Rolex 2023: Spådommer for årets nyheter.

Er det basert på virkelige bilder eller bare de rendrede bildene på nettsiden?

Høres intuitivt rart ut å ikke engang adressere det, om det er er bevisst valg og en faktisk endring ifm. et jubileum.
 
Er det basert på virkelige bilder eller bare de rendrede bildene på nettsiden?

Høres intuitivt rart ut å ikke engang adressere det, om det er er bevisst valg og en faktisk endring ifm. et jubileum.
Det kommer fra pålitelige kilder. Jeg la ikke merke til det selv før jeg fikk det fortalt. Det er vel meningen at de ikke vil eksponere det kanskje, ikke vet jeg. Det vil jo tidsnok vise seg når de treffer kundene og forskjellen åpenbarer seg ift den gamle varianten.

Edit: muligens et lite påskeegg fra Rolex, de viser jo med årets lanseringer at de har behov for å flashe litt humor og lekenhet.
 
Redigert:
16D276E4-EA18-4844-BDFE-C0E05BA8F1FB.jpeg
 
Når det koker ned til dette med ulik farge på insert på "ny" 121166LV - så er jeg forundret at "alle" habile fotografer gjengir datarenderinger for å bevise at insert har blitt lysere. De glemmer jo for søren å kommentere detaljene på urskiven ca. kl. 10-11 der det vitterlig er en feiljustering når det gjelder kontrast/brightness. Verden er rar. Faglig tilnærming til ting fader ut (som bildet over), mens clickbait og trafikk får dominere.
 
Det spiller vel ingen rolle hvordan endringen blir fremstilt? Det er de facto en annen farge på modellen som kom på W&W.
 
Det spiller vel ingen rolle hvordan endringen blir fremstilt? Det er de facto en annen farge på modellen som kom på W&W.

Tja. Har ikke sett de facto bevis på det enn så lenge - kun ytringer. Men jeg er open minded, så finnes det bildebevis der de påstått ulike "versjonene" er avbildet under samme lysforhold (video), så setter jeg stor pris på det.
 
Tja. Har ikke sett de facto bevis på det enn så lenge - kun ytringer. Men jeg er open minded, så finnes det bildebevis der de påstått ulike "versjonene" er avbildet under samme lysforhold (video), så setter jeg stor pris på det.
"Ytringene" kommer fra Rolex selv så det skal vel være godt nok for de fleste?
 
Jeg har sett én amatørblogg som hevder at en Rolex-representant har sagt at det er en bevisst jubileumsendring, det tilskriver jeg ikke all verdens vekt. Ingen andre kilder med mer journalistisk integritet har uttalt seg. Ingen bilder i samme lysforhold eksisterer enda heller, så det er vanskelig å se at dette er annet en spekulasjon.

Videre, i mitt enkle hode er det slik at et jubileum er noe som feires. Du kan ikke feire noe uten å anerkjenne det og faktisk annonsere det, så om det faktisk er en fargeendring er det vel bare en oppdatering av farge (som vi har sett skjer støtt og stadig), og ikke en jubileumsmodell?
 
Redigert:
Jeg har sett én amatørblogg som hevder at en Rolex-representant har sagt at det er en bevisst jubileumsendring, det tilskriver jeg ikke all verdens vekt. Ingen andre kilder med mer journalistisk integritet har uttalt seg. Ingen bilder i samme lysforhold eksisterer enda heller, så det er vanskelig å se at dette er annet en spekulasjon.

Videre, i mitt enkle hode er det slik at et jubileum er noe som feires. Du kan ikke feire noe uten å anerkjenne det og faktisk annonsere det, så om det faktisk er en fargeendring er det vel bare en oppdatering av farge (som vi har sett skjer støtt og stadig), og ikke en jubileumsmodell?
Mulig det burde feires, men nå er det jo også slik at Submariner egentlig ikke har jubileum heller. Hulk (50år) kom i 2010, "nye sub" i 2020. (Ja, er klar over konkurransen med Blancpain og FF i 1953.) Fargeendringen som kom nå, er et subtilt trekk tilbake til den første jubileumsmodellen med annen farge. ( 16610LV ). For meg personlig må jo alle få gjøre seg opp en mening, men Rolex har selv opplyst om dette. Men ikke til offentligheten. Jeg synes det er et kult trekk og bidrar til at Rolex forblir litt interessant og mytisk i og med at ingen blir enige om det.

De som vet de vet, og de som ikke tror på det før det tilrettelegges bilder i profesjonelle lysforhold er naturligvis hjertelig velkommen til å vente på det.

Edit: faktafeil ovenfor anerkjennes og har blitt adressert. Lar innlegget stå i stedet for å ta det ut av kontekst.
 
Redigert:
Mulig det burde feires, men nå er det jo også slik at Submariner egentlig ikke har jubileum heller. Hulk (50år) kom i 2010, "nye sub" i 2020. (Ja, er klar over konkurransen med Blancpain og FF i 1953.)

Det var 16610LV (kermit) som var jubileumsmodellen som kom i forbindelse med 50 årsdagen i 2003.
 
Det var 16610LV (kermit) som var jubileumsmodellen som kom i forbindelse med 50 årsdagen i 2003.
Her var jeg litt kjapp i avtrekkeren. Beklager. Du har selvfølgelig helt rett. Det gikk litt fort i svingene her.

Poenget var at dette er en hyllest til Kermit. Så får jeg ta kritikk på faktafeil.
 
Har vi eksempler (gode) hvor Rolex har bommet med endringene de har gjort? Forventer ikke at verden vil savne den gamle Daytona…