permagnar
Støttemedlem
Fett!!! Da blir det Patek på den ene siden og Rolex på andre siden dersom jeg skal selge noe drugs eller en bruktbil!Denne hopper jeg glatt bukk over, men nå er quadruple-wristingens tid nært forestående
Vis vedlegg 401200
Helgull for droger og twotone for bruktbilFett!!! Da blir det Patek på den ene siden og Rolex på andre siden dersom jeg skal selge noe drugs eller en bruktbil!
Ubetalt reklame
Forumsponsor Otteren klinker til med et fantastisk arrangement for et fantastisk klokkemerke (og med det som ser ut til å bli en fantastisk overraskelse for de som liker musikk).
Verdt å få med seg!
Vis vedlegg 401682
Vis vedlegg 401683
Kan det være at den som skriver det aller helst ønsker penger på konto, og ikke ønsker å motta en ny klokke som vedkommende isåfall må selge?En ting jeg aldri helt har forstått er hvilket rasjonale som ligger bak det at «byttepris settes selvsagt høyere enn salgspris».
Mulig jeg er litt treg, men si klokke A har en reell markedsverdi på 100-120k avhengig av stand osv, og klokke B som skal byttes på en verdi på 70-80k. Da er det vel akkurat det samme som om det var penger involvert, og et rent salg? Handler om hva man blir enige om av mellomlegg osv, uten at verdien på en klokke som skal byttes av en eller annen obskur grunn skulle stige?
Joda, ser den mtp mindre smooth handel osv. Men synes fortsatt det er et snodig utgangspunkt at en klokke skal bli mere verdt fordi det er en byttehandel, på generelt grunnlagKan det være at den som skriver det aller helst ønsker penger på konto, og ikke ønsker å motta en ny klokke som vedkommende isåfall må selge?
At det dermed er "for bryet med å ta en klokke i innbytte"?
100%, hva skjedde?En ting jeg aldri helt har forstått er hvilket rasjonale som ligger bak det at «byttepris settes selvsagt høyere enn salgspris».
Mulig jeg er litt treg, men si klokke A har en reell markedsverdi på 100-120k avhengig av stand osv, og klokke B som skal byttes på en verdi på 70-80k. Da er det vel akkurat det samme som om det var penger involvert, og et rent salg? Handler om hva man blir enige om av mellomlegg osv, uten at verdien på en klokke som skal byttes av en eller annen obskur grunn skulle stige?
Jeg er enigEn ting jeg aldri helt har forstått er hvilket rasjonale som ligger bak det at «byttepris settes selvsagt høyere enn salgspris».
Ingenting spesifikt jeg sikter til her, mest sutring fra en Grumpy Old Fart100%, hva skjedde?