Paradokset er at independent - hvis man tolker ordet i rett kontekst - ønsker å gå egne veier, men paradoksalt snubler i det man kritiserer mainstream for; pris og hype.
![]()
Nå er det vel fåtallet her som bryr seg om mainstream-hypen og dens prisgalopp.
Paradokset er at independent - hvis man tolker ordet i rett kontekst - ønsker å gå egne veier, men paradoksalt snubler i det man kritiserer mainstream for; pris og hype.
![]()
Perezcope er en verdifull kritisk røst i en proteksjonistisk klokkeverden.Apropos Perezcope vs. Phillips - i går etterlyste han bilder av innmaten til den keiserlige Pateken, fikk svar via en artikkel hos SJX, og takket for det. Så tonen er ikke like skarp.
Om dere ikke får ham som gjest i podcasten, så kan jeg anbefale Scottish Watches #429.
Det er jeg helt enig med deg i, men det endrer ikke det faktum at @Loevhagen faktisk har et ganske godt poeng her.Nå er det vel fåtallet her som bryr seg om mainstream-hypen og dens prisgalopp.
Det er jeg helt enig med deg i, men det endrer ikke det faktum at @Loevhagen faktisk har et ganske godt poeng her.
Ja, det er de. Men de blir allikevel offer for hypens klør og dets effekt.Skal man kritiserer noen, så er det disse invistorene og hype beastene. Vil påstå at produsentene er rimelig fritatt for denslags kritikk.
Ja, det er de. Men de blir allikevel offer for hypens klør og dets effekt.
At det blir hype av mesterverk er vel ikke noe nytt…. Og at mange vil ha en smak av mesterne i rimelig ordinære og tilgjengelige klokker syns jeg på sett og vis er forståelig. Men, man får nok ikke en Auffret gjennom å kjøpe en Argon eller en Assaoka gjennom å kjøpe en Kurono Tokyo. Og i denne haugen er det vel en del kombinert klokke-eksperter/invistorer/påvirkere.
Ikke så helt lett å vite heller om de som leverer klokkestoff har eierinteresser heller. Overrasket over at Rob Nudds feks var så involvert i Arcanaut som han er. Båndene er tette i dette og vi lar oss jo åpenbart smitte av andres entusiasme.
www.tidssonen.no
Hva med det ganske enkle "bilutstilling"?![]()
Vel, dette var ingen enkel bilutstilling![]()
www.tidssonen.no
Er så lei av «ingen får kjøpe» og «designrevolusjon»-klaginga på ymse FB-grupper, så trenger ikke høre det gjentatt til det kjedsommelige på Norges beste klokkepodcast @Jon Henrik ..
Du vet, like godt som alle her inne, at Rolex selger masse klokker, selv om etterspørselen til enhver nyfrelst som ønsker seg Pepsi ikke blir oppfylt. Heldigvis! Og nye Daytona ER jo faktisk helt redesignet, men holder seg til samme grunnoppskrift som har funket for selskapet i mange tiår.
Nei, surkeepisode om en helt nydelig Daytona, som overrasket på flere måter.
Jeg kan simpelthen ikke forstå at det skal være så ytterst viktig å rakke ned på Rolex i omtrent alle sammenhenger mulig. Mens det samtidig skal gå sport i å hylle alt mulig ræl som omtrent ingen er interessert i.
Bare et hjertesukk - var ikke rettet mot podkasten spesielt.
Og den nye Daytonaen generelt og Le Mans-modellen spesielt er helt fantastisk - akkurat som den har vært i over 50 år. Evolusjonen tar bare steget videre.