg ikke å få den ut av hodet etter å ha prøvd den på. Den sitter godt til å være stor på papiret, og jeg digget at skive og bezel kom med mattere utførelse enn 39.Vis vedlegg 409366Vis vedlegg 409367

Jeg har prøvd den ett par ganger og er enig med deg. Foretrekker også den mattere finishen enn Pelagos 39 har. Dealbreakeren for min del er størrelsen, den er alt for chunky.

• Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Vet at Ranger lenka funker på BB58, dog ikke perfect fit.
Tenker du på at sidene på Ranger-lenken er børstet, slik at de ikke matcher helt med de polerte sidene på BB58-kassen? For ellers passer Ranger-lenken definitivt like godt til BB58 som original-lenken. Jeg innbiller meg at begge klokkene deler nøyaktig samme kasse.

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Tenker du på at sidene på Ranger-lenken er børstet, slik at de ikke matcher helt med de polerte sidene på BB58-kassen? For ellers passer Ranger-lenken definitivt like godt til BB58 som original-lenken. Jeg innbiller meg at begge klokkene deler nøyaktig samme kasse.
Enig. Endeledda er 100% identiske, men har innstemplet ulike nummer på endeleddene. Betyr ingenting rent praktisk. Bruker Rangerlenka på BB58, og det er 100% match i fit and finish.

Substans rett og slett. Du har jo begge lenkene, er det forskjell i vekt? For meg føles den mer puslete ut enn BB58/54 lenken.

Nå er jeg mer fan av Ranger lenken til tross, og hvis man kan bruke T-fit claspen så er det kanskje verdt å bestille en lenke løst?

Spørsmålet er hvordan den passer den tynnere kassen til BB54.
Teori: Ja, det skal jo passe vil ma tro
Praksis: Skal prøve og melde tilbake om noen dager.

@Sponon EDIT: Nope. Passer ikke - hvis man tror på denne videoen, da endelinkene er ulike med noen fraksjoner der lenken skal inn. Virker som lenken er bredere enn åpningen på 54-endlinks.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: PinkBulldog og Sponon