Klokkecafé – løst og fast om klokker

Denne hopper jeg glatt bukk over, men nå er quadruple-wristingens tid nært forestående :LOL:

IMG_5017.jpeg

Ubetalt reklame :)

Forumsponsor Otteren klinker til med et fantastisk arrangement for et fantastisk klokkemerke (og med det som ser ut til å bli en fantastisk overraskelse for de som liker musikk ;) ).

Verdt å få med seg!

Vis vedlegg 401682

Vis vedlegg 401683
🔥🔥
Absolutt fantastisk arrangement, skulle inderlig ønske jeg kunne dratt!

NOMOS tar med seg ALLE av de limiterte world timers slik at en kan få sett alle i virkeligheten!
Og solo-konsert med Thomas Dybdahl :)

En ting jeg aldri helt har forstått er hvilket rasjonale som ligger bak det at «byttepris settes selvsagt høyere enn salgspris».

Mulig jeg er litt treg, men si klokke A har en reell markedsverdi på 100-120k avhengig av stand osv, og klokke B som skal byttes på en verdi på 70-80k. Da er det vel akkurat det samme som om det var penger involvert, og et rent salg? Handler om hva man blir enige om av mellomlegg osv, uten at verdien på en klokke som skal byttes av en eller annen obskur grunn skulle stige?

En ting jeg aldri helt har forstått er hvilket rasjonale som ligger bak det at «byttepris settes selvsagt høyere enn salgspris».

Mulig jeg er litt treg, men si klokke A har en reell markedsverdi på 100-120k avhengig av stand osv, og klokke B som skal byttes på en verdi på 70-80k. Da er det vel akkurat det samme som om det var penger involvert, og et rent salg? Handler om hva man blir enige om av mellomlegg osv, uten at verdien på en klokke som skal byttes av en eller annen obskur grunn skulle stige?
Kan det være at den som skriver det aller helst ønsker penger på konto, og ikke ønsker å motta en ny klokke som vedkommende isåfall må selge?
At det dermed er "for bryet med å ta en klokke i innbytte"?

Kan det være at den som skriver det aller helst ønsker penger på konto, og ikke ønsker å motta en ny klokke som vedkommende isåfall må selge?
At det dermed er "for bryet med å ta en klokke i innbytte"?
Joda, ser den mtp mindre smooth handel osv. Men synes fortsatt det er et snodig utgangspunkt at en klokke skal bli mere verdt fordi det er en byttehandel, på generelt grunnlag :p Men, det finnes større problemer her i verden;)

• Liker
Reaksjoner: seiltid

100%, hva skjedde?

• Liker
Reaksjoner: Nessuno79

Jeg er enig ;) I mitt hode gir det mest mening at den klokken jeg skal selge har en fast verdi uavhengig av hvordan den betales. Det jeg synes gir mer mening er man ønsker å sette en lavere verdi på den man skal ta i innbytte. Hvis jeg skal ta en klokke jeg ikke er veldig gira på så ønsker jeg at verdien på den settes lavere. Uansett så er det vel mellomlegget som teller...

• Liker
Reaksjoner: Nessuno79