Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Ser etter ny leilighet og kom over disse. Skal man virkelig ha 600k (4,6->5,3) for en ekstra vegg slik at den blir 3-roms? Ellers er alt likt.
Vis vedlegg 288345Vis vedlegg 288346
Mer kompisert bygging - ekstra vegg, tre skyvedører istedenfor en dør, to ytterdører med to rammer istedenfor en skyvedør. Alt dette kan være utenfor standard leveransen så kan kreve one-off innkjøp med påfølgende påslag.

Ekstra byggeoppfølgning siden det er utenfor serien. I tillegg må nok noen ingeniører inn for å sikre at det er forskriftsmessig.
 
  • Liker
Reaksjoner: kire
Mer kompisert bygging - ekstra vegg, tre skyvedører istedenfor en dør, to ytterdører med to rammer istedenfor en skyvedør. Alt dette kan være utenfor standard leveransen så kan kreve one-off innkjøp med påfølgende påslag.

Ekstra byggeoppfølgning siden det er utenfor serien. I tillegg må nok noen ingeniører inn for å sikre at det er forskriftsmessig.
Mulig det. De fleste leilighetene var 3-roms så det nok heller 2-romsen som er spesiell.
Uansett, jeg er ikke i så kjent med bransjen så hva ting koster er helt fjernt. For meg var det i hvert fall voldsomt.
 
Mulig det. De fleste leilighetene var 3-roms så det nok heller 2-romsen som er spesiell.
Uansett, jeg er ikke i så kjent med bransjen så hva ting koster er helt fjernt. For meg var det i hvert fall voldsomt.
Forstå det - disse leilighetene er produsert på samlebånd så det meste utenfor spesifikasjonen vil ødelegge arbeidsflyten litt - derfor koster det og noen ganger priser de seg med vilje ut av det også.
 
  • Liker
Reaksjoner: kire
Er de ellers helt identiske da? Samme etasje, solforhold og utsikt? Eller er det faktisk snakk om et tilvalg?
 
Er de ellers helt identiske da? Samme etasje, solforhold og utsikt? Eller er det faktisk snakk om et tilvalg?
Samme etasje og samme himmelretning. 2. etg. men prisen er det samme for alle etasjene fra 2 og oppover.
Dette er nok grunnpris uten tilvalg, men mulig det er noen flere tilvalg med i 3-romsen.
 
Leverte vår i3 for vask hos Handz On på Lambertseter senter i dag. Når vi skulle hente den oppdager vi en skade på bakdøra som helt sikkert er oppstått hos dem. De nekter naturligvis. Døra et i karbonfiber så sikkert ikke bare bare å fikse. Saken er anmeldt, men tipper på hurtig henleggelse fra Politiet. Jævlig irriterende…

693197B7-3945-4ED6-9AB0-F2929958F379.jpeg
 
Leverte vår i3 for vask hos Handz On på Lambertseter senter i dag. Når vi skulle hente den oppdager vi en skade på bakdøra som helt sikkert er oppstått hos dem. De nekter naturligvis. Døra et i karbonfiber så sikkert ikke bare bare å fikse. Saken er anmeldt, men tipper på hurtig henleggelse fra Politiet. Jævlig irriterende…

Vis vedlegg 288653

Enormt bittert! Opplevd skade hos bilpleier, men begge gangene la de seg flate. Sist gang sparket daglig leder han som gjorde jobben på stedet. Kanskje ikke helt ryddig, men god service overfor meg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Urk.

Landtroll i Rio i halvannen uke.

Nå er det vanligvis ikke grunn til å gremmes, men nå blir 17. mai tilbrakt hos Lufthansa heller enn sammen med kvinnen og avkommet.

Før nevnte kvinne vil bare være sånn måtelig imponert. Med rette. Ikke la en brasilianer planlegge noe som helst utover hva dere skal ha til lunch. Det går bare på trynet. Sukk.
 
  • Wow
Reaksjoner: Todda
Enormt bittert! Opplevd skade hos bilpleier, men begge gangene la de seg flate. Sist gang sparket daglig leder han som gjorde jobben på stedet. Kanskje ikke helt ryddig, men god service overfor meg.
Deilig med rettferdighet i form av lovbrudd og straff
 
Hvordan gikk det @Heftos ?
Bakdøren er i termoplast, bør ikke være så komplisert å fikse, er vel akkurat som på en ståldør. Jeg hadde forsøkt et firma som kan det og så informert forsikringsselskap om hvordan dette har skjedd? Disse bilpleiefolkene bør jo ha en forsikring de også.
 
  • Liker
Reaksjoner: Andreasvikan
Hvordan gikk det @Heftos ?
Bakdøren er i termoplast, bør ikke være så komplisert å fikse, er vel akkurat som på en ståldør. Jeg hadde forsøkt et firma som kan det og så informert forsikringsselskap om hvordan dette har skjedd? Disse bilpleiefolkene bør jo ha en forsikring de også.

Anmeldte saken, mest av prinsipp, den er allerede henlagt. Har faktisk time torsdag denne uken for å få det fikset, var ikke så stor jobb heldigvis og kommer unna med 4k i kost. Usikker på om jeg skal involvere forsikringsselskapet, men det skader kanskje ikke å ringe dem for å høre om de evt dekker noe uten at jeg taper bonus…
 

At man så til de grader skal sy puter under armene til barn i dette landet.

Sikter du da til foreldrene som lærer avkommet at det bare er å betale seg forbi bermen med pappas penger – eller til den naive og rosenrøde ideen om at barn ikke under noen omstendigheter skal få se ørlite hint av at vi lever i en verden med store forskjeller, og at livet kan være urettferdig?

Eller kanskje begge deler?





;) ;)
 
Sikter du da til foreldrene som lærer avkommet at det bare er å betale seg forbi bermen med pappas penger – eller til den naive og rosenrøde ideen om at barn ikke under noen omstendigheter skal få se ørlite hint av at vi lever i en verden med store forskjeller, og at livet kan være urettferdig?

Eller kanskje begge deler?





;) ;)

Hehe, ja den kan gå begge veier. Tenker først og fremst på den rosenrøde ideen om at verden ikke er urettferdig. Når det gjelder bruk av pappas (eller mammas) penger, si til ungen at hvis de skal ha fast track kommer det ut av ukelønnen eller koster en klipp av hekken, så lærer de seg at man kan få seg fordeler her i verden, men det ikke kommer gratis.
 
11 åringen på vei hjem fra trening; «sjekk pappa, nesten 30 spenn jo!»

Kanskje vurdere elbil etterhvert merker jeg
Bare å hoppe i det. Jeg regnet her om dagen ut at drivstoffkostnaden på min forrige dieselbil var omtrent 17 ganger høyere enn det jeg betaler i dag for å kjøre elektrisk (basert på gjennomsnittlig strømpris feb-mars-april (inkl strøm og nettleie per kwh)). Nå bor jeg riktignok i nord og er heldig som har rimelig strøm.
 
Bare å hoppe i det. Jeg regnet her om dagen ut at drivstoffkostnaden på min forrige dieselbil var omtrent 17 ganger høyere enn det jeg betaler i dag for å kjøre elektrisk (basert på gjennomsnittlig strømpris feb-mars-april (inkl strøm og nettleie per kwh)). Nå bor jeg riktignok i nord og er heldig som har rimelig strøm.
Vel, nå er ikke drivstoffpriser det som velter lasset. Enig i at det er uvanlig å fylle til 27 kr/liter, men det store sluket på en bil er verditapet - i alle fall på nye biler. Med årlig kjørelengde på 12000 km utgjør 5 kr. ekstra på literprisen det samme på ett år som bilen taper seg i verdi pr. måned :unsure: